Inlägg från: gnilla |Visa alla inlägg
  • gnilla

070707 tråd 6

Ok, lägger in mig/oss också!

Vasa:
    Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
    Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00

Halmstad:
    TheBride, Steninge kyrka 16:00
    HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00

Öland:
    MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
    Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00

Göteborg:
    glad tjej: Älvsborgs kyrka
    The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
    A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
    Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
    NollSju Göteborgs Rådhus

Stockholm:
    N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
    Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
    Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
    Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
    juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
    snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
    Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
    LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
    Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
    jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
    Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
    Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00

Dalarna:
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
    MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
    Julikulla, Grangärde kyrka 15.00

Örebro:
    Gerda, Adlers 16:00

Piteå
    millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
    MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00

Jönköping
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Luleå
    eliin, Gammelstads kyrka 13:00
    JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00

Karlshamn
    irin, Elleholm Kyrka kl 15:00

Ramsele
    vist, gamla kyrkan kl 15:30

Hammarö
    FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00

Kalmar
    J2C, Borgerligt kl 13.00

Malmberget
    BlivandeFru2007, Malmbergets kyrka kl 15.00

Västernorrland

070707 ViSt Ramsele Kyrka
    070707 albin04 Arnäs Kyrka
    070707 Lothis Nätra Kyrka
    070707 Smulan1 Alnö gamla kyrka

Bohuslän/Uddevalla-Strömstad:

gift070707, Svarteborg kyrka kl 15.00

Skåne:
    Koalasara, Löddeköpinge kyrka, 15.00

Södermanland:
    gnilla, Trosa Lnads kyrka, 17:00

• gnilla

Pratade med prästen i telefon idag, jag ville träffas nästa vecka men han hade ett inlägg: ni kommer inte minnas någonting om vi tar det så "långt" i förväg... Pga planerat bus för mig (en fågel har kvittrat...) fick jag boka 26 juni!!!! med prästen. Vi vet ff inte vem som spelar i kyrkan den dagen och innan vi har pratat med kantorn kan vi inte bestämma in- och utmusik och inte heller göra vigselprogrammet.... SUCK! Känns som om dagarna inte räcker till!

• gnilla

hej, behöver skriva av mig lite besvikelse...I helgen fick vi veta att bilen vi hyrt gått sönder - försöker hitta ett alternativ men jag VILL verkligen ha en vit vacker bil! Det finns inte inser jag men - BESVIKEN är jag!
    Sen igår dyker nästa överraskning upp! Ett litet vykort från vår kyrka (som vi valt för att den ligger så fint ute på landet) väntar på oss när vi kommer hem, kyrkan kommer fr.o.m fredag bli en byggarbetsplats!!! De måste fixa putsen på kyrkan - MEN NU??? Tydligen kommer det vara ett möte imorgon hur de ska lösa problemet; två alternativ har de redan kommit på...
    1) hänga upp något vitt, skirt skynke på byggnadsställningarna
    2) klä byggnadsställningarna med björkris...
    SNYFT!!! Jag vill INTE gifta mig inuti en byggarbetsplats med vita skynken fladdrande!

• gnilla

Idag är inte vädret utanför fönstret det bästa men mitt eget humör har lättat lite efter några samtal med fastighetsansvarig i kyrkan samt vaktmästaren!
    De kommer prata med entreprenören så att denne inte sätter upp ställningar på framsidan förrän efter vårt bröllop, som ju faktiskt bara ligger två veckor fram i tiden!!!
    De vet med sig att de brustit i sin planering, detta med renoveringen har de vetat om sen innan vi bokade kyrka, i april...
    Pratade med vaktmästaren så vi kommer ev få blommor inne i kyrkan gratis, som kompensation för denna besvikelse.
    Nu gäller det bara att lösa vårt problem med skjutsen! Vår fina vita Daimler som vi hade bokat, pajade i början av månaden...
    Och som grädde på moset har en av gästerna NU tackat nej till vårt bröllop eftersom "det stör hans segelplanering".... alltså, det visste han om när han tackade ja, att det låg i början av hans förb...... segelsemester!

• gnilla

7/7-07: vilket bra tips om McDonald´s is!!
    Kan man hämta det genom drive-thru´n?

• gnilla

Har inte skrivit ner tidigare vad vi har klart och vad som ska hinnas med...

Förra veckan var ganska bedrövlig inom planering: först gick vår bröllopsbil sönder... och sedan ett vykort om fasadrenovering av kyrkan - jag skämtar inte!
    Denna vecka har vi:
    * fått tag på en ny, häftig och rolig bröllopsbil, ska bara göra klart detaljerna med föraren
    * pratat med kyrkovaktmästaren som lovat att vi får blommor inne i kyrkan som plåster på såren, fasadrenoverarna ska lämna framsidan till EFTER vårt bröllop
    * igår träffade vi prästen som verkligen är en skön prick! Vi gick igenom hela programmet, ska prata med kantorn bara...
    * har fixat alla bordsdekorationer (men nu har det tillkommit några gäster, så jag har några till att fixa...)
    * på fredag ska jag göra prov-make-up...
    * gjort iordning två nöd-byråer
    * fått tag på "vin karaffer" på IKEA, det såg inte ljust ut ett tag men nu kan jag stryka det från listan (och rynkorna ur pannan...)
    * köpt läsk, öl och vatten
    * har gjort klart våra vigselprogram, ska bara kopiera dem
    * träffar vår toast-madame imorgon och kolla läget med festprogrammen...

Känner hur tiden RUSAR iväg!!
    Har inte blivit "hippad" än och det gör mig liiite nervös...

Svar på tråden 070707 tråd 6