Inlägg från: Mirja78 |Visa alla inlägg
  • Mirja78

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Du har kanske en poäng med det men å andra sidan har vi ganska mång vänner med barn och eftersom vi vill ha ett "barnfritt" bröllop kan det vara bra att vara ute i god tid så alla hinner fixa barnvakter och liknande.

Räknar med(och hoppas på )att man inte glömmer bort ett bröllop...

• Mirja78

Hej och GLAD PÅSK!!!

OHH vilket härligt gamalt slott!!! Riktigt "kråk-slott" med tinnar och torn, så underbart!!!

Visst finns en hemsida för "vårt" slott, tyvärr är det inte så mycket kort från insidan men ett och annat finns det allt. Dom har rustat upp hela slottet under de senaste åren så allt är vekligen jättefint!!! (Ligger utanför Linköping)
    www.bjarka-saby.se/main.asp

Utöver detta är fotograf klar och även solist till kyrkan. Gästlistan är nog nästan färdig och alla som är direkt inbanade är tillfrågade och med på noterna. Sen har vi bokat resa och jag tror att jag har bestämt mig för klänning så precis som för Saffranin är det alla trycksaker och musik till festen som upptar den mesta av tiden just nu!

• Mirja78

Välkommen jenbp!!!
    Var och hur (när behöver jag ju inte fråga

• Mirja78

Hej alla!!

Andie:
    Vi kommer också ha ett infoblad med, kyrkan och festlokalen ligger en bit utanför liknköping och dessutom har vi ganska många gäster som inte är från trakten så en vägbeskrivning är nödvändig. Dessutom kommer vi kunna erbjuda övernattning på slottet för "långväga" gäster, men vi måste ju veta i förväg hur många som är intresserade.

Tanken är att vi ska göra färdigt gästlistan idag om jag bara kan få upp min andra hälft ut sängen

• Mirja78

Andie
    Oj, jag vet inte än...så långt har inte vi kommit i planeringen men tanken är att vi skickar ut infobladet ihop med inbjudan precis som ni. ABC-format vad är det??

• Mirja78

Hej alla!!

Jag ska ockå ha tärna, men bara en sen kommer min brorsdotter och m2bs systerson att vara näbbar. Dom är egentligen lite för stora för det, men vi kände ändå att vi ville att dom skulle vara med! (inser att jag svara på lite gamla inlägg men det har varit mycket att göra de senaste dagarna).

malin&eric
    ska ni också ha grönt som "tema"??? Tanken är att tärnan ska ha en Lime/kiwi grön klänning med detaljer i olivgrönt och näbben ska ha en liknande klänning fast "tvärt om" om du förstår hur jag menar

Saffranin
    Kul att du tyckte om det!!! Vi blev helt sålda när vi kom dit och kände att det var helt rätt för oss. Dessutom är "upplägget" väldigt bra eftersom det är tre våningar med salong med brasa för mottagning samt matsal i botten, sovrum på mellanplan och dans/bar/salong längst upp. Vi slipper med andra ord att duka undan för att dansa (även om det är ganska vanligt)

Gör alla sina egna hemsidor??? Jag har själv ingen koll på datorer och jag tror inte att min blivande tycker att det är nödvändigt så det blir nog inget sådant för vår del, men man har ju klarat sig ganska länge utan såå....

En liten fråga till alla som ska gifta sig 6/10.....
    Vad ska ni ha för klänningar??? Jag har fastnat för en axelbandslös som hela tiden kännts SÅ rätt, men jag tvekar nu, tänk om det blir för kallt det är ju trots allt höst. Skulle vara tacksam för lite andra tankar från er som är i samma situation

• Mirja78

Oj vad långt det blev...

• Mirja78

tack för hjälpen alla ni snälla blivande brudar Låter som jag inte är ensam om att ha bara axlar....

Låter som det går frammåt för oss alla! Min blivande bokade trubadur/band igår och jag hoppas verkligen att det blir bra. Är ju alltid svårt att veta innan 8om man inte har bra kontakter förstås) men av det vi har hört av honom känns det som han kan få igång festen ordentligt!

Saffranin
    Vi ska ha hellånga klänningar till tärna och näbb, mest för att jag tror att min tärna trivs bäst i det. I övrigt ska vi ha mörk kostym som klädkod. Hade från början tänkt att ha kavaj (eftersom det enligt alla etikett-regler innebär mörk kostym) men har ändrat oss eftersom så många har påpekat att inte alla är lika pålästa som vi blivande brudar om sådant. är ju kanske lite trist om folk kommer i jeans och kavaj. Hur ska ni göra???

• Mirja78

Andie:
    Härligt att ha kommit igång med det! Jag och min m2b har börjat spåna lite idag med vad vi ska ha på inbjudan och förhoppningsvis hinner vi börja leta kort i veckan. (vi kommer dock inte att göra våra själva, det är alldeles för pyssligt för oss ) Stort LYCKA TILL! Hoppas att man kan få se ett kort eller två på dom så småningom!

• Mirja78

malin&eric
    det verkar som vi kommer att få samma färger trots allt. Var ute med min tärna i helgen och hittade en klänning i guld till henne som var perfekt. Från början ville jag ha guld & grönt, men den första "guldklänningen" hon provade gjorde att hon såg helt sjuk ut (blek och glåmig) så efter lite diskussioner med min m2b valde vi att byta tema!

Som tur är hade vi inte hunnit inhandla något i limegrönt, men det blir en ganska stor mental omställning måste jag säga...men vad gör man inte för konsten

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2