• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • helenrik

jadam070707
    Jag var lite sen med att boka frisör. Så när jag ringe Zebra var det redan fullt. Vi bor i Bromma så jag tar en frisör i Vällingby som heter Marie´s salong, eftersom det är på vägen. Ville inte åka iväg något längre.
    Nu är det mindre en 1 vecka kvar.....Prognosen i DN för Stockholm säger fortfarande mycket liten risk för regn. Men jag vet inte om jag vågar tro på det.

• jadam070707

helenrik
    Ja om man tittar ut nu bli man inte glad, men jag skerv någonannanstans här att det finns bara en!! sak som vi inte kan påverka och det är vädret så får koppla av det helt enkelt och sedan njuta av allt annat istället, dock lite synd på fotograferingen men ändå. Var ska ni fotas då?
    Kram Josefin

• helenrik

jadam070707
    Vi ska fotas innan bröllopet nere vid Riddersviks gård.
    Och du har helt rätt i att vi inte kan styra vädret. Nu är vi ganska beroende av vädret eftersom vi ska ha festen efter middagen i mammas och pappas trädgård. Vi har dock två stora tält.

• Dalabrud-07

Hej alla!
    Känner att jag inte varit inne här så mycket på sistone, men det är lite körigt nu . Har dessutom börjat på nytt jobb i måndags....
    Sitter och har lite ont i huvet nu. Var på möhippa i går!

Kl: 10.00 kom det en motorcykel in på gården (till saken hör att jag tog sovmorgon och gick upp 9.40...). Av kliver iallafall en snygg kille och frågar om jag bor här.
    Shit, tänker jag, jag har inga kläder på mig...
    Snabbt på med lite anständigt och tar emot kuvertet han hade med sig. i det låg det en lapp med instruktioner om att hämta ett paket bakom maskinhallen.
    Sagt och gjort. I det låg ett par jättefina randiga pyjamasbyxor, en silvrig skjorta samt enn hemsk blommig slips, en tiara och en keps.
    Satte på mig allt + skinnställ och hoppade upp på cykeln. Sen bar det iväg! Vi åkte säkert 45 minuter innan vi landade på torget i den staden jag är uppväxt. Pratade lite med Ola, som han hette, innan alla kompisar sprang fram.
    Fram med champangen, klockan 11.00 på morgonen....
    Fick en engångskamera och en lista med saker jag skulle fota. Det gick i rasande takt.
    Åkte sen lite bil, stannade för vätskepaus, och dags för ögonbindel. Åkte sen ännu mer bil, långt ut på en grusväg. Stannade och vi befann oss mitt ute i skogen, på ett gammalt bruk, där var det Hälso-mässa under helgen. Först hade vi lite picknick, fick god kyckling-sallad med tzatziki och bröd.
    Gick runt och tittade på alla saker. Gick ner till sjön där jag fick lite fortvård, i vattnet från sjön - iskallt!
    Sen fick jag rida lite häst.
    Det kändes att dom väntade in något. Mycket riktigt. Klockan 15.00 skulle jag vara med på yoga. Har aldrig gjord det i hela mitt liv. Var en ny upplevelse! Det är nog inget för mig, har nog inte rätt kroppsform för det hela . Sen ska man nog vara nykter - jag hade fullt sjå att hålla balansen i alla poser + att jag fick sendrag i fötterna , men kul var det.
    Packade in oss i bilarna igen och åkte tillbaks mot stan.
    Stannade för glasspaus - gott! Sen var det dags för ögonbindel igen *suck*. Åkte mer bil och när vi stannade nästa gång var det dags för Floating. Hade aldrig provat det innan heller. Sån himla skön känsla. Att bara flyta omkring inne i den där tanken, i mörker, till skön avslappnande musik. Efter det satt vi kvar där en stund och drack ännu mer cider.
    Ut i bilen igen, med ögonbindel, igen! Åkte ännu mer bil, fast det kändes som om vi bara åkte runt kvarteren en stund. Vi stannade och jag leddes ut ur bilen och när dom tog av mig bindeln stog jag mitt emot min blivande man utanför en restaurang. Då hade han varit på svensexa hela dagen, dom tog han efter mig, så jag visste inget.
    Då var det dags för mat! Jättegott!
    Efter det valde några att åka hem medans vi fortsatte till en närliggande stad där dom haft triathlontävlingar, så vi hamnade i öltältet där.
    Kom nog hem runt 2 i natt.
    Hade en jättetrevlig dag! Det var så roligt att det var så många med! När vi var tillsammans och åt så var vi säkert runt 30 personer. Skitkul var det!
    Men, som sagt var, vi är lite sega i dag....

• 7/7-07

Blev hippad i lördags.
    09:00 fick jag slöja, krona av pärlor och en t-shirt som de tryckt upp på framsidan: I´m the bride. på baksidan.
    Last Tour Summer 2007 (Ulrika).
    på övriga tjejer stod det I`m a fan ( med motiv av djävul).

iväg på äventyrsbana 2 timmar.
    lunch utomhus på stan..
    sen iväg till... kanoter!!
    Vi skulle iväg och paddla. Min m2b hade smugglat ut regnställ och xtra kläder under veckan. sovsäck och mm...
    vi paddla till en stuga där vi var hela kvällen..
    Skit kul många nostalgi trippar..
    idag söndag paddla vi tillbaka och tog en kaffe och minigolf innan de lämnade av mig.
    gud vad roligt allt var.

• förhoppningsis

Nu har jag varit i Helsingborg på semester från bröllopsplanerna
    (jadam, jag bor i Sthlm) och bara koppla av lite, allt utom vädret var perfekt och jag hippades igen!!

JuliBrud07
    Har du kollat antiafte på apoteket, vet inte om det är det du lider av, men det gör jag och med den salvan försvinner det på bara några dagar!!

• förhoppningsis

Gerda
    Å vad skönt att din hindersprövning äntligen har kommit!!!

Jag ska bli fru..lääängtar
    ojdå, då är vi 2, min sambo stukade foten härromdagen och inte nog med det så var en bit av benet avsaget så jag oroar mig oxå för dansen...

Lessen att det blir många på rad men jag har många sidor att läsa och "kommentera"

• JuliBrud07

förhoppningsis - Var det mitt munsår du tänkte på eller? Det har blivit mycket bättre, även febern men halsontet är kvar...Men men det är ju nåra dagar kvar. :) Ska iaf kolla upp den där salvan, för munsår är INTE trevligt att ha oavsett om man ska gifta sig eller inte. ;)

• förhoppningsis

JuliBrud07
    ja det var ditt munsår jag tänkte på, sitter det på insidan av läppen så är det stor chansa tt det är afte, då funkar salvan kanon + är lite bedövande

Blev hippad för andra gången i torsdags. Hade en jätte trevlig dag med skumpa och en något annorlunda uppsättning med krona. Fick ett par pompoms (sånna som cheerleaders har) fast för barn, de spelade en melodi och jag fick öva på en liten dans. Fick veta att det skulle bli frågestport under dagen och svarade jag fel blir det shot eller dans... Tog sen båten till Danmark, såg sexmuseumet och sen blev det underklädes shopping. De visste att jag inte köpt något till bröllopsnatten...
    båten tillbaka på eftermiddagen/kvällen för middag mer vin och bubbel. Fick en klänning som var väldigt kort och med tyllkjol och i denna kreation + kronan gick vi ut, kom hem halv 6 på morgonen efter en väldigt bra dag!

• jadam070707

helenrik du har mail
    josefin

Svar på tråden 070707 tråd 6