6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
EFTERLYSER!!!
Mirja78
Saffranin
Heidie L
Malin&Eric
Cahe
Mirja78
(eftersom de stängt vår gamla tråd så svarar jag dig i vår nya )
Men är inte risken att folk glömmer bort sina inbjudningar om de får dem innan sommaren? Jag menar då är man kanske så upptagen med att planera sin semester osv. Och har man dessutom ett långt o.s.a datum så kanske folk tänker "det hinner jag svara på sen". Och sen glömmer de bort att svara över huvudtaget.
Vi vill pigga upp i höstrusket med vårt bröllop. Och som för oss vi har fått två inbjudningskort redan för folk som gifter sig på sommaren. Vi vill inte bli ett av de paren som bara blir en i mängden av dessa. Så vi kommer vänta tills efter att folk har kommit hem från semestern så att de kan ha nåt att se fram emot!
Du har kanske en poäng med det men å andra sidan har vi ganska mång vänner med barn och eftersom vi vill ha ett "barnfritt" bröllop kan det vara bra att vara ute i god tid så alla hinner fixa barnvakter och liknande.
Räknar med(och hoppas på )att man inte glömmer bort ett bröllop...
Har det verkligen gått tre månader till? Svårt att förstå...
Vi ska nog oxå skicka ut våra inbjudningskort före sommaren. Att nån skulle glömma det har jag lite svårt att tro. Känns ibland som att bröllopet är det enda jag pratar om!
Fotografen var trevlig så det blir nog hon. Tror att hon är så billig dels för att hon inte är fotograf på heltid och dels för att man bara får alla bilder utan album och sånt som man får fixa själv. Men det är ju kul att få MASSOR av kort...
Ni kan kolla på hennes hemsida om ni vill:
www.quirbach.se
Mirja78
Det kanske är sant men tar det verkligen 2 månader att fixa en barnvakt? Men vill man vara på den säkra sidan så kan man ju vara ute i god tid.
Hur lång o.s.a tid ska ni ha? 1-3 månader innan?
Saffranin
Hon verkar som en väldigt duktig fotograf. Hur länge är hon med då? från morgon till kväll eller bara under cermonin och en bit in på festen?
Jag gillade hennes bilder skarpt. Och gillade du henne i person så blir det nog väldigt lyckat för er kan jag tänka mig!
Puff Puff -----> ----->
Finns det fler brudpar som har valt den 6 oktober 2007 som sitt datum?
God morgon Andie och glad påsk!
Kul att någon du också vaknat.
Idag ska vi gå och prova ut och beställa kläder åt Magnus och hans marsalk.
Jag ska nog kolla med dem så att de har tid att sy in min klänning i höst oxå och kanske kolla på skor.
Vår fotograf kommer att vara med och fota oss vid slottet en timme innan bröllopet, fota alla gästerna när de kommer till kyrkan, under vigseln och vid riskastningen efteråt. Sen ska vi be kompisar ta kort under festen. (ev engångskameror)
Jag tyckte oxå om hennes bilder. Vackra, romantiska men inte för gulliga och inte fåniga. Är lite allergisk mot fåniga bilder.
Ska ni fixa ris till gästerna föresten? Jag tänkte att gästerna får väl fixa det själva, men fotografen tyckte att vi skulle göra det. Hon tyckte oxå att man som ett tips kunde blanda riset med pärlsocker (eller ha bara pärlsocker) då bilderna blir finare då.
Mirja78
Har du någon hemsida som man kan titta på slottet?
Om du inte orkar läsa våran andra tråd så:
*ska vi gifta oss på Thorskogs slott (www.thorskogsslott.se) med vigseln på Västerlanda kyrka 7 km därifrån.
*bor vi i Gbg
*har vi en preliminär gästlista på ca 80 personer
*har jag köpt en begagnad klänning som jag är lite halvnöjd med
*ska vi ha två toastmasters och en marsalk och tärna.
*funderar vi nu mest på hemsidans utseende, inbjudningskorten, innehållet i festprogrammen och att få bokat fotograf, transport och DJ.
Hur långt har ni kommit i planeringen?