070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, Gammelstads kyrka 13:00
JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Ramsele
vist, gamla kyrkan kl 15:30
Hammarö
FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00
Kalmar
J2C, Borgerligt kl 13.00
Bra initiativ! Kul att se översikten igen. Det har verkligen samlat på sig lite brudar.
Vart ligger ni i planeringen? Brottas just nu med vad vi skall ha för meny och vilket vin vi skall ha. Funderar på hjort till varmrätten. Är det någon som kan rekommendera ett gott rött vin som funkar till hjort och potatisklyftor med rosmarin? Jag tål inte rödvin så jag är lost i vindjungeln. /Syssa
ingen aning.. Fråga på systemet, de brukar ha bra koll på det mesta..
Själva har vi just fått tillbaka hindersprövningen. Är stressad inför helgen, ont i huvudet och har precis gått upp till 100% på jobbet. Hinner inte hem innan jag måste ta tag i allt möjligt. Ringa dit, fixa här och vara där och fatta beslut...
Hej, här är jag!
Vi har fått tillbaka alla papper från Skatteverket, ännu en sak att bocka av. Idag testade jag att göra en bordsplaceringstavla. Printade ut bordsplaceringen från BT (alltså detaljerna är inte klara :) och hittade fina skyltar på vår marknadsavdelning. Där fanns skyltar med urfina blommor i vårt färgtema och jag tänker nog sätta själva A3-pappret med bordsplaceringen mitt på den skylten (den är 2x2 m). Ska fundera... Annars har jag en tanke om att spänna fast ett snyggt romantiskt tyg på en skylt och ha A3:an på den, vad tror ni?
Idag har jag köpt tyg på Jysk som vi ska ha som dukar till bröllopet. De har 5m velour för endast 75kr. Det blir till och med billigare än pappersdukar, och jag tror det blir ganska häftigt att duka på.
Hej, får man hänga på här? Ska också slå till 070707.
N&N
Funderingarna låter bra!
Har ett förslag till vår bordsplacering:
4cm breda ivoryband (matchande de på våra inbjudningar) i olika längder i lika antal som borden med bordsnummer. Gästernas namn fästs på banden och och banden på ett träd/vägg.
Alltså får gästerna gå till trädet/väggen först och se vilket bord de sitter vid - sedan kommer nog bodsplaceringarna att vara favorsaskarna med tags.
En annan fundering kring blomsterarrangemang:
Tror ni att nån florist är villig att göra låga blomsterarrangemang 5-6 st till våra runda bord för ca. 300kr? Eller kommer de tycka att det är för lite?
Vi beställer även en större till vårt bord som vi sitter själva vid.
Hade eg. tänkt göra själv - men det blir för mkt stress dagarna innan iom att vi kommer att vara splittade mellan flytt i Oslo och bröllopet i Örebro den veckan.
Gerda... Ni "snodde" vårt ställe vi hade tänkt gifta oss på Nej skämt åsido... grattis till ett superfint ställe, vi var på bröllop där förra året, det är hur fint som helst.
Har ni kommit långt i planeringar o så? Vi ska försöka få ut inbjudningarna nu direkt efter helgen.
mirimax
*förlåt* Ja, vi har hört från mång aatt vi snott deras bröllopsställe
Här står det väldigt stilla, bostadsjakt för tillfället. Inbjudningarna skickades ut i början på mars... å så måste jag eg. ringa fler frisörer samt fixa blomsterarrangemang - dessa två hastar väl mest antar jag.
Var gifter ni er?