• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • glad tjej

Här är en till som är förkyld. Det väsrta är att jag sovit jättedåligt i två nätter. Jag kommer att se ut som ett vrak på lördag.

• NollSju

Min 5-åring började snörvla och hosta i natt - förkyld. Och min sambo hade magvärk, illamående och var utslagen igår.. Suck! Vet inte om det är magsjuka eller början på influensa eller vad det kan vara. Jag tror knappast det är nervositet, för han är alltid lugnet själv och dessutom ska vi ju ha ett enkelt litet bröllop utan egentliga förberedelser. TYPISKT att det skulle bli såhär! I början av veckan var jag så nöjd att vi alla mådde så bra och var friska. Nu känns det tungt! Jag bryr mig inte det minsta om huruvida regnet vräker eller inte - BARA vi blir friska!!!!

Kram på er alla, och kämpa på i stressen. Snart är vi framme!!!!!

• JuliBrud07

eliin - Jag gjorde oxå naglar igår. :) Jag gjorde rätt korta så för mig fungerar det perfekt! Har redan vant mig. Var tom och red igår oxå. :)

Möhippa igår, blev kidnappad vid 14 tiden, dom satte på mig en rosa tiara och rosa vingar. Vi stannade på statoil och köpte dricka sen for vi och red islandshästar. Sen fick jag skjuts hem för att duscha, efter en timme kom en av flickorna och hämtade mig och då bar det iväg för att äta och dricka gott. Var hemma vid ett tiden. Helt perfekt möhippa! Super duper nöjd! :)

Min allra högsta önskan just nu är att alla är friska på lördag sen skiter jag i om det regnar eller solar!

• förhoppningsis

Ska göra mina naglar vid 14 imorgon så idag bär vi allt och skickar till lokalen.

• NollSju

VARFÖR ska jag ha så svårt att tåla stress? Jag blir lätt illamående, orolig i magen, inbillar mig att jag är sjuk, kan inte äta osv. Känner igen symptomen från tidigare, och varje gång tror jag att jag är jättesjuk! Men sen brukar det gå snabbt över, och då fattar jag att det är stress. Nu känner jag precis sådär, mest pga att min m2b inte mår riktigt bra samt att 5-åringen blivit jätteförkyld. Varför kan inte allt vara ENKELT och varför kan jag inte vara lugn som en filbunke? Vi ska ju för tusan har världens enklaste lilla bröllop med bara några få gäster (våra föräldrar!). Vad finns det att vara rädd för?

• Krabbolina

Jag gifter mej också på lördag men än så är jag inte så stressad, känns som om vi har koll på läget. Men lite pirr är det allt!

Hoppas ni alla får en bra dag på lördag!

• N&N

Kramar till alla sjuklingar! Jag är nyss hemkommen från nagelfix, soldusch och hämtning av sambons + bestmans kläder och döttrarna roar mig med sång och dans (har varit på Junibacken med pappa) :) Vi ska åka och lämna dem till mina föräldrar och sedan packa ihop allt. Ska försöka avsluta kvällen med lite dans, champagne och god mat. Tänker även ge sambon morgongåvan ikväll, för dyrbar för att ha med till konferensanläggningen imorgon.

Alla trodde innan att just jag skulle flippa ur, men jag är som en filbunke, så härligt och förväntansfullt. Nervositeten kommer väl snart...

• Garbo23

hej på er. här är en till 070707:a.

Nu är det ju väldans nära. Väderleksrapporten är ju inte så positiv men jag tänker inte hänga läpp för det! Det blir som det blir.

Annars är det mesta klart så jag är ganska lugn :)

• förhoppningsis

Nu är allt inlämnat i festlokalen, ringarna hämtade, underkjolen uthämtad och övningsdansat i och riskorgarna är nu klara. dax att åka och lämna massa sakoer hos sambons bror.

Sambon byter om hos sin bror så jag får lugn och ro med frissan hemma...

