070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, Gammelstads kyrka 13:00
JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Ramsele
vist, gamla kyrkan kl 15:30
Hammarö
FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00
Kalmar
J2C, Borgerligt kl 13.00
ingen aning.. Fråga på systemet, de brukar ha bra koll på det mesta..
Själva har vi just fått tillbaka hindersprövningen. Är stressad inför helgen, ont i huvudet och har precis gått upp till 100% på jobbet. Hinner inte hem innan jag måste ta tag i allt möjligt. Ringa dit, fixa här och vara där och fatta beslut...
Hej, här sitter jag och smygläser nu och då, fast jag är väl dålig på att skriva.
Har idag varit hos floristen och tror min bukett blir den vackraste av dem alla!
Hindersprövningen både skickad och kommit tillbaka. Vi har äntligen bestämt gemensamt efternamn.
Partnerskapsförättaren ska vi träffa nästa vecka och prästen veckan därpå.
Har fått och pratat med kantorn och vi ska träffa henne med prästen i kyrkan senare. Ska ju bara ha två psalmer från henne.
På torsdag ska vi med tärnan och prova klänningar. Ska bli kul!
Ska hämta ut tjejens ring nästa vecka.
Mormor har fixat jättefina begagnade linnedukar i blått till vrakpris.
Annars händer det nog inte så mycket. Tar det ganska lugnt, men snart är det väl slut på friden.
Var på marknaden i Kungälv idag och smet in hos Carolas underklädesaffär och har nu shoppat en toppen bh och trosor. Ska bara testa bh:n till klänningen imorgon när inte tjejen är hemma så jag vet om den passar urringningen.
Det är härligt med underklädesbutiker där personalen tar sig tid och kollar storlekar och plockar fram ena bh:n efter den andra..
Sedan får jag väl säga att min tjej har ett underbart tålamod som går och tittar på annat medans jag provar i nästan 1 timma!
oj vad ni håller på med presenter och grejer! Själva träffade vi förrättaren förra veckan och ska träffa prästen i slutet av veckan. Tänk att det ska vara så dubbelt bara för man är lesbisk. Nåväl, det blir nog bra i slutändan.
Snart är det dags att skriva ut och göra i ordning festhäften och kyrkblad. Ska faktiskt bli riktigt kul. Att man inte hinner med så mycket annat är väl helt okej..
Snart rusar väl tiden iväg och all den tid man trodde man hade, önskar man nog att man hade använt mer intensivt...
Ha det bra alla!
Kram
Vi träffade vår präst i fredags! Ett jättetrevligt och välartat möte. Gick igenom förordningen och vad och hur vi hade tänkt oss ha det hela och det var inget som var konstigt eller inte okej för honom, så får det precis som vi vill.
Det enda som finns att göra där är att kolla om vi vill ha nån mer bibeltext och i så fall vem som läser den. Och så ska vi kolla om min kompis vill be förbön, vilket vi hade tänkt, annars får vi kolla om nån annan vill.
Igår träffade vi våra toastmadames och gick igenom lite och bestämde vinerna och vad som skulle köpas.
Och just nu håller jag på att sy en egen brudpåse och det ska nog bli bra när den blir klar. Funderar på att även göra en ringkudde av de styvar som blir över. Vet inte om vi vill ha någon, men annars kanske nån vill köpa den? Vad tror ni?
N&N låter som det är möhippa på gång! Härligt när man har sånna vänner! Lycka till med sömnaden.
ja tiden går fort nu.. Ska hämta hem sambons ring idag. Skulle gjort det för 2 veckor sedan men då var gravyren fel, så då fick de tillbaka den direkt. Tur att man beställer i god tid i alla fall.
Måste snart iväg till sminkösen och boka provsmink och tiderna som gäller för själva dagen.
Nu börjar dessutom anmälningarna ramla in, så jag kan börja lite smått med att göra bordsplacerings-lapparna.
Hur går det för er då?
helenrik
Låter superhärligt! Undrar om jag får någon och i så fall när...
Hej!
Här går planeringen stilla framåt. Nåja.. familjen vill gärna lägga sig i lite, men än så länge så beslutar de inte över huvudet på oss, utan tar bara över uppgifter som vi hade själva från början.
Mormor ska skala all potatis. Mamma fixar kycklingen och såsen och själva får vi väl fixa sallad och allt annat.
Fast igår började mina svärföräldrar fråga hur mycket de ska bidra med och hur mycket de ska ge i present.. Tycker det var en konstig fråga. Det är ju knappast vi som ska bestämma det och inte vill jag veta hur mycket vi ska få i present innan.
Och visst är det konstigt?! Här har vi planerat i snart 1,5 år och de har vetat om bröllopet nästan lika länge och så frågar de om de ska hjälpa först nu..
Sedan vill jag ge en rejäl känga till alla virriga människor som antingen glömmer att de är bjudna eller inte har vett till att svara. Väldigt svårt att göra något innan det är gjort ju!
Och så en puss till min käraste älskling som idag påminde om festprogram och kyrkbladen. Hon har tagit reda på en massa på jobbet där de har en färgkopiator och en maskin som viker och häftar själv! Allt utan att jag har behövt tjata. Det ni!
nillalindroos.blogg.se
Kolla in länken. Där har du hela sången i text.
www.romantic-lyrics.com/lo2.shtml
Nilla... oj ditt namn blev en länk med :(
Men Only Love finns som text på länken nedan.
Det är en jättefin och lung låt.
www.romantic-lyrics.com/lo2.shtml
helenrik >> Grattis!
Själv har jag påbörjat min semester med att städa hemma. Det går sakta men säkert framåt. Särskilt när man fastnar på BT..
Balkongen är tagen i helgen, men resten av lyan är ju kvar, så nu håller jag på med vardagsrummet och väntar på att tjejen ska komma hem och hjälpa till med fönsterna. Hon är grym på att få dem glasklara utan ränder!
Har även börjat på att packa inför bröllopsdagen/-natten och vår lillsemester. Lär väl glömma något hur jag än gör, men i alla fall.
Såg att vår tråd kommer snart stängas ner, så det börjar bli dags att starta upp en ny. Om någon känner sig manad är ju det bra!
Hur går det för er andra? Har ni mycket kvar?
Någon som har förslag på hur man ställer fram peppar på borden? Måste vara billigt och smidigt. Har inte tid med en massa pyssel förutom det som redan är inskrivet på att-göra-listan.
Ha det gott!!
Kram
nä, det är väl bra. Vi skrev en ruta om att de som fotograferar gärna får dela med sig av sina kort till oss.