• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Mirja78

tack för hjälpen alla ni snälla blivande brudar Låter som jag inte är ensam om att ha bara axlar....

Låter som det går frammåt för oss alla! Min blivande bokade trubadur/band igår och jag hoppas verkligen att det blir bra. Är ju alltid svårt att veta innan 8om man inte har bra kontakter förstås) men av det vi har hört av honom känns det som han kan få igång festen ordentligt!

Saffranin
    Vi ska ha hellånga klänningar till tärna och näbb, mest för att jag tror att min tärna trivs bäst i det. I övrigt ska vi ha mörk kostym som klädkod. Hade från början tänkt att ha kavaj (eftersom det enligt alla etikett-regler innebär mörk kostym) men har ändrat oss eftersom så många har påpekat att inte alla är lika pålästa som vi blivande brudar om sådant. är ju kanske lite trist om folk kommer i jeans och kavaj. Hur ska ni göra???

• jenbp

Har oxå tänkt ha bara axlar. De senaste åren har början på Oktober varit fantastiska och väldigt varma, så jag håller tummarna och kör på det ändå!

• jenbp

men....

å andra sidan kan det vara stormen "Per"..

då får vi alla fall fina volymfrisyrer på fotona!

Hehe....

• Andie

jenbp
    visst har det varit ganska så varmt och vackert väder i början av oktober de senaste åren.
    Vi hade egentligen tänkt gifta oss i september men jag var extra noga förra hösten och kollade verkligen hur hösten var i både färgsprakande träd och värme. Och förra årets september var väldigt sommrig därför valde vi att gifta oss i oktober eftersom vi tyckte det var mer höstigt. Så nu hoppas jag lite att det upprepar sig.

• Andie

Måste bara få berätta att idag har vi börjat med inbjudningskorten. De blir faktiskt riktigt bra men vi har fått testa oss fram på ca 3 kort. Man måste ju ha rätt lim. Som tur är behöver vi inte sitta och klippa till dem med sax för min m2b har lånat en stor grejj som man delar papper med (brukar finnas i bildsalar) Blir nog riktigt bra i slut ändan.

Jag är bara så glad att vi har börjat med detta å jag ville berätta det.

• Mirja78

Andie:
    Härligt att ha kommit igång med det! Jag och min m2b har börjat spåna lite idag med vad vi ska ha på inbjudan och förhoppningsvis hinner vi börja leta kort i veckan. (vi kommer dock inte att göra våra själva, det är alldeles för pyssligt för oss ) Stort LYCKA TILL! Hoppas att man kan få se ett kort eller två på dom så småningom!

• Mirja78

malin&eric
    det verkar som vi kommer att få samma färger trots allt. Var ute med min tärna i helgen och hittade en klänning i guld till henne som var perfekt. Från början ville jag ha guld & grönt, men den första "guldklänningen" hon provade gjorde att hon såg helt sjuk ut (blek och glåmig) så efter lite diskussioner med min m2b valde vi att byta tema!

Som tur är hade vi inte hunnit inhandla något i limegrönt, men det blir en ganska stor mental omställning måste jag säga...men vad gör man inte för konsten

• Andie

Mirja78
    Vi kommer nog att lägga upp kort i vårt fotoalbum som vi har på vår sida senare men när det vet jag inte.
    Det känns i alla fall bra att vi har kommit igång med dem.

• Saffranin

Mirja

Vi ska ha kavaj som klädkod men har en förklaring av vad det innebär på hemsidan.

Andie

Kul att ni börjat med inbjudningskorten!

Vi sitter fortfarande och filar på hemsidan. Vill inte att den blir för gullig utan mest informativ, men ändå vill jag skriva lite om oss... Svår balansgång...

• Andie

Saffranin
    Tja hemsidor brukar ju vara ganska så informativa men det vore ju kul att ha lite personlig fakta med.

Visst är det kul att vi har börjat med inbjudningarna men det tar längre tid att göra dem än förväntat. Men vi har ju gott om tid så det är ju inga problem och vi ska ju inte skicka ut dem förrens i juli.
    Just nu ligger de i press så att de blir platta och fina.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2