070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Gerda, vi gifter oss i Olaus Petrikyrka, vi hade egentligen inte tänkt gifta oss kyrkligt, men eftersom att vi bestämde oss så pass sent så hade vi inte så mycket att välja på och kyrkan är ju ändå en väldigt vacker plats så det känns bra iaf.
Vart söker ni bostad?
Jag kommer att få hår och smink fixat privat, men tjejjen är min tärna och superduktig, var och hälsade på henne förra helgen och testade så nu är det bestämt hur jag ska se ut
Måste säga att det är så mycket mer att tänka på och planera än vad jag trodde även fast vi försöker göra det ganska enkelt. Vi fixar så mycket vi kan själva för att dra ner kostnaden lite.
Har ni bestämt bröllopsresa ännu? Tusen frågor på en gång från mig men jag är så novis på ämnet så jag måste fråga
mirimax
Bröllopsresa hamnar lite konstigt iom flyttstrul etc... och så är vår dotter bara 7 månader när vi gifter oss så den långa bröllopsresan blir nästa år - Thailand eller USA disk. vi. I år lutar det åt en spa-vecka nånstans.
Vi bor i Oslo så det blir lite semester bara att åka till alla föräldrar och umgås ordentligt med dem!
OP kyrkan är väl jätte fin! Kommer ni att ha festen i närheten då? När började ni planera?
Gerda
Aha okej, ja då förstår jag, våran kille kommer att vara 1 1/2 när vi gifter oss så vi tar nog en vecka på Mallorca eller nåt sånt. Jag har ju aldrig vart utomlands så det ser jag fram emot och det blir inte så många timmar på planet för sonen.
Ja OP-kyrkan är ju en av de finare kyrkorna i Örebro enligt mig och bröllopsfesten kommer vi att ha på Virginska skolan.
Vi började planera för 1 1/2 månad sedan så vi är verkligen ute i sista stunden men det ska nog gå bra ändå, det blir bara lite mer stress.
Thailand eller USA låter ju som en dröm, skulle också vilja åka till något av de ställena, men det är lite kostnadsfråga nu, men jag hoppas på att komma iväg till USA inom de närmaste 3 åren iaf. Vi har lite planer på att kanske flytta dit i framtiden några år.
mirimax
Vad kul! Med tanke på att ni just börjat så verkar det gå bra för er ju!
Har släkt i USA så det vore kul om vi kunde komma iväg dit.
Var på virginska skolan håller ni festen?
Gerda
Åh, skulle också vilja ha släkt där som man kunde hälsa på skulle bli så enklare att ta sig iväg då.
Det blir vid den stora matsalen tror jag, svärfar jobbar på skolan så därför fick vi låna lokalen gratis Så det blir väl till att dekorera en massa för att få bort "matsals" känslan.
Jo, det går bra med planeringarna mycket tack vare all hjälp och kontakter man har annars hade det nog blivit svårare.
Kommer ni att ha cateringfirman som har hand om Adlers till middagen o så? Hur gör ni med alkoholen? Kommer ni att bjuda på allt eller? Vi kommer att åka ner till Tyskland och handla bröllopsdrickat och bjuda på öl och vin till middagen och kvällen sen får alla köpa drinkar och så till självkostnadspris. Avec till kaffet och tårtan kommer vi också att bjuda på.
mirimax
Jätte bra med kontakter - förenklar mycket! Vi har dessvärre inga kontakter så vi har gjort allt/köpt allt själva.
Ja, B.A. Catering tar hand om allt - mat och dryck. Vi bjuder bara på dryck till maten o avec, efter det bjuder vi bara på alkoholfritt. Hade velat ha fribar, men vi måste först se alla utgifter frammåt maj/juni. Har vi kvar pengar i budgeten så blir det fribar.
Hej hej! Vi har bokat det mesta som ska bokas. hindersprövningen ska vi skicka in till veckan. Just nu ångesten är över fest programmet (vet inte vad vi ska ha med och hur vi ska skriva ut det så att allt hamnar rätt) och vad man ska ha för alkohol, själv dricker vi inte vin tex. + Att jag väntar på min klänning.
Hej igen!
Har nu bokat min andra provsminkning och bokat tid för manikyr på fredagen. Väntar på mina underkläder jag köpt på nätet.
Håller oxå på att fundera över hur våra bordsplaceringskort ska se ut, vi tänkte ha samma blå som på inbjudningarna men det avråddes jag å det bestämdaste ifrån, då det blåa skulle ta över för mycket från allt annat. Blir silver ivory kort med blått band istället.
Varit en vecka i Trysil och åkt skidor och frossat i mat och godis så nu blir det hårda tag med träning och kost.
Är det nån mer än jag som tycker det känns lite roligt att kryssa i rutorna m att man inte är helsyskon på hindersprövningen. Blev ju lite lockad att kryssa i JA bara för att se vad som händer =)
Vi tar det lite lugnt, har bra koll tror jag. Mestadels övar vi dans på kvällarna när barnen har lagt sig :) Dirty dancing, Pulp fiction och Saturday Night fever.. ha ha ha kul har vi!
Aha, är det här ni håller till!
Vi har lyckats göra en skiss till programmet i kyrkan, ska prata med prästen den 17/4 och då ska väl ordningen bestämmas samt vilka psalmer vi ska ha.
Vilka psalmer har ni valt och finns det någon sida man kan lyssna på dom?
Har även bokat tid för manikyr och lösnaglar till torsdagen samt ansiktsbehandling med frans- och brynfärgning och plockning till måndagen.
Ska fylla i och skicka in papperen till skattemyndigheten nu till veckan.
Vat på IKEA idag och köpte ljuslyktor samt limegröna servetter, vet inte om vi ska använda dom än eller om det blir vinröda som det var tänkt från början....