• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • N&N

Vad du har legat i, Dalabrud :) Vi har också köpt Ikeas limegröna servetter, tycker de är superfina och så får vi lite färg till dukningen. Har ju lavendel och lime som färgtema + lite vitt.

• förhoppningsis

Beställde min ring i går!

Ska snart ut å köpa en bok om bröllopsresemålet så jag kan drömma mig bort.

Håller på att försöka väla in/utgångsmusik velar mellan 3-4 st. Psalmerna var vi eniga om men nu har vi ändrat oss lite så det är bara att börja om.

SKickade iväg mina hårbilder till min hårsmink tjej igår =) HAr valt 2 olika tiaror å nu kan jag inte bestämma mig
    *jobbigt*

• Gerda

Jag måste skicka blommor till min svägerska (blivande)...

Hon gav mig sin frisörtid och fixar tid til naglar åt mig också... underbart!

Har pratat m floristen idag så det ät också klart med blomsterarrangemangen! Ska träffas i maj o välja "vaser" etc!!!

• förhoppningsis

Gerda
    Vist är det underbart när man har sån tur med sina svägerskor! De blir som extra systrar lixom...

Har precis varit och handlat tyg, ska sy och brodera näsdukar med vårt nya monogram på ett hjärta runt + datum att ha i kyrkan

• Gerda

förhoppningsis

Ja, verkligen! Jätte sköna punkter som jag faktiskt tänkt strunta i de närmaste månaderna iom att så många frisörer redan var bokade i örebro.

Så avancerat att brodera era näsdukar! Det blir ett vackert minne sen!

Vad blev det för ring?

• mirimax

Åh, vad ni planerar och fixar Blir lite avundsjuk... själv är jag låst i planeringarna just nu, vet inte vart jag ska börja riktigt. Hår och smink får jag ju fixat av min älskade svägerska (verkar finnas gott om bra sådana i denna tråd) naglarna tänkte jag unna mig att få fixade på salong.

Igår gick iaf de första inbjudningarna ut och resten blir idag Vi har fått jättefin respons på de första iaf

När, hur vart fixar man hindersprövning? Hur ska man göra om man ska byta efternamn och sedan åka utomlands ett par dagar efter bröllopet? Är det bättre att ha kvar sitt "gamla" namn och sitt gamla pass och fixa det efter resan eller vet nån av er hur man går till väga?

Tänkte ta mig upp på stan och beställa ring idag, jag kommer att välja en slät likadan som förlovningsringen och köpa en finare ring till den ettåriga bröllopsdagen för att dra ner kostnaden just nu lite.

Massa frågor från mig, men ni verkar så proffsiga allihop

• förhoppningsis

mirimax

hindersprövningen får du från skattemyndigheterna, kolla deras hemsida, bara att skriva ut, fylla i och skicka in, göres i god tid innan, men håller bara i 4 månader, konstigt nog... inte så att man blir mer helsyskon efter 4 månader direkt =) lappen du får tillbaka tas med till mötet med prästen.

Samma om du vill byta namn, bara att beställa blanketten fylla i och skicka in. vet att det kan bli knepigt med passet om man åker tätt inpå bröllopet, man kan inte få passet förrän man bytt namn så åker man tätt inpå bröllopet så hinner man inte få ett. DOck kan man få provisoriska pass men det kostar massor. KOlla med polisens passavdelning för att va säker. Jag kommer åka i mitt "gamla namn."

Gerda
    Det blir en Engelbert i vitt guld, solitär diamant

• förhoppningsis

å vad jag är snabb att skicka

Gerda
    Det är inte så avancerat som man kan tro, har broderat mycket tidigare...

igår å idag har jag även:
    -pratat med prästen
    -köpt cd skivor till gästerna att bränna ner sina bilder på
    -bokat danskurs
    -bokat tid hos sömmernskan för att sy in klänningen
    -kollat var "min" tiara finns att köpa
    -börjat skriva vigselprog.
    -försöker välja in/utgångsmusik - svårt
    -tagit duster med folk som försöker bjuda in extra folk

kollade här på BT så finns det "så går vigselakten till" där är det 4 psalmer/musikstycken, har hört att det räcker med 2 psalemer + 1 solo stämmer det?

• Gerda

förhoppningsis

Vad duktig du är! Fullfart!

Låter jätte fint din ring, blir kul att se bild på sen! Själv hoppas jag att min ring kommer med blivande svåger torsdag, sååå spänd på att se hur den blev!

Vad gäller kyrkan har jag faktiskt ingen koll...

• förhoppningsis

vad har ni för ring?

vår blir klar om ca 2.5 vecka kan maila foto då, har ingen hemsida att lägga ut bilder på...

hrm *rodnar* ja det blir lätt så när jag eg borde plugga...

Svar på tråden 070707 tråd 6