6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
kluddan:
Wow, den var väldigt snygg. Funderade också på något liknande innan jag hittade min.
www.asperabride.com/goldline2007/4186_bellis.htm
Fast i ivory. Ville egentligen ha den i vitt men det fanns den inte i som hyrklänning. jaja...
Den sitter mycket snyggare på mig än på modellen på bilden kan tilläggas. Muhahah. Älskar att min klänning är strl 36 fast att jag egentligen är en 42:a. Någon nytta ska man ha av att se ut som ett timglas. (oftast blir det bara fel fel fel, välja mellan vulgo och fet, typ )
Igår var jag och handlade papper för 1200 spänn (lätt surrealistiskt) så nu har vi 75% av vad vi behöver till alla pappersrelaterade grejer. Det var dock inte första vändan till pappersaffären så budgeten börjar se lätt ansträngd ut. Fast fint blir det.
Funderar även på att göra min egen slöja. Jag vill ha en superenkel, jättelång slöja och det verkar inte finnas i butikerna här (och gör det det så kostar de typ 2000 spänn). Någon som vet om det är svårt?
Någon annan som behöver en slöja förresten? Jag köpte två på e-bay innan jag bestämde mig för att jag nog ville ha en lång. Finns en vit med pärlor och en ivory med swarowski-kristaller.
malin&eric: du kan inte visa nåra bilder på slöjorna som du har?
Hur långt har ni kommit i er planering här? Känns som jag vill fixa allt på en gång, men alla runtomkring (mest sambon) tycker att allt går för fort, det är ju jätte mycke tid kvar
malin&eric: förresten jätte fin klänning
Hej allihop!
Här kommer en till som gifter sig i oktober, närmare bestämt den 6/10. Än så länge är det hemligt för våra nära och kära så det ska bli roligt att diskutera med andra. Vad gäller planeringen har vi kommit en bit på vägen, men åh vad det är svårt att hålla allt roligt för sig själv! Min blivande är inte direkt intresserad av mina funderingar kring frisyr si eller frisyr så.... Bara jag blir nöjd är svaret!
Jättefin klänning kluddan!
Vi har nog planerat rätt mkt nu. Bokat kyrka, festlokal, DJ, transport, fotograf. Köpt klänning och hyrt frockcoats. Gjort förlaga till inbjudan och en hemsida. Pratat med toastmasters, tärna och marsalk.
Malin
Jag har inte bestämt om jag ska ha slöja eller inte än... Beror lite på om jag hittar någon som passar till klänningen. Jag vill gärna se hur dina ser ut!!
Välkommen Ölme!
Bra att kunna hålla det hemligt! Jag kan bara inte låta bli att prata om bröllopet.
Ölme
Välkommen till tråden! Det är kul att fler 6/10 brudar hittat hit!
Vart ska ni gifta er,vilken kyrka?
Kul att så många nya har hittat hit. 6/10 är tydligen inte ett helt ovanligt datum för bröllop trots allt !!!!
Vilka vackra klänningar ni har hittat (alla som har visat sina) visst känns det skönt när letandet är över! (jag hade jätteångest i ett par veckor innan det kändes helt rätt)
Hur går det för alla i planeringen?? Vi har slagit av lite på tempot just nu, känns som det blir lite för mycket ibland och det kan vara skönt att ta en liten paus från allt, men nu är det ju långhelg och dags att sätta fart med inbjudningar.... vi har ju inte ens börjat med våra trycksaker men igår bestälde jag provkort från Spira och jag hoppas att dom är lika fina som de ser ut på hemsidan!!!
Mirja78
Vi har nog ett ganska jämt tempo på vår planering för närvarande. Har börjat med inbjudningarna men de är inte färdiga ännu. M2b åker till tyskland i mitten av nästa månad med sin far för att fixa alkoholen till festen och middagen. Jag ska börja med klänningen. Har fixat lite små grejjer och jag har pratat med min kompis som ska fixa mitt hår och naglar. Vi har tydligen valt att jag ska ha akrylnaglar så att hon kan dekorera dem med lite strass och så. Har även i dagarna ringt och bekräftat prel.bokningen av kyrkan.
Måste dock erkänna att det känns ibland som att vi lever i en "planera bröllops" bubbla. Visst det är kul men ibland känns det som att jag är insnöad på ämnet...
Kan då säga att det är 160 dagar kvar till den 6 oktober idag!
Är det inte längre tid tills vi alla blir fruar!!!! Helt makalöst vad tiden går fort!
Är det någon här som har provat spaytanning??? Jag ska göra det idag för att se hur jag reagerar. Kan inte sola solarium (blir som ett torrt russin i hyn ) och jag tänkte att man kanske vill ta bort den värsta blekheten den där dagen. Nån som vet hur mycket det "färgar av sig"??