• N&N

070707 tråd 6

Det är därför jag går in mina brudskor på jobbet, vill inte förstöra parketten hemma :) arbetskompisarna skrattar men snart känns nog skorna sköna - not... tur att jag har ett par lägre och sköna jag ska dansa med.

På måndag är jag ledig och då är det äntligen dags att åka till Norrtälje och träffa vigselförrättaren, fotografen, provuppsättning och sminkning, proväta tårta och ta en sista titt i festlokalen innan bröllopet. Mycket kommer att falla på plats då.

• N&N

Dalabrud-07

Så var det också för oss tyvärr, men till slut hittade sambon ersättningsviner och dessa smakade jättebra.

• N&N

Dalabrud-07

Hittade Max Factors Lash Lift Waterproof för 135 kr och den var bäst i test i två veckotidningar. Köpte den igår, tack för tipset om deon.

• N&N

Ho ho! Fick mycket gjort idag!

Träffade vigselförrättaren som var ett riktigt original, men en kul typ. Blir nog mycket humor i ceremonin och han skrattade gott åt vårt val med inmarschen Star Wars Theme... Programmet är nu iaf spikat.

Hos frissan gick det superbra! Hon var riktigt gullig och förstod precis mitt önskemål och provuppsättningen blev bra. Vi gjorde dock ingen provsminkning tyvärr, men känner mig ändå nöjd med henne.

Hos fotografen fick vi titta på en mängd bilder och prata om poser och fotoplatser.

Vi kollade in det sista med porslin, eluttag till musiken till vigseln, parkeringsplatser, fat till snittarna och mycket mer i festlokalen så där bockade vi av många frågetecken.

Till sist provsmakade vi mousser; hallon, choklas och passion. Det fick bli en blandning av passion och choklad då hallon blev för sött. Tårtan blir helvit och jag ska dekorera den själv.

Ni då, hur går det?

• N&N

Gerda, kul med festprogrammet. Vi gjorde precis klar gästpresentationerna, vi vet inte supermycket om några respektive till hans kompisar och var därför tvugna att få lite hjälp av deras killar...

Ja de gör tårtorna men jag dekorerar själv. Köper dem nämligen av en stor ICA affär med bageri och dekorationerna ser inte så kul ut där. Funderar på färska blommor i våra färger lavendel och lime, enkelt blir finast tycker jag. Vad tror ni?

• N&N

Mitt gissel är att få in 100 gästpresentationer i festprogrammet... ska börja idag och smyga på jobbet....

• N&N

loppan81

Vi serverar buffén utan efterrätt och tar sedan en bensträckare på ca 20 minuter för att få undan disk och fat efter maten, sedan serveras tårtan. Alltså innan valsen och DJ:n börjar spela. Tanken är att inte avbryta dansandet och själva festen för tårtätande... Vad tror ni om det?

• N&N

Lämnade förresten in sambons ring igen för att fylla på med... svarta diamanter! Han har några 5 st 0,01 diamanter på sidan i sin ring, svårt att förklara men de syns inte uppifrån. Trodde aldrig att just han skulle vilja ha det i sin ring, men de syns knappt :) förstår inte riktigt tanken men han tycker att det är lite speciellt och extra fint.

• N&N

Vad tror ni förresten om detta schema (vigeseln sker på stranden precis vid festlokalen? Alla tider är ca-tider och ändras vid behov, men typ ordningen?

09.00 ? Bruden och tärnan hos frisören/sminkösen.
    12.00 ? Brudgum och bestman lunchar i Norrtälje och hämtar blommor.
    13.00 ? Bruden och tärnan klara hos frisören/sminkösen, hämtas av brudgummen och bestman.
    13.30 ? Brudpar, bestman och tärna fotograferas.
    15.45 - Gästerna samlas vid vigselplatsen under toastmaster och toastmadames ledning.
    Det rings i klockan.
    15.50 ? Brudparet med följe anländer till vigselplatsen.
    16.00 ? Vigseln startar.
    16.30 ? Vigsel slut, rosblad kastas, bubblor blåses och kramkalas.
    16.40 ? Brudskål med snittar. Toastmaster/toastmadame utbringar skålen.
    17.00 ? Gruppfotografering + föräldrar och näbbar samt par/gruppfoto.
    17.30 ? Samling i festlokalen för middag.
    17.45 ? Buffén serveras.
    Bensträckare efter 1 timme.
    Buffé fortsätter.
    Bensträckare innan tårtan, alla gäster går ut (serveringspersonal dukar av och sätter fram tårtan).
    21.00 ? Tårta m.m. serveras.
    21.30 ? Bensträckare, ommöblering sker när alla gäster är utanför.
    21.50 ? Vals och därefter börjar dansen börjar.
    24.00 ? Vickning serveras.

• N&N

Ha ha det har ni rätt i, ska lägga in mer tid där helt klart. Vi har ju dessutom 100 gäster...

Svar på tråden 070707 tråd 6