Ångst utan att varit otrogen
Hej,
Det är ingen rolig sits du är i just nu!
"Till saken hör att jag inte skulle vilja bli ihop med den här nya killen, utan är enbart j*vligt sugen på honom". Att du skriver så innebär ju att du egentligen redan insett vad det handlar om, fysisk attraktion, inte livslång kärlek.
Mitt tips till dig är att helt lägga ner kontakten med honom, det kanske kommer vara svårt ett tag men snart kommer nog din attraktion för honom att svalna och då kommer du vara väldigt glad att du inte gjorde något dumt!
Anledningen till att du har dåligt samvete är med största sannolikhet en kombination av två saker: 1) du vet att han är intresserad av dig
2) du är attraherad av honom. Många människor skulle tycka att du redan nu är otrogen just på grund av att du inte dragit en tydlig gräns.
Denna situation tror jag är väldigt vanlig i långa relationer, jag tror att det är näst intill omöjligt att leva ett helt liv med en annan människa utan att känna attraktion/bli förälskad i någon annan. Då måste man helt enkelt bestämma sig för vad den relation man redan har är värd, vill du visa din partner kärlek och respekt så lägger du ner, är den inte värd mer än en natt med den andra killen: then so be it!
Du skriver att du inte skulle vilja att din sambo hade en liknande kontakt med en annan tjej, då vet du ju egentligen vad du ska göra!
Lycka till!