Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

NU har vi kommit hem fr Sverige-veckan. Ordnade en hel del med bröllopet samt hippades i lördags också Riktigt kul och mysigt med tjejkompisarna.

Har fortfarande inte fått ngn godkänd hindersprövning fr varken sverige eller norge... *pusst* det är väl den posten som stressar mest just nu.

Alla svenska gäster har osat och tackat ja Inväntar ff USA gästerna.
    Hoppas ni alla har det bra!

• Gerda

förhoppningsis

Tack! Jag har nu lämnat in ännu en prövning till norska myndigheten och spec. varför sverige anser att hindersprövningen skall göras här i norge. *de är lite tröga här*

Jag fick handla 2 outfits på myrorna (typ. UFF) - en till picknicken och en till kvällen. Så bytte jag om till dagklänningen - en gräslig, storblommig 80-tals klänning, knäkort med volanger i rött, orange och gult - så satte vi oss på slottsparken och hade picknick med förbeställd mat från ett jätte gott pasta ställe - de hade beställt min favoriträtt därifrån Så mös vi i solen några timmar, umgicks och hade kul till det var dags att dra hem till en av tjejerna och byta om till kvällen.

Tjejerna var luriga och valde eg. kläder som inte skrek möhippa - utan snarare DÅLIG KLÄDSMAK . Till kvällen bytte jag om till lila i olika nyanser - "fin klänning", matchande kavajjacka, sjal coh väska. (På ryggen hade de skrivit: XXX 50 ÅR, STRIPPA FÖR MIG, vilket de hade så kul åt. Å så toppen på allt ett diadem med stjärnor som svajade så folk inte missade mig. Det blev discobowling och efter det 3-rätters middag med supergod mat.

Det blev precis en hippa som jag önskat mig - inget fjanteri på stan med att sälja eller göra pinsamheter, det räckte verkligen med kläderna o att gå omkring i dem Helt perfekt med väldigt mkt tid tillsammans!

• Gerda

Julikulla

Jag byter om hos frisören!

• Gerda

Åh! Nu har vi nog fått en extra fotografering inbokad! Har proffsfotografering före vigseln -och till mingelstunden kl. 17-18 kommer toastmasterns vän som är en duktig hobbyfotograf (håller på utbildar sig) att ta mingelbilder samt lite uppställda bilder med våra familjer. Kul!

• Gerda

förhoppningsis

Lycka till med tentan! Skönt med sommarlov snart antar jag! (å bröllop )

N&N

Vad duktig du är! Beställer ni tårtan och sen dekorerar du själv eller?

Här har jag jobbat rätt mkt med festprogrammet, det är snart klart. A ska kolla igenom också, igår la jag in hans svar på "om brudparet" och lite tårögd blir jag allt

• Gerda

N&N

Låter fint, och snyggt att det följer era färger. Enkelt är fint tycker jag också.

Ja, vi känner de flesta av våra gäster väl då "respektiven" blivit goda vänner också genom åren. Men A's morbror har en ny sambo, i vår ålder och väligt tyst och blyg - har inte lärt känna henne alls under de 3 åren som de varit tillsammans, samma sak med en av hans bästa vänner som skaffat en ny flickvän som inte varit så på att träffa oss - och då märks tonen direkt i festprogrammet att vi inte känner henne lika väl som de andra. Lite tråkigt, men inte mkt vi kan göra heller.

• Gerda

loppan81

vi har också buffé, sedan sittande efterrätt... paus/mingel ca. 30 min och därefter bröllopstårtan. vi vill liksom N&N inte avbryta en påbörjad fest för tårtätning

N&N

Kul att han vill ha stenar i sin! Vi satte in en 0,03ct i A's ring. Men den är såååå futtig eftersom han har en 7mm ring. Han vet itne riktigt vad han tycker om den - syns ju knappt, men han funderar rentav på att knacka sönder den och fylla igen! Då tycker jag att han bara behöver vända på ringen innåt! Fast ibland tycker han det är lite kul att han har en liiiiten TW VVS med sig ha ha...

• Gerda

N&N

Kolalt bara lite snabbt - L är lite putt nu.

Tänkte bara på att kramkalaset efter vigseln nog kräver mer än 10 min... det kanske går åt abra det för era mammor....

• Gerda

Låter riktigt kul Dalabrud! Detta var med dina jobbarkompisar? Då kanske det kommer en till möhippa med kompisarna då?

Idag har jag äntligen köpt brudväskan!!!
    (För en babymamma i flyttartagen är det riktigt duktigt gjort )

• Gerda

Du har ingen laptop och kan bege dig nånstans lungt, stilla och pluggingivande?

Annars känner jag igen det där att försöka plugga och en massa annat distraherar. vilken tur att jag inte hittat BT "på riktigt" under studietiden.

Svar på tråden 070707 tråd 6