Inlägg från: snart hela kittet... |Visa alla inlägg
  • snart hela kittet...

070707 tråd 6

Hej alla!
    Jag har följt den här tråden lite till och från...
    Jag var in i stan igår och skulle kolla underkläder. Jag har tänkt mig bh + trosa + strumpebandshållare. Men då kom jag på: Vill jag verkligen ha strumpor i juli?
    Hur har ni andra tänkt?
    Skall tillägga att jag inte köpt skor än nså jag vet inte om det blir bar tå eller ej.

• snart hela kittet...

ja det lutar väl åt att göra som flera andra här: sköna bekväma underkläder på den stora dagen.
    Vi åker iväg på söndagen efter gemensam brunch på "bröllopsnatt" så jag får väl köpa nåt raffigt tills dess...

WOW, "bara" två månader kvar!
    (Nu blir jag lite stressad.... har en del kvar att fixa.)
    Hur mycket har ni andra kvar?

• snart hela kittet...

Jag vet inte varför, men jag har varit lite emot favours. Men nu kom m2b med förslaget att vi skulle lägga ett litet "kit" till varje person som ska bo kvar. (Vi ska ha gemensam lunch och paketöppning med alla gäster dan efter).
    Men nu vet jag inte riktigt vad vi ska ge dem där. Någon sorts vatten (mot huvudvärken...), några turistbrochyrer. Men vad mer? Vad skulle ni velat ha?

• snart hela kittet...

Nu har jag fått börja bocka av igen!
    Det har varit ganska lungt ett tag, men helt plötsligt har min m2b fått fart. Nu har han bokat boende för oss och pratat med en kompis som ska sjunga i kyrkan. Och han har tackat JA. Så nu känns det som vi är på banan igen.
    Vi ska gå på ett bröllop ihelgen. det ska bli jättekul och jag hoppas att jag kan njuta och ha kul och inte bara titta på hur de har gjort och hur jag vill ha det. hihi

• snart hela kittet...

Usch jag har verkligen varit inne i en svacka då det gäller planeringen. När jag ser vad ni andra har kvar så blir jag verkligen jättestressad. Vi har supermycket kvar. Ska försöka ta tag i detta imorgon kväll, sen ska jag bort hela helgen...
    Jag har inte påbörjat vigselprogram eller festprogram än. (Tips tas tacksamt emot nilla_santesson@hotmail.com)
    Ska nog sätta mig och göra en lita på vad som behöver göras och sen ringa runt till vänner och släkt och be om hjälp.
    Sorry, men jag var bara tvungen att gnälla av mig lite...

• snart hela kittet...

Usch jag sitter och lyssnar på några låtar som vi väljer mellan att ha i kyrkan. Och jag känner hur blödig jag blir... Hur ska det gå i kyrkan?
    Var och gjorde prov make och hår igår och hon lovade ialla fall att jag skulle få vattenfast mascara.
    Nu börjar jag längta jättemycket! Jag kände mig jättefin fast hon bara gjorde en test.
    Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen. (Skall handla och förbereda inför midsommar)

• snart hela kittet...

Ojoj nu är det inte lång tid kvar. Och vi har fortfarande massor kvar att göra! Jag är inte ett dugg nervös, men jag börjar få lite smått panik.
    Idag ringde min kusin som ska göra tårtan. Hon hade gjort en provtårta och tagit med till jobbet. Det är sugarpaste på och de tyckte alla det var jättesött. Så nu är frågan hur vi ska göra med det. Hon funderade på att göra mossen lite sur för att kompensera...
    Nu ska jag snart gå och lägga mig, för självklart har jag slagit till med fest här imorgon. Plus att yngsta dottern fyller år på onsdag och ska ha kalas.
    Jaja allt löser sig väl till slut!

• snart hela kittet...

Vi kommer att ha en fotograf som ska fota oss en timme innan bröllopet. Sen ska en kompis till oss fota resten av dagen.
    Jag ska skriva en lista till honom på vad jag vill att han fotar. Någon som gjort en sån lista eller har några tips att komma med?

• snart hela kittet...

Gerda:
    Jag vet inte heller vad jag ska ge. Håller på att vela fram och tillbaka. Just nu lutar det åt några manschettknappar. Men jag har inte kollat på några så vi får väl se.

Någon annan som har tips?

• snart hela kittet...

Idag har jag fått hem min klänning!!!! Och underkjol och m2b har varit och köpt skjorta.
    Caketoppern kom med posten.
    Nu börjar det närma sig....
    Till och med dottern har börjat drömma om festprogram och annat på nätterna. Det smittar visst
    Nu en fråga:
    När ni åker från kyrkan, åker ni själva i bilen då eller åker tärna och bestman med er?
    Jag ska bli en fru... läängtar: skönt att inget var av! Hoppas att det blir bättre av vila!
    Gerda: Vad kul att höra att ni äntligen fått er hindersprövning! Lycka till nu!

Ska bli kul att höra från alla efter den 7:e och se hur det blev. Och få se alla bilder.

• snart hela kittet...

ojojoj, nu är det inte långt kvar!
    Nu börjar jag bli pirrig...

Har lite småsaker kvar att fixa men det stora hela är nog klart.

• snart hela kittet...

provade klänning, underkjol, skor, slöja och smycken igår! Kändes pirrigt. Det sitter väl inte så perfekt som jag skulle vilja, men näst intill.
    Det jag är lite nervös för nu är hur jag ska kunna röra mig i detta??? Jag provade att sitta ner och det var inte så lätt. Har ni andra övat på att röra er i klänningen?

• snart hela kittet...

idag har nervositeten slagit till ordentligt! Sitter på jobbet och kan knappt koncentrera mig...
    Magen är i uppror och jag funderar på vad jag har glömt.
    helenerik: Grattis i efterskott och hoppas att du hade en skön dag igår och kunde koppla av lite.

• snart hela kittet...

Nu har vi knytit band runt alla festprogram, vikt vigselprogrammen och dansat lite vals. Men guuud vad ont jag får av mina skor...
    Vi har även skrivit en drinklista där vi döpt drinkarna till: brudens, brudgummens, svärfars, tärnans osv. Ett kul tips som jag hittat här på BT.
    Nu ska jag gå och lägga mig för det lär nog inte bli så mycket sömn de närmaste dagarna.

• snart hela kittet...

Nu när jag tänker efter så har vi nog bara tänkt att fota utomhus...
    Här i Sthlmstrakten står det regnskurar. Vi får väl hålla tummarna för att det inte är just den timmen som vi ska gifta oss.
    "Vår" fotograf ska vidare till Täby sen och fota. Är det någon av er som ska gifta sig där och ska ha Sussie som fotograf?

• snart hela kittet...

eliin:
    jag har också precis varit och gjort mina naglar. Har aldrig fixat naglarna förrut så det känns lite konstigt...
    Bra med tipset om vantar!
    (jag är mest orolig över att lacket ska missfärgas pg av att jag är rökare...)

• snart hela kittet...

Precis hemkommen från Astrid Lindgrens sjukhus. Vår lilla tjej på 3 år hoppade i soffan och trillade och slog huvudet i bordet. Det forsade blod och var ett stort hål i pannan.
    Nu har hon fem stygn i pannan och ett stort blodigt plåster.
    Hon får inte duscha på en vecka å hon blir nog tjusig på bilderna...
    Men hon mår efter omständigheterna bra. Så nu ska jag krypa ner hos henne och se hur mycket jag får sova.

Krya på er alla sjuklingar!

Svar på tråden 070707 tråd 6