• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • 6 okt 2007

Andie: Vi har inte heller klart med präst men vi har fått höra att schemat för hösten inte är klart förän i augusti och då ringer de. Kanske är de så för dig med!

Inbjudan ska iväg till midsommar är det tänkt och eftersom de är klara så går de iväg då. :D

Vi håller på att tittar på vigseleingar nu och ser runt på priser. Vi ska båda ha ring men vi vill bara ha två helt vanliga ringar som man köper till förlovning. Vi har nämligen en liten annorlunda förlovningsring och denna vill vi ha igen fast i vitt guld. De håller vi på med för fullt nu.

Oj! Jag börjar jobba om 15 minuter! :o

• Andie

6 okt 2007
    Jo det är nog så det ligger till med vår präst med men man blir ju lite stirrig när man inte vet nåt tycker jag. Skräck scenariot rullar ju i huvudet. "Tänk om de har glömt bort oss!!!"

Våra inbjudningar går ut runt 1 juli.Känns spännande men just nu känns det lite kaos eftersom de inte är klara ännu å min käraste verkar inte vilja ta tag i det hela... *suck* får piska på honom på söndag tror jag....

Ha en solig och bra dag!

• malin&eric

Andie,

Vet inte faktiskt. Det är egentligen bara 3 pers som är riktigt jobbiga. Två (ett par) brukar uppföra sig bland folk de inte känner (yta=viktigt) så dem sätter vi nog långt från oss ihop med folk de aldrig har träffat. Den tredje blir egentligen bara otrevlig när han dricker så nu sitter vi och lurar på hur man kan låta bli att servera honom alkohol utan att han märker det. Annars så har pappa lovat att själv kasta ut honom om han blir jobbig Så det fixar sig nog. Hoppas jag.

• Andie

malin&eric
    Visst är det tråkigt med folk som inte kan hantera sin alkohol. Vi har tyvärr ett antal sådana gäster och det är dessa vi inte vill ha så nära oss. För på min m2bs sida så verkar det bara komma upp en massa groll innom släkten när de dricker och eftersom större delen av gästerna är hans släkt så bävar jag tyvärr inför detta. Men min pappa har också lovat att "knacka dem på axeln" om de inte uppför sig. visst är det bra med pappor ibland

• 6 okt 2007

Äntligen köket klart! 3 veckor tog de från demolering till nytt kök med golv, lister och tavlor... Hur snyggt som helst!

Andie: Inte behöver du vara orolig att de glömmer er! Ni finns med i anmälningarna! Jag lovar!

Alla: När skickar ni efter hinderskapsprövningen, namnbyte osv. Hur gör ni med pass, körkort/legitimation? Vi har tänkt att åka på beöllopsresa Jul/Nyår när ska man då fixa passen. Vet att man ska ha samma namn på biljetterna som i passet... :)

• Andie

6 okt 2007
    Tja orolig kan man ju vara för att förra gången så hade de glömt oss. Så vi var först insatta i deras pärm när vi var ner till kansliet och det var typ 3 månader efter att vi egentligen skulle ha bokat präst...

Vi hämtade hem blanketterna för hindersprövning via www.skatteverket.se och jag tror även det var där vi hittade blanketten för namnbyte. Vi ska dock skicka in våran hindersprövning nu i juli för då ska den räcka till oktober.

• Saffranin

Hejsan!

Nu är inbjudningarna klara och ivägskickade! Efter det tog jag en paus från all planering, men nu är jag tillbaka!

Såg att ni diskuterade osa. Vårat är satt till första augusti så vi får mycket tid till bordsplacering m.m.

Ang fotografering så kommer vi att fotas inne i slottet om det absolut inte går att vara ute.

Andie
    New York var som sagt fantastiskt! Vi var i Central Park, såg på utsikten från Empire, kollade in läget i SoHo, Chinatown, Little Italy och Wall Street, var uppe på Brooklyn Bridge och vid Pier 17, var på gospelgudstjänst i Harlem m.m. Så nöjd med resan!

Nu jobbar jag bara denna vecka och sen är det semester igen, nice!

• Andie

Saffranin
    Det måste kännas skönt att ha skickat ut inbjudningarna. Vi ska skicka våra så att de kommer till sina mottagare första veckan i juli.

Visst är New York fantastiskt. Det känns som att ni hann med väldigt mycket. Och visst är central park fantastiskt. Jag är så förälskad i den staden. Om det gick så skulle jag definitivt flytta dit. Men så rik är man ju inte...

Har semester nu! Jobbade sista dagen idag och nu har jag semester fram till den 17 augusti.Jobbar ju i skola så det har ju sin förklaring. På den tiden kommer jag hinna massor av bröllopsgrejjer. Och jag är så lycklig över semestern nu för att jag har aldrig haft en semester tidigare!

• malin&eric

Hej alla,

Hemma från semester i Rom (mycket vacker stad) och har nu bokat bröllopsresa! Det blir Provence i slutändan. Vi börjar i Aix-en-Provence, åker runt lite och slutar i Nice. Flygbiljetterna är klara så nu ska vi bara hitta några bra ställen att bo på. Några tips i Nice?

Sen hände en annan rolig sak. Vi skickade in hindersprövningen innan vi åkte till Rom och tänkte att nu var det fixat. Nu när vi kom hem låg svaret här - daterat till 4/6 (dagen efter vi skickade det), vilket betyder att det går ut 4/10. Ibland går det undan. Pratade med handläggaren och hon bad oss skicka in en ny ansökan. Lite komiskt.

• Andie

malin&eric
    Så det här med hindersprövningen... när ska man skicka in den? Vi tänkte att vi skulle skicka in den i början av juli för att vara säkra. För visst gör det inget om den räcker till några dagar/ca vecka efter att man har gift sig??

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2