• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

6 okt 2007
    Våran toastis har några uppgifter. Hon ska tex skriva några frågor som min m2b ska svara på om mig och vise versa till festprogrammet. Sen ska hon sköta informationen utanför kyrkan samt en mingel lek, tal och allt sånt där sedvanligt å sen ska hon nog inte göra så mycket mer...

Vad för uppgifter har ni lagt på er toastis?

• EPB

Låter smart det där med barnbord, själv ska vi också tillåta barn på festen. De är liksom en del av livet... Vi har klippt och klistrat klart alla våra inbjudningar/tackkort (som gick från perfekta till "visst-är-det-snyggt-när det-ser hemgjort-ut?")... Klänningen är en i spets från Kanacca, men Gud det är så nervöst med tanke på diskussionerna här på BT. Vi tänkte ha norrlands-buffé på Hellasgården och valfri klädsel så det blir ett ganska informellt bröllop... Vi är lite till åren (jag snart 40 och han nyss 50) så då blir det liksom annat. Ärligt talat tror jag hela vårt bröllop kommer bli lite laid-back... Tal hålles av den som så känner utan utrop av någon toastmaster osv...

• 6 okt 2007

Andie: Jo, de är nog samma. Vi har två... och dessa fixar sånghäfte, anmälan, talen, håller koll på sittningen och presenterar brudvalsen... Ja, de vanliga... det känns som vi har bra koll på vad de ska göra och de har koll på vad vi ska göra... :D

Spännande de här!!!

• Andie

6 okt 2007
    Visst är det spännande och då kan jag informera om att det är 143 dagar kvar till den 6 oktober.

Jag ska träffa vår toastis i helgen och se om hon vill fylla i några sidor i vårt festprogram med sånt som hon tycker kan passa. Ska fråga min systers man om han vill vara allsångsledare för att avlasta vår toastis lite. Hon är lite av en perfektionist tror jag och vill ha koll på det mesta, för vår skull.

Sen kan jag berätta; jag skrev ju tidigare att vi blivit av med vår hjälp för matlagningen men nu verkar det ha vänt och hon vill hjälpa till igen. Svärmor ska prata med henne i helgen så vi får se hur det hela går... jag uppdaterar om läget

• Andie

EPB
    Har man kommit upp i åldern så har man ju några erfarenheter av hur livet funkar och trivs man med ett laid back bröllop så ska man ju naturligtvis ha detta.
    Är ni norrlänningar eftersom det stod att ni skulle ha norrlands mat?
    Jag är också det men har inte kommit på något sätt att visa detta i vårt bröllop förutom i text som vi har på vår hemsida.
    Har du några tips?

• EPB

Jag är skånska men m2b är Skellefteå-bo... Jag hittade i jakten på en bra catering en bra buffémeny med norrlandsmat och det tyckte jag lät så himla gott... Nu blev det Hellasgården istället men de fixar också bufféer och jag tänkte presentera dem mitt förslag... Här kommer länk om du vill kolla:
    www.abcmatresan.se/index.asp (Norrlands gyllene skafferi)
    Annars har jag inte tänkt något speciellt på det temat mer än gästerna som kommer därifrån och pratar släpigt...

• Andie

EPB
    Okej... jag tycker ändå att det är lite kul att man kan knyta an till ens ursprung lite på det sättet som ni gör.

Jag vet inte om min faster kanske kommer att ha sin folkdräkt (från vår byggd där vi kommer ifrån) hon brukar ha den på sig när det är stora tillställningar. Tror hon hade det när syrran gifte sig. Och det vore kul om hon hade det faktiskt...

Vad har ni för dress code?

• Mirja78

Andie.
    Vi kommer att ha mörk kostym,men en lite förlkaring att vi inte kräver just en mörk utan att det går lika bra med ljus. Vi har fått så många tips från alla att inte välja kavaj eftersom det inte är alla som sitter på BT och vet vad det faktiskt innebär. Tycker att det skulle vara lite trist om folk kom i jeans och kavaj även om det viktigaste naturligtvis är att de kommer! Ni?

• Andie

Mirja78
    Vi har skrivit kostym och klänning. Sen har vi en förklaring på vad detta betyder på vår hemsida (under frågor och svar andieandricky.weddingannouncer.com ). Men för de som inte har internet hoppas vi att de förstår att kostym kan betyda både mörk och ljus. Och sen så behöver man ju inte ha klänning men man ska ju inte ha kort kort.
    För man hoppas ju att så många som möjligt vet att på ett bröllop ska man klä upp sig. Trots alla skräck historier jag har läst här på BT.
    Annars så får de ju fråga oss när de lämnar o.s.a.

• 6 okt 2007

Å va roligt att det löser sig! Nu ligger mina planer på is för vårt nya kök är på g att sättas upp... :D

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2