• N&N

Iiiiii nu har vi packat allt och imorgon sticker vi till Norrtälje och feststället med våra kompisar och fixar iordning allt. På kvällen grillar vi och sover över där. Detta är nog sista gången jag hinner in på BT innan bröllopet så ett stort lycka till alla 070707-brudar!

PS Josefin, det har varit mycket, lovar att höra av mig. Fick sms av Mia - en tjej till, vad roligt. Kram G

• eliin

JuliBrud07 - Var gjorde du dina..? Jag gjorde hos Carina, blev jättenöjd! Förrutom att hon satte nå "stenar", typ strass på ena tummen...hann knappt reagera så var dem där. Nåja, har pillat bort dem nu å ska lacka om dem imorrn..så det blir super! Hur är det med alla sjukdomar hos er? Är ni fortfarande "risiga"? Hoppas allt är bra och att det känns lugnt inför lördag... kram /e

• förhoppningsis

Är fortfarande förkyld, nyser hela tiden å näsan bara rinner. livrädd för "rudolfnäsa"!!

• eliin

förhoppningsis - hehe, försök att inte oroa dej för det "oxå"...det finns ju smink

• förhoppningsis

täcker de verkligen torra fnaskiga skinflådda näsor??

• förhoppningsis

hihi, oj ska inte beskylla min näsa för att vara lättfotat, menar såklart fnasiga

• Dalabrud-07

Jag har blivit lite bättre i förkylingen. Var på Hälsokost och köpte ett dunder medel! Har bara ena fruktansvärda nys-attacker ibland. Min mammas mardröm just nu är att jag ska få en sån när jag ska svara ja .
    Tycker klockan går alldelens för fort.... Iofs hade vi räknat med att det skulle bli sent i dag, och vi är inte på väg i säng än på en stund.
    Kollade precis vädret, både på TV4 och på SMHI´s hemsida, som det ser ut så klarar vi oss från regn under dagen, kan komma framåt kvällningen *håller tummarna*.
    Vi har iallafall skaffat en plan B i färdmedel. Blev så illa tvungan för att som skulle köra oss med häst och vagn ringde i dag och talade om att när han tog fram vagnen så hade råttorna byggt bp i sufletten, dom hade dessutom ätit upp den.... Så så länge solen skiner är det inga problem.... Bestämde att om det inte regnar så åker vi häst & vagn frp kyrkan till hembygdsgården där vi ska fotograferas, sen åker vi fin-bil till festlokalen. Då kan han som har hästen åka hem och göra sig iordning, han är nämligen inbjuden till själva festen.

• eliin

Jaadå, ordentligt med kraftig hudcreme under så ska du se att det löser sig... = )

• jadam070707

Hej alla brudar 070707!
    Först krya på er alla om är sjuka och krassliga, ta hand om er tills lördag!!

Det har varit mycket nu, vi har legat efter i planeringen, men nu sitter vi och pustar ut framför tv:n!! Var hos frissan i måndags och gjorde slingor och provuppsättning, det blir bra! Vi förlovade oss för andra gången i tisdags då hade vi 6-årig f-dag. Champgne och god mat...rosor. Jättemysigt!
    Panikstädat och en massa annat. Idag har vi tränat i kyrkan, typ "låtsasgiftoss", jag blev superfnissig, hm bättre nu än på lördag.

Fredag: Ta det lugnt, m2b ska hämta vår bil, jag ska på manikyr, och fixa nya naglar. Min mamma kommer och sedan ska vi mysa hela familjen på kvällen, grilla och äta god mat och dricka vin.

Ha en härlig dag på lördag allihop, oavsett väder och vind, så skriver vi som fruar sedan,
    många kramar Josefin

PS.N&N, jag har pratat med Mia, tydligen en söööt lite flicka förstås!!Vi hörs och lycka till! Extra kramar

Svar på tråden 070707 tråd 6