• N&N

070707 tråd 6

Hej, här är jag!
    Vi har fått tillbaka alla papper från Skatteverket, ännu en sak att bocka av. Idag testade jag att göra en bordsplaceringstavla. Printade ut bordsplaceringen från BT (alltså detaljerna är inte klara :) och hittade fina skyltar på vår marknadsavdelning. Där fanns skyltar med urfina blommor i vårt färgtema och jag tänker nog sätta själva A3-pappret med bordsplaceringen mitt på den skylten (den är 2x2 m). Ska fundera... Annars har jag en tanke om att spänna fast ett snyggt romantiskt tyg på en skylt och ha A3:an på den, vad tror ni?

• N&N

Vi tar det lite lugnt, har bra koll tror jag. Mestadels övar vi dans på kvällarna när barnen har lagt sig :) Dirty dancing, Pulp fiction och Saturday Night fever.. ha ha ha kul har vi!

• N&N

Vad du har legat i, Dalabrud :) Vi har också köpt Ikeas limegröna servetter, tycker de är superfina och så får vi lite färg till dukningen. Har ju lavendel och lime som färgtema + lite vitt.

• N&N

Vet ni!! Idag fick jag ett paket med tygprover (!) och ett brev där det stod med utklippta pappersbokstäver "nu är det nära".... shit, ska de börja redan inför möhippan!!? :) Ska bli så grymt kul och nu känns det verkligen som om bröllopet snart ska äga rum...

Pust, måste ta tag i detaljerna nu. Sambon och min pappa åker till Tyskland i nästa vecka för att handla all dricka och nu har vi bjudit in 8 kompisar som ska vara med oss på feststället redan från fredagen. Vi betalar deras rum på anläggningen den natten och vi ska fixa under dagen och ha lite grillning och mys på kvällen. Då känner de till köket och lokalen ordentligt och kan visa serveringspersonalen och cateringen när de kommer på lördagen.

Sen ska vi ha drinkkväll inom ett par veckor med kompisar för att bestämma vilka drinktillbehöver vi ska ha i baren (blir väl typ 9 olika drinkar man kan göra själv).

• N&N

Vi fick tillbaka vår hindersprövning (två papper) efter några dagar bara.

• N&N

Yes! Nu hörde Lagerfeldtdesign av sig om att vår caketopper är klar! Ska bli spännande att se den, har beställt en med mig, sambon och våra två döttrar = näbbarna.

• N&N

Vi beställde våra ringar redan i december för en vän har en kontakt som gjorde att vi fick 40 % rabatt på våra egendesignade ringar. De är rätt stora och tunga så jag försöker vänja mig lite vid den :) Tar fram den då och då och testar...

• N&N

Så resonerar jag också! Hade en diskussion med min sambo igår om just detta. Jag planerar det mesta efter våra diskussioner (har haft mer tid) men just hans delar tenderar att skjutas fram och när jag frågar lite försynt tycker han jag tjatar; "det är ju gooootttt om tid"... Jag är riktig planeringsmänniska och blir stressad om allt ska göras i sista stund, men jag försöker verkligen ge honom tid och rum och inte tjata men ändå blir det fel... Några råd?

• N&N

Det roliga är att det är precis så jag har gjort, fixat fram flera alternativ och sedan har han fått tycka, men det skulle vara så skönt om han tog en del fullt ut, men det är knappt så jag litar på att det blir gjort.. eller riktigt så illa är det inte, det blir det, men i hans takt och då blir jag stressad. Problemet ligger nog hos mig, måste lugna ner mig, är ingen bridezilla än men är orolig att bli om saker och ting inte blir gjorda.....

• N&N

Jag ska nog ändra min inställning till din, för jag anar att vi är rätt lika, han säger "vadå, allt ordnar sig, vi kommer att bli gifta och vi kommer att få en grym fest". Det har han ju rätt i, men nu ska jag ta det lugnt och fixa i min takt så jag inte blir stressad.

Svar på tråden 070707 tråd 6