Inlägg från: Fru0707 |Visa alla inlägg
  • Fru0707

070707 tråd 6

TÄnkt det är inte ens 6veckor kvar mera!! iIIk vart har tiden tagit vägen?! Känns som man har 100 saker kvar att göra de flesta som kan göras först veckan innan..tror ja ska ta och inhandla allt som ska handlas nu som går att göra iförväg så man får pricka av nåt på listan..börjar få lite ångest då den är sååå lång.. nån annan som har massa grejer kvar att göra å fixa?

• Fru0707

guud va mycke de finns kvar att göra.. jag prickar hela tiden av saker från min lista men finns ändå massa kvar.. Inatt drömde jag att jag vaknade på lö morron bröllopsdagen, hjälp vi hade glömt att duka och dekorera lokalen kvällen innan! 1/2 timme innan jag skulle till frissan.. Sen hade nån glömt att hämta alla blommor från floristen.. hua..mardrömmarna har tydligen börjat..

• Fru0707

Idag borde vi få våra ringar!! :) Håller tummarna för att de passar perfekt..

Sambon har åkt till Tallin för att hämta spriten (bor i Åbo). Vår bil bestämde sig för att dö igår..ingen aning vad som är fel så vi fick panik låna en bil igår eftersom vi bokat båtbiljetterna å allt till Tallin.. Hoppas allt går bra och han får all sprit att rymmas!!

• Fru0707

Nu kom sambon hem me spriten.. :)
    17 lådor öl a´24 burkar
    4 lådor cider
    2 lådor gin
    80 liter vin
    3 liter konjak
    5 liter starksprit
    3 liter likör

Månne de int räcker till ett bröllop för 96 pers :)

• Fru0707

ja glömde champagnen 10 flaskor..

• Fru0707

Här på BT finns bra att räkna på hur många glas en flaska räcker till så gjorde vi å sen lade vi dit lite extra på de..

• Fru0707

Yes fick vårA ringa igår, helt undebara.. MEN min ena ring är lite för stor.. så måste skicka tillbaka den för ändring :( Hur kan man lyckas laga ringarna olika stora undrar man juh.. Men de kommer att bli sååå fina så *glad*

• Fru0707

ja lite man känner igen sig idedär att killen inte gör nåt..å varför måste vi göra de där nu de e ju sååå länge kvar..vad du är stressad du måste lugna ner dig och sova mera.. jii thanks hjälp mej då! Men jag har ju sagt att jag hjälper till bara du säger vad jag skall göra..hur skulle de va med att fråga ibland kan jag hjälpa dig med nåt?!? *grr*

• Fru0707

varför e de bara jag som har såå lång lista kvar.. :)

? Planera mottagning
    ? Morgongåva
    ? Hämta bibel
    ? Fixa allt med präst
    ? Fixa musiken
    ? Byte av id handlingar
    ? Strumpeband
    ? Presenter medhjälpare
    ? Annons i tidning
    ? Öva dans
    ? Ta med laddare & kassetter
    ? Glas ti baren
    ? Stero
    ? Nattmat hotdogs
    ? Choklad hjärtan fixa
    ? Korg till solrosfrön
    ? Köp solrosfrön
    ? Barskyltar
    ? Vägskyltar ?
    ? Presentbordskylt ?
    ? Skylt ti buffebord,kaffebord (sockerfritt/laktosfritt)
    ? Vatten karaffer
    ? Askkoppar
    ? Bordsplaceringskarta
    ? Servetter
    ? Tårtställning/bestick bestick
    ? Lämna till kemtvätt
    ? Tandpetare i snapsglas
    ? Pengalåda (baren)
    ? Programblad/festprogram
    ? Laxsallad
    ?
    Tårta
    ? Förrätt/efterrätt allergiker
    ? Mat åt orkester
    ? Stäm av me catering
    ? Handla spriten klart
    ? Fixa bord och dukar till tält ? Färgpennor till barnen ? Videokanon & duk u
    ? Konjakglas ? catering
    ? Sittplats åt oss i tält

• Fru0707

att köpa ännu..

Köp

? Strumpband
    ? Presenter
    ? Glas ti baren
    ? Engångs tallrikar
    ? Servetter ti nattmat
    ? Mat servetter
    ? Kaffe servetter
    ? Choklad ti hjärtan
    ? Färgpennor
    ? Korg till solrosfrön
    ? Solrosfrön
    ? (pengalåda) spargris hemifrån
    ? Svarta sopsäckar
    ? Lemonad till baren LIDL
    ? Målfärg ti skyltar

såå mycket som man inte kan göra förrän några dagar innan, blir frustrerad på dehär :(

• Fru0707

Jo vet att mycket av det kan fixas på samma ställe och så..men blir stressad bara av att se längden på listorna :) Men men de ska nog fixa sig, nu börjar tom toastmadame o toastmaster vakna till liv och inse att det bara är 24 dagar kvar.. Men min härliga bästa vän och "huvud"tärna har varit en klippa, säkert ringt henne minst 1 gång per dag och frågat råd :)

Igår inhandlade jag färgpennor till barnen.. Fixade bordsnummer hållare, sånadär hjärtan som man virar i ståltråd.

Festprogrammet är så gott som klart, skall bara läsas igenom och sen printas 90 st..20 sidor med text på båda sidorna, så vi får alltså ett 40 sidigt stående A4 programblad, hoppas det roar någon så mycket tid som man lagt ner på det..

• Fru0707

Ja vi har inte heller övat på gå Grease dans alls..bara en gång.. tror de e bäst att sätta igång med det bums :)

• Fru0707

min kille har svensexa i morron å jag har just fått veta att dom ska på strippklubb!!!

Hur skall jag förhålla mej till det?

jag vet att de int på det sättet betyder nåt för honom..men endå...han kommer att se andra tjejer nakna!! det stör mej otroligt..suck..

• Fru0707

jag är sjuk!!! :( Bättre nu än om två veckor.. men e däckad..midsommar i morron, har bihåleinflammation, luftrörsinflammtion, hemsk hosta.. ville bara gnälla lite..

• Fru0707

Jag såg på nyheterna igår att de lova till Norra och mellersta delarna av SVerig 30 grader och sol!!! Men pust de kanske blir liite väl varmt..

Ska prova klänningen en sista gång nu på lörda *spännande* Borde sitta perfekt då.

Har vikt klart 93 st festprogram a´20 sidor..*pust* Håller nu på att göra hål och binda ihop dem. Har lagat alla servettringar, skall bara rulla ihop servetterna nu och linda pärltråden runt.
    Smält och fixa 96 st chokladhjärtan.
    Handla lite små plock, gå genom programtidtabellen med alla inblandade, träffa catering, göra provfrisyr, gjorde provsminkning igår, bleev jätte fint *nöjd*
    Håller på att ta ner musik å fixa musiklista till pauserna och sen på natten då orkestern har åkt hem, ska måla vägskyltar, barskylt och sånt. Ja helt klart finns det en del att göra ännu, e dessutom förkyld ännu, har en släng av luftrörsinflammation och hosta..

8 dagar kvar, såå spännande och kul de ska bli!! :)

Svar på tråden 070707 tråd 6