• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

malin&eric
    Kul att du har varit på bal... då får man ju chansen att klä upp sig och som sagt prova håruppsättningar.

Själv har jag frågat en av mina vänner om hon kan göra det. Hon är inget proffs på något vis men hon är iaf duktig. Och eftersom jag ska ha en tiara som jag gjort själv så måste vi dölja skalmarna lite. Men jag ska nog ha lite lockar (typ utdragna korkskruvar) och sen långt hängande. Alltså inte en så svår uppsättning hoppas jag...Funderar dock på om man måste ha lite lös hår i för att det ska se maffigt ut. Vad tror ni?
    Jag har ganska tjockt hår och halvvägs ner på ryggen...

153 dagar kvar nu...

• Saffranin

Hejsan!!

Nu har jag semester i två veckor och ska en sväng till New York med min mamma. SÅ HIMLA SKÖNT att vara ledig!!!

Ska försöka ägna tiden åt att göra inbjudningskorten oxå. Sen är det tänkt att de ska skickas ut i slutet av maj efter att vi träffat prästen och de på Thorskogs slott vid Kristi Himmelfärd.

Lyckades inte förstå vilka slöjor som var dina Malin...

Jag hade tänkt gå till en frisör. Är superkass på att sätta upp håret själv! Vet inte riktigt hur jag vill ha det. Blommor? Slöja? Tiara?

• Andie

Saffranin
    Åhhhhhhhhh New York på våren! Helt underbar stad! Du får ha en underbar semester där!

Har du ingen som kan hjälpa dig med håret? Jag menar någon vännina som kan testa lite frisyrer innan du bokar tid hos frisören. För på det sättet vet du ju på ett ungefär vad du vill ha och vad som passar dig och klänningen.

• Mirja78

Semester...tänk den som ändå kunde ha det!!! Ha det riktigt skönt och njut av vårvärmen säger jag .-D

Jag kommer att gå till min m2b syster som är frisör. Har dock inte bestämt mig för hur jag vill ha håret än, men jag hoppas att hon kan göra lite provuppsättningar på mig innan så kanske det blir lättare att bestämma sig
    Sen kommer det komma en tjej till frisören för att sminka mig på den stora dagen. Vill ha ett proffs mest för att vara säker på att anskiktet sitter som det ska hela dagen (och natten också för den delen )

• malin&eric

Saffranin,

Scrolla ner så kommer det bilder (ganska stora) på slöjorna. Den ena är ett lager (vit) med pärlor på. Den andra är lite längre, två lager (ivory) med kristaller på. Ber om ursäkt för kassa e-bay-länkar. Har ingen hemsida uppe för tillfället som jag kan lägga upp grejer på.

Hår: jag funderar på att ha en väldigt enkel uppsättning med lockar. Antingen en halvuppsättning och lockar som hänger ner längs ryggen eller en låg uppsättning med lockar i nacken. Ska prova lite ihop med min tärna tror jag.

Har ni börjat fundera på mat och sånt förresten? Vad ska ni ha?

• Andie

malin&eric
    Vi hade hela menyn färdig men eftersom en av de som vi bett hjälpa oss med maten har backat ur (skrev det i ett inlägg längre upp) så får vi tänka om hela menyn men det ska nog inte vara så svårt.. Den ska nog följa samma linje som det var tänkt till en början iaf.

Hur har ni tänkt själva? Har ni catering och grejjer?

• Mirja78

Andie:
    Låter som du har kommit över den värsta chocken med att stå utan hjälpreda, skönt. Säg till om du vill ha tips på mat, du vet ju att vi gärna hjälper till om vi kan

Själva har vi inte riktigt bestämt vilken mat det kommer att bli, men cateringfirman är ordnad och dom hade så fina menyer så det blir nog inga större problem. Hur gör ni med dricka till maten? Vi hade tänkt att åka till tyskland och handla alkoholen, men jag vet inte om det blir så mycket billigare än att ta det på systemet här hemma. Då kan man ju dessutom lämna tillbaka det som inte går åt.

• Andie

Mirja78
    Min m2b åker till tyskland över kristihimmelsfärd. Och det blir ganska så mycket billigare faktiskt. Men det beror ju på hur många gäster man har. Vi har ett gäst antal på över 100st. Plus att vi ska ha en betal bar till självkostnadspris efter middagen. Och när vi räknade hur mycket vi behövde och vad det skulle bli på bolaget här hemma så landade vi nästan på 10 000kr och det kommer gå på ca 7000kr i tyskland. Så vi tjänar på det plus att vi samåker med andra som ska dit iaf så då splitar man ju på bensinen.

den nya menyn ser liknande ut som innan har bara bytt ut potatisgratängen mot klyftpotatis och sen blir det nog någon sorts stek till det hela.
    Just nu håller jag dock på att undersöka sugarpaste till tårtan...
    Hur ska er tårta vara?

• Mirja78

Andie:
    Ja, då är det kanske värt att ta en sväng söderut i alla fall. Ska nog föreslå att vi gör det som en minisemester i sommar, alltid trevligt att komma ut lite

Vi har inte börjat fundera på tårtan än, cateringfirman anlitar en konditor och jag antar att det snart är dags att träffa honom....

• Saffranin

Hej!

Nu har jag köpt allt papper och gjort 10 inbjudningskort (tänkte försöka med 10 per dag...). En så länge är det ganska skoj, men jag kan tänka mig hur det känns efter 50 inbjudningar, 80 festprogram, 80 vigselprogram och 50 tackkort... men först och främst är det ju bara inbjudningarna som behöver fixas. Ändrade mig föresten i sista stund och gjiorde kvadratiska inbjudningskort istället.

Vi bestämmer bara en av deras menyer (har inte sett dem än dock...) sen är det klart. Tårta har vi inte kollat efter, men vi kommer beställa den oxå så det är inte så mkt jobb.

Vem brukar hjälpa till med sminkningen? Jag trodde frisörerna gjorde det oxå?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2