Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

jag ska bli en fru...lääängtar

Vad hemskt att han inte har förstått prioriteringsordningen! Nåja, jag hoppas att du kan fokusera på att ha ett dunderbröllop med/utan honom!

Ja, L är helt underbar Det är helt otroligt vad kärlek får en helt ny mening när man får ett barn, och mellan föräldrar också. Vi bara tittar på henne, på varandra och ser hur den andra spricker av stolthet

Ja, sweetheart table och stolar vid bordet är perfekt! Fast stolarna tas fram en bit in på middagen, när alla tagit en omgång ungefär - så att de som inte vill ta fler gånger kan komma och mysa med oss (jag kommer inte att vara klar på långa vägar äta, äta, äta)

• Gerda

Är du ihop med min karl?! Hehe, han kommer hem till dig, han kommer nog inte hitta bättre!

Ja, vi njuter av L också, vet inte om det blir fler barn här heller. NU blir jag nyfis - varifrån är du adopterad? (Och tja, måste säga det igen... din far är nog förvirrad *dum dumma* som min gudsons lille bror nyss lärt sig säga...)

• Gerda

Aha! Då förstår jag. Nåja, håller tummarna för att han tänker om och förstår att du bara gifter dig en gång i livet!

Jag låter också som 55 ofta... men är 27... hugaaa.... det var inte länge sen jag fick ett mini-sammanbrott, jag sa att jag var 25 men mina kompisar sa... Hörredu lilla vän, du är lika gammal som oss - alltså 26! Lever man i en drömvärld så gör man...

Å så har jag fastnat här på BT istället för att packa lådor eller jobba på festprogrammet...

• Gerda

Åh så gott, smutta lite åt mig!

Min son är en dotter hihi... hon sussar också sött... så jag borde, borde... äh!

• Gerda

förhoppningsis

Haha, finns det graderingar av bridezilla? Då är jag nog en ganska dålig sådan, förutom kring trycksakerna o papperspysslet - där får jag höga poäng. Skönt med sommarlov för dig nu! Gick tentan bra? Nu kan du blomma ut till den bridezilla som du vill vara!

Förstår precis vad du menar! Jag har skrivit ut 4 bordkort (roliga saker att läsa som ska finnas i invikningen av bordkorten) i rätt cremepapper, men behöver 2 till och det kanske får bli i fel papper... och oj vad tråkigt det är!

Askarna har jag stansat ut från en Sizzix maskin, som pappersaffären har som extra kundbonus förmån De hade 3 mallar att välja mellan, men jag föll för hjärtförslutningen. Jätte bra, stansade även ut siffror till bordkorten och placeringsbanden... pyssel är så kul!

Du kanske kan höra runt i Stockholm och höra om nån affär har den sizzix maskinen? Annars finns det säljare på ebay som stansar sånna lådor - men då får man ta den papperssorten som de har.

• Gerda
    Jo, "roliga-hjärnan" är mkt flinkare än "borde-hjärnan".

Min morbror gifte sig på Maui och för hans blivande dög inte alla de exotiska blommorna på hawaii utan hon flög in blommor från californien - vilket kostade multum. Man skulle tycka att det är lika bra att passa på att utnyttja den vackra floran från ön! Samma sak med att hyra in stolar från ett annat hotell, när den ballroom på Ritz carlton hade matchande middagsmöbler... men hon tyckte att färgen på stolarna inte var helt rätt. (De hade uppsättningar för olika färgteman... men det räckte inte.)

Hon var en mixed-bridezilla - ena stunden konstiga måsten och i andra (i mina ögon viktigare saker) områden helt likgiltig!
  • Gerda

førhoppninsgis - men då får ju utmærk vy øver skorna och kan beuuuundra længe

• Gerda

förhoppningsis
    KUL! Vet du när hans svensexa är?

Så bra att ni tagit upp skorna igen, msåte också gå in mera, kommer bara ihåg när ni påminner här. Har sammanlagt gått in dem 1,5h och suttit in dem 3h kanske

• Gerda

N&N

Ja, det är inte så lätt nu mot sluttampen - särskilt när man gjort allt själv - det är samma sak här att vi ordnat nästan allt själva. Inte delegerat ut nåt förutom att toastmastern har presentlistan också.

Men kanske din pappa bara menade väl - att du inte ska slita ut dig för mkt? Mina föräldrar oroar sig hela tiden att både A och jag sliter ut oss... men tja, klart att man blir sliten när det är flytt en halvmånad innan bröllopet och man inte bor på bröllopsorten för att fixa detaljer. Jag rä glad att de bryr sig, men ibland vill man inte höra hur stressad och trött man verkar vara.

• Gerda

Carina6

Så trist! Hoppas han rycker upp sig och inser att dotterns bröllop är en av livets viktigaste händelser!

Svar på tråden 070707 tråd 6