• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • malin&eric

Hej tjejer,

Nu har mamma och min syster varit här i helgen och vi har köpt tyg till tärnaklänningarna och frackvästarna till killarna. Det kommer bli helt fantastiskt snyggt. Jag är glad.

• Andie

malin&eric
    Det låter ju toppen att ni har kommit igång med det! Vilken färg blev det?
    Själv har vi börjat med inbjudningskorten kommer nog att bli riktigt bra när det väl är klara.

Sen funderar jag är det någon av er som kommer behålla sitt gammla efternamn efter att ni har gift er?

• Mirja78

malin&eric
    Härligt!!! Känns alltid skönt när en sak börjar bli färdig

andie:
    såg din andra tråd om namnbyte...vi har samma problem. Båda två har annorlunda efternamn och ett av dom kommer att försvinna med oss Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra än,men det lutar åt att en av oss tar dubbelnamn, men vi får väl se!

En generell fråga till alla glada här!
    Vi fick oss en riktigt chock idag när vi var och tittade på inbjudningskort och alla andra trycksaker... HUR DYRT ÄR DET EGENTLIGEN???? Lyckades vi verkligen välja det absolut dyraste dom hade i butiken eller?? Om dom skulle göra inbjudningskorten skulle de kosta 50:- styck.....skulle vi göra dom själv skulle det gå på ungefär 30. Är det verkligen normalt???

• Andie

Mirja78
    Inbjudningskort som man låter någon firma trycka är ganska dyra det är därför vi har valt att göra våra själva för våra + porto går på ca 25 kr kanske om inte mindre. Men det är ju ganska pyssligt men sånt tycker ju jag är kul så det är inga problem.

Och det här om efternamn, du har alltså läst den andra tråden då förstår du lite vad jag menade Själv eftersom vi är ca 9 st i hela sverige med vårt namn så vill jag behålla det av just detta skäl.Men sen så har ju min m2b ett gansak ovanligt efternamn med å det är bara han och hans kusin som bär det namnet vidare så det är klart jag vill ta det med...
    Verkar dock inte så krångligt att behålla efternamnet..

• Saffranin

Hejsan!

Vi ska ta mitt efternamn som jag skrev tidigare. Det känns SÅ bra! Ca 15 pers i Sverige som heter och ingen mer i min släkt som kan föra det vidare. Magnus däremot heter Lindqvist så det var ganska själklart faktiskt.
    Men hade vi haft lika ovanliga namn hade vi nog tagit det finaste tror jag...

Angående inbjudningskorten så har jag inte räknat på hur mycket de kommer att kosta, men i och med att bara värmepistolen kostade mer än hundra så blir de nog inte så billiga.... Smart föresten Andie att lägga korten i press. Då kanske jag också borde börja med mina nu och sen pressa dem efter embossing och före resten.

• Andie

Saffranin
    Ibland är det bra att ha en karl som samlar på Stephen King böcker Funkar fint som min press just nu. Ska vika dem dubbelt och sen så ska jag pressa dem igen hade jag tänkt.
    Och tänk så här värmepistolen kanske kostar mycket nu men du kanske kommer att ha användning för den igen efter bröllopet och då blir det ju billigar i längden.
    Kanske låter dumt men vad är embossing?

Och det här med efternamn jag vill ju som sagt behålla mitt efternamn bara för att kunna visa att jag faktiskt fortfarande heter det även om jag har fått en nytt efternamn som gift.

• Saffranin

Har du missat embossingens fantastiska värld??
    Embossa är när man strör ett pulver över det man har stämplat och sedan värmer på pulvret så att det ser upphöjt ut. Bra förklaring va?

• Andie

Saffranin
    Aha då förstår jag vad det är. Vi kör med en enkel stämpel bak på våra kuvert. Hittade en glittrig stämpelfärg i vårt färgtema på hobby butiken så vi nöjer oss med det.
    Men jag tror säkert att det blir fint så som ni ska göra.

• Saffranin

Go morgon!

Vilket format har ni på era inbjudningkort? Jag vill egentligen ha fyrkantiga, men vet inte hur man skriver ut såns papper på en skrivare. Någon som vet? Är det lätt?
    Annars blir de nog halva A4 för enkelhetens skull.
    Jag är hemma och är sjuk idag och tänkte försöka ta mig till Matton och köpa papper så man kan börja med injudningarna.
    Vi kommer skicka dem i slutet av maj för då har vi träffat präst och haft första planeringen med Thorskog.
    Är lite orolig att prästen är för traditionell och att det blir byte till borglig vigsel när vi träffat honom.

• Saffranin

Och god natt!

Sitter och kollar efter bröllopsresor...
    Var det ingen av er som skulle på nån längre resa? Jag behöver tips på vart man kan åka i oktober!

Alla ställen jag kollar på har kallt eller regnigt i oktober verkar de som.
    Först tänkte vi åka till Sicilien sen har vi kollat på Kenya och Sydafrika.
    Eftersom vi bara tänkte vara borta två veckor ville vi inte behöva flyga SÅ långt och inte ha så mycket tidsomställningar. Blev helt såld på Sydafrika nyss och satt och läste flera timmar. Sen såg jag nån på BT som varit där i nov och haft mkt regn. Tydligen sommar där från dec. Skit också!

Hoppas ni har en bra helg!

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2