• Joleen

Ni som gift er i New York!?

Åh, vad kul! Ska du också gifta dig i NY, jag med, fast först nästa år!

Berätta gärna om era planer!

• Joleen

Leónsmamma:

Det ska vi göra, jag har kontaktat en inhemsk präst då prästerna i svenska kyrkan endast viger i kapellet.

• Joleen

Trebarnsmor:

Vi ville ha en ceremoni som verkligen skiljer sig från andras så vi ska vigas av en pastor i Central Park och kommer ha en ceremoni specielutformad efter våra önskemål och personligheter. Det blir lite kruxigare med planeringen och en smula dyrare men det är lugnt, det är det värt tycker jag!

• Joleen

Hej alla New York-brudar,

Kul att läsa att ni haft det så fantastiskt som gift er där!

Jag och min m2b planerar att gifta oss på Bow Bridge i Central Park i september -08 förmodligen. Vi är inte helt klara över datum och dylikt då vi inte tycker att det är någon brådska. Pastorn hittade vi genom att leta på nätet, det är ett par månader sedan nu och jag minns inte exakt var vi hittade henne, hon har ingen hemsida.

Sen har jag en fråga till alla er New York-brudar här inne, både ni som gift er och ni som är på planeringsstadiet: Vad har/hade ni för budget för hela kalaset? Efter att ha räknat och räknat om så landar vi hela tiden kring 70 000 kr. Även om det är en speciell dag och speciell resa och vi egentligen har de pengarna så känns det lite dyrt. Detta är vår budget, något som ni tycker låter konstigt eller som man kan skära ner på? Jag har medvetet lagt mig ganska högt när det gäller blommor, hår och smink för jag har ingen aning om vad det kostar där. vad betalade ni för det?

Flyg + övernattning (tis-sön) 22 000 kr
    Präst 3 000 kr
    Hår + smink 2 000 kr
    Bukett 2 000 kr
    Klänning + skor 3 500 kr
    Kläder + skor m2b 6 500 kr
    Ringar 8 000 + 3 000 kr
    Fickpengar 15 000 kr
    Fotografering 3 200 kr

• Joleen

Trebarnsmor:

Får jag fråga vad ni får betala per natt på Mercer Hotel?

• Joleen

Trebarnsmor:

Budget är privat, I know, känn ingen press att redovisa. Ville bara höra om det var någon som ville dela med sig!

• Joleen

Malva2:

Vart gjorde du hår och make-up någonstans? Lät ju mycket prisvärt!

• Joleen

Malva2:

Från början var min plan att sminka mig själv och göra håret på en salong men när jag märkt hur billigt vissa brudar här inne fått sina hår + make-up-paket så började jag vackla. Vi får se, jag vill ju matcha min fina klänning!

Svar på tråden Ni som gift er i New York!?