070707 tråd 6
Jaaa idag är de exakt 2 mån kvar :) Spännande!! Undras när man kan börja vänta sig en hippa...
Jaaa idag är de exakt 2 mån kvar :) Spännande!! Undras när man kan börja vänta sig en hippa...
N&N
ska ni dansa till dirty dancing och saturday night..har ni kopierat stegen därifrån eller hittat på egna? Vi tänkte nämligen oxå dansa till åtminstone dirty dancing låten..den sista finallåten som finns i filmen..men tror vi ska hitta på lite egna steg till den.. men hur har ni gjort?
Vi skriver
Brudens/brudgummens bror/syster/kusin/vän XX sambo med Xx och så nån info
Sen sambo med Xx så nån info
Vi har inte rimmat skulle bli för svårt då det är över 100 personer..vi skriver lite personlig info istället om personen hurudan den är och vad den tycker om att göra.
Tex. Brudens vän XX, snäll och pratglad tjej som älskar choklad och sin lilla röda bil. När hon inte pluggar ställer hon upp på en reklambild eller två.
Ger ju en liten bild av hur hon är och vad hon gör :)
Jeee jag fick min möhippa i lördags :)
Ni som vill kan läsa om den i denna tråd :)
www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2297608.html
Nu börjar det närma sig...
Dalabrud-07
Tack. Min möhippa var underbar, tänk att alla mina vänner hade engagerat sig så för att få en fin dag till mej. De hade tänkt på allt vad min mage tål för mat (har IBS) vilken sorts alkohol jag kan dricka, ordnat och fixat så fint. Att 15 av mina vänner kom, är så lycklig! Alla jag ville ha där var där, även folk från sthlm (bor i Åbo Finland). Så nöjd och glad, nu är det bara bröllopsplanering för hela slanten som gäller. Kollade just mina listor..finns ca 30 saker som skall fixas ännu *pust* nåja det finns ju tid än :)
Vi har hur mycke som helst kvar känns de som + allt som ska göras först dagen innan..
Att göra dagen innan
Föra väska till hotell
Sätta upp alla skyltar
Sätta upp tält
Danslave
Bord i tältet
Duka, placeringskort, askar, programblad
Ställ fram:
Nummer skyltar, matskyltar
Presentbordsskylt
Gästbok
Dekorera
Fixa björkar
Blommor till tältet
Blommor till kyrkan, plocka
Festprogram ti kyrkan
Stereo & musiklista
Vitduk & videotykki
Vin & Vatten karaffer
Askkoppar
Ställ fram champagneglas
Tandpetare i snapsglas
Genrep i Kyrkan
Lämna hindersprövning till präst
Kolla kläderna
Kamera laddare på plats
Lägga fram bordsplaceringskarta
Duka presentbord
Laga nattmaten
Ge noterna till kantorn
Pengar i baren i en ?låda?
Här är vad som ännu ska fixas.. Som ska va klart dagen innan
Att göra ännu
? Planera mottagning
? Hämta bibel
? Fixa allt med präst
? Fixa musiken
? Byte av id handlingar
? Strumpeband
? Presenter
? Annons i tidning
? Öva dans
? Ta med laddare & kassetter
? Glas ti baren
? Stero
? Nattmat
? Choklad hjärtan
? Strutar ti solrosfrön
? Köp solrosfrön
? Barskyltar
? Vägskyltar
? Presentbordskylt
? Skylt ti buffebord,kaffebord
? Vatten karaffer
? Askkoppar
? Bordsplaceringskarta
? Servetter
? Tårtställning/bestick
? Lämna till kemtvätt
? Tandpetare i snapsglas
? Pengalåda
? Menyskylt ti baren
? Programblad/festprogram
? Laxsallad
? Tårta
? Förrätt/efterrätt allergiker
? Mat åt orkester
? Stäm av me catering
? Handla spriten
? Fixa bord och dukar till tält
? Färgpennor till barnen
Idag är det 40 dagar kvar!! :)
Igår började vi öva på vår dans :) Ska köra valslåt först och sen Grease låten You are the one that I want, med egen koreografi, kommer å bli askul :)
Mycke finns kvar att göra men mest sånt som går att göra först dagarna innan..men håller på att fixa servettringar nu, sen ska vi smälta och göra 100 st chokladhjärtan, slutföra festprogrammet printa ut 100 st sådana, slutföra och printa ut vigselprogrammet, inhandla en massa saker till festen, prova klänningen en sista gång 19.6.
Oj va tiden går snabbt!! :)
jag ska bli en fru...lääängtar
Va kul! Vi kör vals alltså i typ 30 s och sen byter vi låt, vi kör me svarta läderjackor och solbrillor, kommer bli grymt kul :)