• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • malin&eric

Andie,

Tråkigt med jobbiga "kompisar". Jag har lyckligvis varit förskonad än så länge, men då ska det nog erkännas att jag har jobbat aktivt på att undvika situationen genom att helt enkelt inte ha någon kontakt med "riskmomenten" sedan ett år tillbaka (ingen uppoffring alls, gud vad skönt det har varit! ).

Vi tänkte skicka våra inbjudningar när hemsidan är klar, vilket är för exakt 3 minuter sedan. Jag är glad att vi struntade i wedding announcer och gjorde den själva. Det har tagit en väldig massa tid men nu är den klar och den blev verkligen precis som vi ville ha den. Vi har dock satt lösenord på den (ligger en del personuppgifter på den som vi inte vill att vem som helst ska ha tillgång till) så jag kan tyvärr inte visa. Ska försöka lägga upp en fotosida i anknytning utan inloggning dock.

Vi har satt OSA till 1/9. Borde räcka.

• Andie

lillamillan
    Välkommen till tråden!!! Kul att det tillkommer fler 6/10:de brudar!!!
    Vart ska ni gifta er?

malin&eric
    Jag har oxå försökt aktivt att undvika risk momentet men idag gick det helt enkelt inte! Blir bara så förbannad på henne! Grejjen är ju att vi planerar ett STORT bröllop över 100 gäster. Med prioritet på familjen! Och man måste ju sålla... och vi sållade bort henne direkt. Har ju inte haft så mycket kontakt med henne de senaste åren. Och min m2b har ju inte ens träffat henne. Men han tycker inte om det han har hört om henne.

Vi har satt sista augusti som o.s.a.
    Vi tyckte att det kändes skönt att avrunda o.s.a. till ett månadsskifte.
    Viss börjar det kännas som att det verkligen börjar hända lite saker??!!

• lillamillan

Andie

Hej och tack!
    Vi ska gifta oss i Backens Kyrka i Umeå.
    I kyrkan är släkten och vännerna som vill välkomna att komma och titta.
    Men vi har gjort det i lite mindre skala sen. Inbjudningskorten är bara utskickade till närmsta släkten vilket är ca 35 personer.

Vi ska äta middag tillsammans i en samlingslokal som ska pyntas och dukas långbord i dagen innan.
    Det blir catering "Västerbottens buffé".

Senare på kvällen är alla vännerna välkomna, då blir det en hopslagning av bröllopsfest och min sambos 30års fest.
    han fyller nämligen 30 bara 2 dagar innan bröllopet.

• Andie

lillamillan
    Åh Backens kyrka har jag varit in under många skolavslutningar! den är fin!
    Men jag bor inte längre i Umeå.

Hur hade ni tänkt att dekorera lokalen?

• lillamillan

Andie

Jadu, det blir mycket levande ljus och kanske vita girlander (hur stavas det?!?) om jag får tag på det.

På bordet ska det vara vita dukar med bruna löpare och bruna bordstabletter i tyg.
    Vi ska ha pressade lönnlöv som är spaymålade, rönnbär, fat med blockljus i höstens färger....

Så pass långt har vi kommit iaf :)

• Andie

lillamillan
    Det låter jättefint faktiskt.
    Vi ska ha nåt liknande.
    Vi ska ha vita dukar med en löpare i ljusbrunt å sen ska vi ha små bordsuppsättningar med blockljus (som luktar milk and honey, luktar tyvärr som lite som en gympasal i lokalen vi bokat) Åsså funderar jag på att lägga ut lite kastanjer å ha små värmeljus hållare i olika höstiga färger på borden.

Vilket färgtema ska ni ha på bordsplacerings kort/festprogram?

• Andie

Ville bara säga att vi har skickat ut våra inbjudningar nu. Så vi har lagt upp bilder i vårt fotoalbum andieandricky.weddingannouncer.com om ni är nyfikna att ta en titt på hur de ser ut. Lämna gärna en kommentar!

Nu är det bara 95 dagar kvar tjejer!!

• lillamillan

Andie

vi vet inte om det blir bordspalcering ännu eller vilka färger det blir på korten då.
    Vi har funderat på att sätta nman på torkade och sprayade lönnlöv...men vi får se hur det blir med det.

Något festprogram kommer vi inte att ha eftersom att det bara är middag/tårta som vi bjuder på...sen får gästerna fara hem och senare under kvällen ska vi ha 30 års fest för min sambo (nyblivna man) med alla vänner.

Det är familjen o närmsta släkten som är på middan efter vigseln.

Erat lät också väldigt fint!!

• lillamillan

Andie

Inbjudningskorten är jätte fina!!!
    Och vaddå....är det bara 95 dagar kvar nu!??

Jippie!!

• Andie

lillamillan
    Har ni inte skickat ut era inbjudningskort?
    Men tänk om era familjer vill stanna kvar och fira födelsdagsbarnet också?
    Jag tror säkert att det kommer bli bra hur än ni gör det!

Och jag tackar så mycket för kommentaren av våra inbjudningskort.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2