• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • JuliBrud07

Jaa livet blir inte bättre, min halsonda vägrar att ge med sig. Var till läkaren idag som skrev ut penicillin. Vad händer sen jo min kära brorson har fått magsjuka och vi var dit igår + hela min övriga familj. Det skulle ju vara just snyggt antingen ligger brudparet i magsjuka eller hela brudens familj. Det är ett under om alla klarar sig. Jag orkar inte mer nu!!! *griiinar*

• NollSju

JuliBrud07: Stackare!!!!! Måtte ni slippa magsjuka! Vilket elände! Just denna vecka som man vill vara friskare än friskas! TYPISKT att brorsonen skulle insjukna just nu! Blev han sjuk strax efter ni varit där eller? Det kan inte vara nån matförgiftning eller nåt...? Håller tummarna att bi klarar er!

Min fredag ser ut som följer tror jag:
    **Jobba till 16.
    **Hem och ta emot mina föräldrar som kommer under kvällen
    **Beskåda brudbuketten som mamma gjort till mig
    **Packa övernattningsväska inför bröllopsnatten
    **Lägga fram kläder, smycken samt barnens kläder som mormor ska försöka få på dem innan vigseln
    **Njuta av god mat, familjeumgänge osv

Förbereder mig dock på fjärilar i magen....!

• Dalabrud-07

Idag har vi varit och övar en sista gång i kyrkan. I går var vi och beställde tårtan samt betalade maten och handlade lite dricka och snacks. Skönt att så mycket är gjort redan.
    I morgon ska vi och hämta kläderna, prova en sista gång först. Pojkarna ska även till frissan.

• NollSju

Ikväll ska vi för övrigt ut och proväta den meny vi tänkte äta på bröllopsmiddagen. Funderar på att testa dessa två menyer:

**löjrom med gräddfilsgelé, ostrondressing, gurksallad och smördegskrisp
    **oxrygg med gröna bönor i serranoskinka, stekvinägrett, potatispuré och pepparrot
    **chokladbakelse med hallon, dragonkräm och pistagenötter

**"pata negra chorizo" med citrontapenade, tomatconfit, friterad salvia, saltrostad mandel
    **fänkålsglaserad hälleflundra med persiljerötter, äppelkräftsås, krabba- & korngrynssallad
    **chokladbakelse med hallon, dragonkräm och pistagenötter

Kanske skippar vi fiskrätten och istället testar en annan kötträtt som lät god (fast jag förstod inte riktigt vad tillbehören var eftersom det stod på restaurang-franska....

• Syssa

Min fredag ser ut som följer:

09.15 ögonfransförlängning
    10.30 manikyr
    Handla frukost till våra övernattande gäster samt lite goda grejjer till mig och tärnorna som vi skall äta hos frisören.
    Packa för bröllopsnatt samt vår vecka i Antibes.
    17.00 middag på restaurang med våra familjer, tärnor och bestman.
    20.00 Vara hemma i lägenheten med tärnorna som skall sova över och slappa lite innan vi går och lägger oss.

Längtar!!!

• N&N

A n n i s e n 25/8 - 2007
    Tack för lyckönskningarna!

Jag är ledig hela denna vecka och bara njuter med barnen och sambon, fixar med smågrejer emellanåt.
    - Igår var jag till Hötorget och beställde alla blommor + gjorde pedikyr.
    -Idag ska jag förbi en kompis som har printat ut bordsplaceringen till vår guldram.
    - På torsdag blir det manikyr & ev en soldusch + hämta sambons + bestmans kläder och dukarna levereras. Barnen hämtas av mina föräldrar så att vi kan fixa det sista hemma och packa bilen.
    - Fredag, vi åker förbi Hötorget och hämtar blommor till dekorationerna och sedan vidare till Norrtälje där bröllopet ska vara.
    - Fredag lunch samlas 12 kompisar till oss och vi och möblerar om festvåningen, fixar dekorationer och går igenom vigseln, testar musiken m m. På kvällen grillar vi alla

• Hill070707

Julibrud07: Ja vi har ju som sagt redan drabbats av magsjuka i vår familj. Båda döttrarna (en kräks fortfarande). Pojken har klarat sig än så länge.....och vi med.
    Men nu har minstingen fått hög feber efter sin magsjuka och bara ligger *bryter ihop*

• förhoppningsis

hill070707
    sockersaltlösning!! Det enda som funkar riktigt bra vid magsjuka, tror att det finns att köpa på apoteket om du inte vill blanda egen

Är det bara jag som tycker att tonen verkar lite stressad härinne nu?
    *rusar vidare för fler bröllopsbestyr*

• JuliBrud07

NollSju - Jaa tack! Jag dör bara jag tänker tanken... Huuuvvvaaaa! Kul om halva familjen saknas, vi har dessutom ett litet bröllop med bara våra närmaste.

Hill070707 - Men guu så tråkigt!! Jag håller verkligen tummarna för er. Det är ju såå jäääkla irriterande för magsjuka är ju så jääv.. smittsamt. Man behöver ju i princip bara höra ordet så får man det. :(

Men vad gör man om det drabbar en på dagen D? ställer in alltihop? Usch jag vill inte tänka tanken men den gnager i mig hela tiden. :(

• Syssa

Min blivande svärmor äter alltid, tro det eller ej, vitpepparkorn om någon i hennes närhet har magsjuka. Hon hävdar bestämt att det håller magsjukan borta. Kan vara värt ett försök kankse? Tro kan försätta berg...

Svar på tråden 070707 tråd 6