Inlägg från: ohmygoodness |Visa alla inlägg
  • ohmygoodness

070707 tråd 6

I helgen var jag och konsulterade med frisörskan och floristen och så var jag till kyrkan för att se hur den ser ut och hur prästen verkade. Allt bra :) D blir en liten tät bukett med vita rosor och fresior. På torsda ska vi till guldsmeden och bestämma hur vi vill att ringarna ska se ut.

• ohmygoodness

På tisdag ska vi till Magistraten med hindersprövningspapprena och äktenskapsförordspappret. I mitten av maj får vi ringa till kyrkan för konsultation med präst och kantor. Allt annat är så gott som under kontroll. Ska finslipa lite på vigselprogrammet på veckoslutet :)

• ohmygoodness

Eliin. Ni har alltså mycket som är ogjort. Hmm...måste fundera själv ett slag var vi började...förutom kyrka och präst då. Kanske du kunde ringa till restaurangen på månda och be att få menyförslag och sen besluta er för en av menyerna + ringa och säga till byagården att ni har ändrat era planer.

• ohmygoodness

Det vi har kvar att ordna är:

1) Fixa sittordningen

2 diskussion med DJ:n om festprogrammet

3) diskussion med restaurangpersonalen

4) bekräfta bokning hos frissa och florist

5) Hämta ringarna

6) Träff med kantor + präst

7) Printa ut citat för godisboxarna

8) Festprogrambladet ska tryckas upp

9) Vigselprogrammet ska gås igenom med präst + kantor och sedan skrivas ut

10) Fixa frack + skor till m2b

Tror det var allt...

• ohmygoodness

50 dagar kvar.... :)

• ohmygoodness

"min" frisersalong är så liten så frisörskan rekommenderade att jag klär mig på annan plats efteråt. Kvällen innan för jag min klänning till min ena kompis, så direkt efter frissan kör min "maid of honor" mig hem till henne.
    Idag har jag gjort upp detaljer med fotografen, bokat ansiktsbehandling och manikyr, beställt kontaktlinser, gått med skorna på en stund :)

• ohmygoodness

*ler pillemariskt* Nu har jag lurat min gubbe. Han tror att han ska på danskurs med mig den 15:e och 16:e Hohohahaha. När vi går dit så kommer alla hans vänner att stå där i rad och vänta på honom och kidnappa honom! Whoahahah! :)

• ohmygoodness

AAAAA!! Drömmer mardrömmar nästan varje natt.
    Har drömt att blombuketten bestod av enbart 3 fula rosor, att vi glömt vigselprogrammen hemma så att gästerna inte visste vad de skulle sjunga, att kantorn spelade nåt helt annat än vad vi hade planerat, att klänningen var blå och inte vit....

• ohmygoodness

har inte ännu:

- gjort rispåsar
    - gjort godisboxarna färdiga
    - printat ut festprogram/vigselprogram
    - gjort provuppsättning/sminkning
    - gått igenom festprogrammet med berörda
    - gjort färdigt fotografierna till bordsplaceringen
    - gjort färdigt spellistan åt DJ:n
    - bestämt vilken låt vi ska valsa till
    - köpt liten vit väska
    - köpt pärlor till håret
    - gått in skorna tillräckligt
    - kontaktat tidningen för annons
    - Fixat framsidan till festprogrammen
    - Printat ut gästboken
    - Ordnat med morgongåvor
    - Ordnat med gåvor till bestman/Made of honor och till våra toastmasters
    - Bestämt vad gästerna som vinner tävlingar ska få som pris

• ohmygoodness

Å jag har gått upp 2 kilo sen jag provade klänningen första gången...ska prova den igen imorgon och den var "like a glöööv" senaste gång jag provade den....är lite oroligt. Hoppas de kan sy ut den ifall jag fläskat till mig alltså.

• ohmygoodness

Fru 0707... skulle nog störa mig rätt mycket också. Men men...De går väl in, tittar i fem minuter och så fortsätter dom nån annan stans. Tror inte att de sitter där hela kvällen...vet int om d ger dig nån tröst men...sku jag vara du så sku ja nog fråga pojkvännen hur han sku tycka att det vore ifall du gick med dina väninnor och tittade på manliga strippare på din möhippa...Hur han skulle förhålla sig till att du har en k-u-k dinglandes fem cent från ansiktet.... Urk! :)

• ohmygoodness

Idag fick jag se programmet som våra toastmastrar knåprat ihop! Det är sååå fint!!!

Svar på tråden 070707 tråd 6