Inlägg från: mirimax |Visa alla inlägg
  • mirimax

070707 tråd 6

Hej, får man hänga på här? Ska också slå till 070707.

• mirimax

Gerda... Ni "snodde" vårt ställe vi hade tänkt gifta oss på Nej skämt åsido... grattis till ett superfint ställe, vi var på bröllop där förra året, det är hur fint som helst.

Har ni kommit långt i planeringar o så? Vi ska försöka få ut inbjudningarna nu direkt efter helgen.

• mirimax

Gerda, vi gifter oss i Olaus Petrikyrka, vi hade egentligen inte tänkt gifta oss kyrkligt, men eftersom att vi bestämde oss så pass sent så hade vi inte så mycket att välja på och kyrkan är ju ändå en väldigt vacker plats så det känns bra iaf.

Vart söker ni bostad?

Jag kommer att få hår och smink fixat privat, men tjejjen är min tärna och superduktig, var och hälsade på henne förra helgen och testade så nu är det bestämt hur jag ska se ut

Måste säga att det är så mycket mer att tänka på och planera än vad jag trodde även fast vi försöker göra det ganska enkelt. Vi fixar så mycket vi kan själva för att dra ner kostnaden lite.

Har ni bestämt bröllopsresa ännu? Tusen frågor på en gång från mig men jag är så novis på ämnet så jag måste fråga

• mirimax

Gerda

Aha okej, ja då förstår jag, våran kille kommer att vara 1 1/2 när vi gifter oss så vi tar nog en vecka på Mallorca eller nåt sånt. Jag har ju aldrig vart utomlands så det ser jag fram emot och det blir inte så många timmar på planet för sonen.

Ja OP-kyrkan är ju en av de finare kyrkorna i Örebro enligt mig och bröllopsfesten kommer vi att ha på Virginska skolan.

Vi började planera för 1 1/2 månad sedan så vi är verkligen ute i sista stunden men det ska nog gå bra ändå, det blir bara lite mer stress.

Thailand eller USA låter ju som en dröm, skulle också vilja åka till något av de ställena, men det är lite kostnadsfråga nu, men jag hoppas på att komma iväg till USA inom de närmaste 3 åren iaf. Vi har lite planer på att kanske flytta dit i framtiden några år.

• mirimax

Gerda

Åh, skulle också vilja ha släkt där som man kunde hälsa på skulle bli så enklare att ta sig iväg då.

Det blir vid den stora matsalen tror jag, svärfar jobbar på skolan så därför fick vi låna lokalen gratis Så det blir väl till att dekorera en massa för att få bort "matsals" känslan.

Jo, det går bra med planeringarna mycket tack vare all hjälp och kontakter man har annars hade det nog blivit svårare.

Kommer ni att ha cateringfirman som har hand om Adlers till middagen o så? Hur gör ni med alkoholen? Kommer ni att bjuda på allt eller? Vi kommer att åka ner till Tyskland och handla bröllopsdrickat och bjuda på öl och vin till middagen och kvällen sen får alla köpa drinkar och så till självkostnadspris. Avec till kaffet och tårtan kommer vi också att bjuda på.

• mirimax

Åh, vad ni planerar och fixar Blir lite avundsjuk... själv är jag låst i planeringarna just nu, vet inte vart jag ska börja riktigt. Hår och smink får jag ju fixat av min älskade svägerska (verkar finnas gott om bra sådana i denna tråd) naglarna tänkte jag unna mig att få fixade på salong.

Igår gick iaf de första inbjudningarna ut och resten blir idag Vi har fått jättefin respons på de första iaf

När, hur vart fixar man hindersprövning? Hur ska man göra om man ska byta efternamn och sedan åka utomlands ett par dagar efter bröllopet? Är det bättre att ha kvar sitt "gamla" namn och sitt gamla pass och fixa det efter resan eller vet nån av er hur man går till väga?

Tänkte ta mig upp på stan och beställa ring idag, jag kommer att välja en slät likadan som förlovningsringen och köpa en finare ring till den ettåriga bröllopsdagen för att dra ner kostnaden just nu lite.

Massa frågor från mig, men ni verkar så proffsiga allihop

• mirimax

Lägger in mig här också

Vasa:
    Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
    Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00

Halmstad:
    TheBride, Steninge kyrka 16:00
    HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00

Öland:
    MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
    Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00

Göteborg:
    glad tjej: Älvsborgs kyrka
    The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
    A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
    Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00

Stockholm:
    N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
    Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
    Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
    Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
    Eva & Pär, Östra Ryds kyrka 14.00
    juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
    snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
    Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
    LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
    Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
    jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
    Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
    Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00

Dalarna:
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
    MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00

Örebro:
    Gerda, Adlers 16:00
    Mirimax, Olaus Petri kyrka kl 14.00

Piteå
    millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
    MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00

Jönköping
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Luleå
    eliin, Gammelstads kyrka 13:00
    JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00

Karlshamn
    irin, Elleholm Kyrka kl 15:00

Ramsele
    vist, gamla kyrkan kl 15:30

Hammarö
    FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00

Kalmar
    J2C, Borgerligt kl 13.00

Hästveda
    bride to-be, Hästveda Kyrka kl. 16.00

• mirimax

Hua mig vad tiden går fort... Jag vet ff inte ens vilken präst som ska viga mig och det börjar kännas lite stressande. HAr nog ringt kyrkan 4-5 gånger bara för att bekräfta att nån iaf ska viga oss.
    Tycker att det borde veta nu vilka som kommer att vara i tjänst eller inte.

Vi är ca 60 på vårt bröllop och jag överlåter så mycket jag bara kan till föräldrar och svärföräldrar.

• mirimax

förhoppningsis

Hur många gäster har ni bjudit?

Vi har vårat OSA i slutet på maj nån gång så då kommer alla ha haft nästan 2 mpnader på sig. Det är ff inte många som har svarat. Vissa anser sig själv som "självskrivna" och därför OSA:r de inte, vilket jag tycker är lite trist.

• mirimax

Jag vet fortfarande inte vem som ska viga oss Borde dom inte ha koll nu på vilka som ska jobba i sommar, börjar bli stressad över att inte ha träffat präsen än och det knappt är 2 månader kvar.

• mirimax

60 dagar kvar tjejjer

Och jag har miljoner saker kvar att fixa och jag har tappat tråden just nu känns det som, men det kommer väl tillbaka Huvudsaken är ju iaf att vi säger ja till varandra på dagen D

• mirimax

Hi hi igår vart man hippad Visste att blivande mannen skulle bli sexad och var helt säker på att det var min tur nästa helg Men tji fick jag Det var superkul

Svar på tråden 070707 tråd 6