Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

N&N

Funderingarna låter bra!

Har ett förslag till vår bordsplacering:

4cm breda ivoryband (matchande de på våra inbjudningar) i olika längder i lika antal som borden med bordsnummer. Gästernas namn fästs på banden och och banden på ett träd/vägg.

Alltså får gästerna gå till trädet/väggen först och se vilket bord de sitter vid - sedan kommer nog bodsplaceringarna att vara favorsaskarna med tags.

• Gerda

En annan fundering kring blomsterarrangemang:

Tror ni att nån florist är villig att göra låga blomsterarrangemang 5-6 st till våra runda bord för ca. 300kr? Eller kommer de tycka att det är för lite?

Vi beställer även en större till vårt bord som vi sitter själva vid.

Hade eg. tänkt göra själv - men det blir för mkt stress dagarna innan iom att vi kommer att vara splittade mellan flytt i Oslo och bröllopet i Örebro den veckan.

• Gerda

mirimax

*förlåt* Ja, vi har hört från mång aatt vi snott deras bröllopsställe

Här står det väldigt stilla, bostadsjakt för tillfället. Inbjudningarna skickades ut i början på mars... å så måste jag eg. ringa fler frisörer samt fixa blomsterarrangemang - dessa två hastar väl mest antar jag.

Var gifter ni er?

• Gerda

mirimax

Bröllopsresa hamnar lite konstigt iom flyttstrul etc... och så är vår dotter bara 7 månader när vi gifter oss så den långa bröllopsresan blir nästa år - Thailand eller USA disk. vi. I år lutar det åt en spa-vecka nånstans.

Vi bor i Oslo så det blir lite semester bara att åka till alla föräldrar och umgås ordentligt med dem!

OP kyrkan är väl jätte fin! Kommer ni att ha festen i närheten då? När började ni planera?

• Gerda

mirimax

Vad kul! Med tanke på att ni just börjat så verkar det gå bra för er ju!

Har släkt i USA så det vore kul om vi kunde komma iväg dit.

Var på virginska skolan håller ni festen?

• Gerda

mirimax

Jätte bra med kontakter - förenklar mycket! Vi har dessvärre inga kontakter så vi har gjort allt/köpt allt själva.

Ja, B.A. Catering tar hand om allt - mat och dryck. Vi bjuder bara på dryck till maten o avec, efter det bjuder vi bara på alkoholfritt. Hade velat ha fribar, men vi måste först se alla utgifter frammåt maj/juni. Har vi kvar pengar i budgeten så blir det fribar.

• Gerda

Jag måste skicka blommor till min svägerska (blivande)...

Hon gav mig sin frisörtid och fixar tid til naglar åt mig också... underbart!

Har pratat m floristen idag så det ät också klart med blomsterarrangemangen! Ska träffas i maj o välja "vaser" etc!!!

• Gerda

förhoppningsis

Ja, verkligen! Jätte sköna punkter som jag faktiskt tänkt strunta i de närmaste månaderna iom att så många frisörer redan var bokade i örebro.

Så avancerat att brodera era näsdukar! Det blir ett vackert minne sen!

Vad blev det för ring?

• Gerda

förhoppningsis

Vad duktig du är! Fullfart!

Låter jätte fint din ring, blir kul att se bild på sen! Själv hoppas jag att min ring kommer med blivande svåger torsdag, sååå spänd på att se hur den blev!

Vad gäller kyrkan har jag faktiskt ingen koll...

• Gerda
    förhoppningsis

Vi designade en ring utifrån en klassisk allians. Kan ta kort när den kommer "hem" Det är 5 stenar på ringen, har bara pratat med smeden om designen samt en bild i grunden som vi ändrat rätt mkt på - så jag vet inte alls hur slutresultatet ser ut!
Svar på tråden 070707 tråd 6