Inlägg från: Syssa |Visa alla inlägg
  • Syssa

070707 tråd 6

Bra initiativ! Kul att se översikten igen. Det har verkligen samlat på sig lite brudar.
    Vart ligger ni i planeringen? Brottas just nu med vad vi skall ha för meny och vilket vin vi skall ha. Funderar på hjort till varmrätten. Är det någon som kan rekommendera ett gott rött vin som funkar till hjort och potatisklyftor med rosmarin? Jag tål inte rödvin så jag är lost i vindjungeln. /Syssa

• Syssa

Nu rusar verkligen tiden!! Vi har haft vår OSA och alla har svarat. Vi blir 88 pers inklusive oss!! phu! Satt med preliminär bordsplacering igår med föräldrarna....fick ihop det tillslut men inget är ju skrivet i sten ännu. Mycket kan hända.
    Vigselprogrammet är klart, det känns jätteskönt! Nu skall det bara tryckas och sättas ihop. Vi har inga problem att fylla kvällar och helger, men vad fantastiskt roligt allt detta är!!!!

• Syssa

Jovisst, oroar man sig för vädret. Väderprognosen ser inte toppen ut just nu på västkusten kan jag säga så jag försöker nu komma på alternativa lösningar för fotograferingen. Är det någon som vet bra ställen man kan vara på i Göteborg om det regnar på lördag? Är smått panikslagen...men som sagt, det är inget man kan påverka.

/Syssa

• Syssa

Min fredag ser ut som följer:

09.15 ögonfransförlängning
    10.30 manikyr
    Handla frukost till våra övernattande gäster samt lite goda grejjer till mig och tärnorna som vi skall äta hos frisören.
    Packa för bröllopsnatt samt vår vecka i Antibes.
    17.00 middag på restaurang med våra familjer, tärnor och bestman.
    20.00 Vara hemma i lägenheten med tärnorna som skall sova över och slappa lite innan vi går och lägger oss.

Längtar!!!

• Syssa

Min blivande svärmor äter alltid, tro det eller ej, vitpepparkorn om någon i hennes närhet har magsjuka. Hon hävdar bestämt att det håller magsjukan borta. Kan vara värt ett försök kankse? Tro kan försätta berg...

• Syssa

Hill070707: Jag håller tummarna för att det funkar!!!

Nollsju: Det låter supergott!!

Nu är det sol+moln+regn på västkusten på lördag. Smhi garderar sig verkligen. Håller tummarna krampaktigt för vädret också...

• Syssa

NollSju:
    Ja vad skall man göra... Hoppas att Aftonbladet är "bättre" på att förutspå. Jag har bokat in Konstmuseet som back up om det inte går att fota utomhus.

Skall ni fota utomhus?

• Syssa

Jättefin klänning! Riktigt härligt somrig!
    Det låter ju jättebra att vara på innergården. Förhoppningsvis så kommer det inte att regna oavbrutet! Lycka till! Hoppas att er bröllopsdag blir precis som ni önskar.

Svar på tråden 070707 tråd 6