• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • snart hela kittet...

Idag har jag fått hem min klänning!!!! Och underkjol och m2b har varit och köpt skjorta.
    Caketoppern kom med posten.
    Nu börjar det närma sig....
    Till och med dottern har börjat drömma om festprogram och annat på nätterna. Det smittar visst
    Nu en fråga:
    När ni åker från kyrkan, åker ni själva i bilen då eller åker tärna och bestman med er?
    Jag ska bli en fru... läängtar: skönt att inget var av! Hoppas att det blir bättre av vila!
    Gerda: Vad kul att höra att ni äntligen fått er hindersprövning! Lycka till nu!

Ska bli kul att höra från alla efter den 7:e och se hur det blev. Och få se alla bilder.

• JuliBrud07

eliin - Tack! Jo det är i Piteå jag ska hämta klänningen, ringde dit igår och då var den inte klar...Skulle verkligen behöva få det överstökat innan nästa vecka...

jag ska bli en fru...lääängtar - Tack! Ska försöka bli smittad av frisk baciller. :P Hoppas du själv blir bra i foten!

• N&N

Jag är fortfarande jätteförkyld men gick och solade solarium idag ändå... vill vara brun nästa lördag. Har för säkerhets skull bokat en soldusch nästa vecka på torsdag. Hur gör ni med solningen? Undrar fåfänga jag :)

Jippie! Idag har vi vikt klart alla festprogrammen (100 st på 7 sidor vardera med ett mulberrypapper i lavendel på insidan och en krämvit medaljongtapet som skal). Imorgon ska en reprokontakt via jobbet printa ut vår bordsplacering i stort format som vi ska sätta i en gammaldags guldram på ett staffli vid ingången. Tror det blir bra.

Försöker att nyttja alla kontakter vi bara har, ni ska se vår tacksida i festprogrammet :) har faktiskt tackat många, många för småsaker också, men det har varit så betydelsefullt för oss.

snart hela kittet...
    Du verkar ha fått mycket gjort idag, skönt.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Hej allihop:)Och GRATTIS till dej GERDA:):):)Skönt att väntan nu är över!

Jag hoppas att ni alla blir friska och inget händer!

Kram på er alla!

• 7/7-07

Hoppas ni är friska alla brudar.

detta är ju helgen innan den stora festen!
    jag ska själv unna mig en fotvårdsbehandling i helgen. gå och mysa på café med barnen och försöka ladda...

är det någon som sett vädret för nästa helg?

• carina6 nu gift

hallo bara 8 dagar kvar nu närmar det sig med stormsteg, ang vädret skulle det tyvärr kunna komma in ett oväder över helgen vi får hoppas dom har fel det behöver ju inte vara svinvarmt men lite sol vill ju alltid ha vad gör ni om det regnar????

• Fru0707

Jag såg på nyheterna igår att de lova till Norra och mellersta delarna av SVerig 30 grader och sol!!! Men pust de kanske blir liite väl varmt..

Ska prova klänningen en sista gång nu på lörda *spännande* Borde sitta perfekt då.

Har vikt klart 93 st festprogram a´20 sidor..*pust* Håller nu på att göra hål och binda ihop dem. Har lagat alla servettringar, skall bara rulla ihop servetterna nu och linda pärltråden runt.
    Smält och fixa 96 st chokladhjärtan.
    Handla lite små plock, gå genom programtidtabellen med alla inblandade, träffa catering, göra provfrisyr, gjorde provsminkning igår, bleev jätte fint *nöjd*
    Håller på att ta ner musik å fixa musiklista till pauserna och sen på natten då orkestern har åkt hem, ska måla vägskyltar, barskylt och sånt. Ja helt klart finns det en del att göra ännu, e dessutom förkyld ännu, har en släng av luftrörsinflammation och hosta..

8 dagar kvar, såå spännande och kul de ska bli!! :)

• N&N

Fru0707
    Imponerande vad du har fixat! Vi verkar ha ganska lika, har också gjort egna servettringar med pärlor och där sätter vi namnlappar också. Vi har festprogram på 28 sidor, tapet och murberrypapper och gjorde igår klart alla 100! Jippie!

Var en sväng till Hötorget igår och pratade med fyra handlare. Fick urbra priser och ska dit på måndag och beställa massor av blommor, drömde t o m om blommor hela natten :) Förkylningen är bättre...

• Lasky

Hej alla brudar,

Det är bara 8 dagar kvar... jag är så nervös som nog ni alla.
    Jag och min blivande gör allt själva, vi är så trötta. Det finns en del som ska fixas
    Hoppas att det blir bra vädret!
    Lycka till alla!

• jadam070707

Helenrik!
    Jag har varut lite upptagen de senaste dagarna, inne i stan och köpt morgongåva, manschettknappar blev det! Jag är uppväxt i Helsingborg, bodde en sväng i falun och har bott i Stockholm sedan -99. Har bott i Backlura sedan -03. Vår dotter döptes i "vår" Kyrka i november. Pratade precis med kantorn, vi har tydligen valt samma ingångsmarsch!! Samma smak, trevligt tycker jag! Festen kommer vi ha på Hässelby slott, vi kommer springa runt i trödgården där efter vigseln för att sedan inta middagen. Min m2b vill nämligen absolut inte se mig innan kyrkan, lite stressigt men väldigt gulligt tycker jag. Vill du träffas jag gärna kan vi kolla kort här hemma efter när allt lagt sig...!
    Ha det!! Josefin

Svar på tråden 070707 tråd 6