• N&N

070707 tråd 6

Dalabrud-07

Ha ha, jag verkar ha hittat en jämbördig! Skriver listor till allt, gärna på post-it lappar eller excel...

Vi gjorde klart bordsplaceringen i förra veckan och även rumsfördelningen så det börjar arta sig. Var en sväng till Ikea igen och köpte höga zinkvaser att ha vid dörren med blommor i.

• N&N

Hej tjejer!

Igår skickade vi iväg den definitiva beställningen till cateringfirman på:
    - mat för 97 gäster
    - is
    - dukar (pust vilken pärs att räkna ut hur många vi behöver av vilken sort då borden är lite olika breda i de olika tungorna...)

Beställde även små champagneflaskor med såpbubblor från brollopsbubblor.se. Vill ha både rosblad och bubblor :)

Syrran är väldigt skum, hon ringde och undrade över hur DJ:n skulle få plats (han jobbar på hennes jobb) i lokalen och ställde konstiga frågor om väggarna.. är säker på att hon och DJ:n fixar en projektor för att visa bilder på oss i olika situationer :) typ från möhippan och svensexan. De säljer projektorer på hennes jobb... hon engagerar sig verkligen nu och jag är skitglad över det.

Har relativt lugnt nu men detta ska vi fixa den närmaste tiden:

- köpa locktång (locka barnens hår)
    - hämta upp mulberrypapper hos Skapa Hobby som inlaga i festprogrammet
    - Ikea köp: handdukar till toaletterna och gammeldags saftflaskor till vatten
    - fixa en låda eller något att ha presentkorten i - några förslag?
    - kopiera in alla gästkommentarer i festprogrammet som då är klart!
    - sätta fast placeringskorten i våra egenhändigt gjorda servettringar
    - göra en inköpslista för brunchen dagen efter, vickningen, tilltugg, snacks, godis
    - skriva in vår bordsplacering i BT:s verktyg och printa ut på A3 papper som ramas in i en gammaldags guldram och sätts i ett staffli

• N&N

Glömde att vi den 4/6 ska:
    - träffa vigselförrättaren och bestämma programmet definitivt
    - göra provuppsättning och sminkning
    - träffa fotografen och prata igenom bildupplägget
    - hämta provbakelser och definitivt bestämma innehåll på tårtan

• N&N

>> carina6

Ta en titt i någon av trådarna om festprogram, där har jag kopierat in det mesta av vårt tjocka innehåll så det är bara att plocka där.

• N&N

Blir när som helst... har fått många paket med tyger i samt meddelanden. Här om dagen kom ett bud med en symaskin... Ska sy något att ha på mig på möhippan men jag tror att de bara driver med mig, för vi i vårt gäng brukar inte klä ut varandra särskilt mycket :) Har fått order om att sy plagget denna vecka och anar att jag blir hippad nästa helg.... imorgon bitti ska 27 grabbar ta min sambo, bara för att lura honom... en timmes svensexa och sen drar de. Den 16 juni blir den riktiga svensexan istället.

• N&N

Igår började jag sy en klänning av allt tyg jag har fått från mina kära möhippetjejer... grrr.. symaskinen krånglade stup i kvarten och sedan tog undertråden slut.. som om man inte har nog att göra... näe ska inte gnälla mer, det finns säkert ett syfte med att jag ska sy ett plagg :) Är skitdålig på att sy, men kom ändå ihåg en del från syslöjdslektionerna i skolan och fick halva klänningen klar i alla fall.

Igår lyssnade vi på våra valda inmarsch- och utmarsch låtar. Är inte helt säker på om vi ska ha dem... vad tycker ni:

In: Star Wars
    Ut: Ain´t no mountain high enough

• N&N

I mitt klänningsköp så ingick det en liten väska och en sjal så jag har en i reserv ifall det blir kallt.

Idag har jag köpt en ny tiara... hade redan köpt en men eftersom jag bytte ut mina smycken så ville jag även byta tiara till en som passade bättre. Jag och min kollega var på Bröllopsbutiken hela lunchen och tittade. Hon ska också gifta sig i sommar så vi hade en pratlunch om bröllopet vilket var sååå kul...

• N&N

Vi har feststället och konferensgården redan från fredagmorgon så vi tar med oss våra 10 bästa kompisar dit och gör i ordning lokalen. På kvällen grillar vi och tar det lugnt. Lördag morgon har jag frissan bokad från kl 10.00 och där får jag och syster/tärnan champagne, lunch, frukt och hjälp med påklädningen. Blir även sminkad där. Dyrt men jag visste inget annat ställe i Norrtälje och vi kan inte byta om på feststället där vi ska sova då alla gäster anländer redan på lördagsförmiddagen. Vigseln är kl 16.00. Det känns bra med det upplägget.

Sitter på jobbet med brudskorna på :) Måste börja gå in dem nu, påminner er alla!

• N&N

Vi har det mesta under kontroll, efter måndag då vi ska till frissan, vigselförrättaren, fotografen, feststället och bageriet lär det mesta vara avprickat.

Men jag är inte helt tillfreds med vår musik.. ingångsmarschen har vi planer på att spela Star Wars (gifter oss utomhus) men jag vet inte... har inte ni några förslag på coola ingångsmarscher?

• N&N

millaf

Kan man lyssna på den låten på nätet någonstans?

Svar på tråden 070707 tråd 6