Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

förhoppningsis

Ja, provade med mina pärlor hemma, men de är en o tvåradiga o stramare - tror att det bir för tråkigt med klänningen. Får se när den är hemma o smyckena - vad som passar bäst.

Ja, det är snyggt med pärlor! Så kan vi låta ringarna stå för blingandet

• Gerda

förhoppningsis & N&N

Nu känns det riktigt spännande med våra bröllop! Längtar riktigt nu (har varit så stressad den senaste tiden så bröllopet har skjutits bort) och till att se allas fina bröllopsbilder!

BT lär ju sprängas av bröllopsberättelser och bilder efter oss 070707: or!

• Gerda

Elin

Fin klänning! Jag tycker nog att ett stilrent, kanske stramt halsband skulle passa? Men det beror ju helt på håruppsättning och andra detaljer. Prova och se om du tycker det blir naket eller inte med eller utan halsband!

• Gerda

Hej hoj, kommit hem fr Stockholm turen - köpte jätte bra chokladbita till våra favors - valrhona och Lindt - på tax freen. Perfekt!

Vääääldigt bra att checka av på listan.

• Gerda

N&N

Japp, i askar - kommer att stansa ut dem i en Sizzix maskin (finns där vi köpt våra trycksakspapper). Så det är bara att vika den sen

Favors är en del av bröllopskulturen som jag är uppvuxen med, så det är "måste" för oss Å jag vill bara ha ätbara favors, inga pryttlar... *jobbig jag är*

• Gerda

N&N

Helt upp till hur de ser ut etc, det är ju bara en trevlig detalj - och inte ett måste i svenska bröllop. (Eller, det finns väl inga måsten eg.)

• Gerda

Nu har jag fått bridezilla-fnatt (det var väl dags att komma nån gång).

Favorsen är 4st chokladbitar à 5gr - Lindt och valrhona. Räcker det eller bör det kombineras med kaffe eller te?

Det var tanken från början, men kan fixa super fina askar billigt - men då får det bara plats med chokladen nämligen.

• Gerda

N&N

Askarna stansar jag gratis från stället där jag köper papper till våra trycksaker - Norway Designs.

Pappret kommer ändå från dem och så har de en sizzix maskin - bara stoppa i pappret och ut kommer en utstansad ask med perfekta bigningar så att det bara är att tuta och köra - vika ihop - klart!

Har iofs max 40-50 att göra så att det blir inte så dyrt med det dyra papper som vi använder. Annars säljs billiga askar på ebay - lite tunnare kvalite på pappret men är jätte bra ändå!

• Gerda

Ja, här har jag också suttit med bröllopsdagens detaljplanering - just så att de vi behöver hjälp av kan planera in det under sin dag.

Klänningen är klar och kan hämtas ikväll, sömmerskan ville bara ha lite tid att kolla igenom sömmarna en gång till Längtar!

• Gerda

Åh, blivande svågerns kompis är en jätte duktig frilansfotograf - han ska kolla med honom om han kan tänka sig att fota på festen! Hoppas att vi har råd, vi betalar redan rätt mkt för proffsfotograferingen, så festfotograferingen får inte kosta allt för mycket!

*håller tummarna*

7/7-07
    Vi har också fullt upp här hemma och bröllopet kommer allra sist på "att göra". Dottern och flytten går allra först. Försöker dock att få flera saker gjorda när jag/vi väl tar tag i bröllopsdelen - så att det inte känns som om vi bara hinner med små fjuttar i planeringen. Nästa vecka åker jag till sv för att träffa arrangör, fotograf, florist och frisör.

Svar på tråden 070707 tråd 6