6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Hej alla!
Gud va duktiga ni är, jag förstår inte hur ni har tid att sitta oc göra era egna inbjudningskort...skulle också vilja kunna/hinna göra det, men för vår del får det nog bli färdiga.... har beställt provkort från kortdesign och väntar med spänning på att de ska komma
Saffranin:
Vi har beställt vår bröllopsresa, kanske inte så orginellt med Thailand, men min m2b ville så gärna åka dit så jag lät honom få sin vilja igenom (för ovanlighetens skull ) Däremot åker vi inte förens i början av december, dels med tankte på mitt jobb och dels pga vädret. Det är lite svårt att veta vart man ska ta vägen i oktober men kolla med någon resebyrå dom brukar ju ha koll på läget!
Saffranin
Oj oj oj vad mycket du hann med på en dag av bröllopsplanering. Allt från inbjudningskort till bröllopsresa. Det var inte illa.
Hoppas dock att du kryar på dig!
Hej,
Vi gör också våra kort själva och har räknat ut att de kommer gå på mellan 10-15 kr styck inklusive porto och kuvert. Så det känns helt ok. Vi har gjort själva korten nu men följebrevet går inte frammåt så vi kommer nog inte skicka dem än på ett tag iallafall.
Vi funderar också på just bröllopsresan. Just nu finns det två alternativ: Barcelona/Medelhavet eller Las Vegas/Mexico. Lutar åt Medelhavet dock, inte lika lång flygning och där är det verkligen jättefint i början/mitten av oktober. (Bodde i södra frankrike i tre år, enda egentliga regnet kommer i december-januari så där är nästan garanterat fint väder. Tips)
Ohh Barcelona är så härligt!!! Har bott där ett år så om du behöver tips så hojta!!!!
Andie
Det lät nog som jag gjort mer än jag verkligen hade... Tog mig aldrig till Matton och bröllopsresan är fortfarande inte bokad.
Nu har vi börjat titta på Kuba. Någon som varit där? Bra eller dåligt?
Vad ska det bli för format på era kort ni som gör de själva? Och hur gör ni med insidan?
Mirja
Läste i den andra tråden att du hittat klänning. Hur ser den ut? Nån bild som du kan visa? *nyfiken*
Malin
Så då tror du att Sicilien skulle funka oxå då? Hur varmt tror du att det är?
Hörde förresten att du försökte sno min toastmaster och solist
Mirja
Jag skulle gärna åka till Thailand men Magnus har redan varit där så det får bli nåt annat. Hur länge ska ni vara borta?
Saffranin:
Vi ska vara borta 2 härliga veckor...ska bli så skönt. Första veckan på ett riktigt lyxhotell med egen utgång till poolen och andra veckan lite enklare!!! Jag har också varit i Thailand förut men då i dom norra delarna så jag ser med glädje fram emot att få se södra Thailand!
visst har jag en bild på klänningen (även om jag inte tycker att den gör klänningen rättvisa www.nixa.se och modell nr 439! Känns fantastiskt att ha hittat den. Trodde att jag hade gjort det tidigare (för typ 3 månader sedan) men av någon anledning har jag väntat och tur var väl det!!!! Iof är den här ganska lika den första jag tittade på men den var lite större, mer "marängig" om man kan säga så, och det är inte riktigt jag.
Har du/ni hittat din än??? Biler??
Saffranin:
Skulle ju kommentera Kuba också (lite virrig idag ) Jag har själv inte varit där men jag har en arbetskamrat som var där för några år sedan. Han tyckte att det var jättevackert, men otroligt fattigt. Jag kan tänka mig att det beror lite på vart man åker och vad man ska göra, men det är nog en fantastisk upplevelse!
Mirja
Jättefin klänning!!
Jag har köpt en begagnad klänning. Du kan se den på våran hemsida under planering.
sahlholm@weddingannouncer.com
Nu lutar det mer åt Kenya igen. Såg att vädret inte var det bästa på Kuba heller i oktober...
Får man fråga vad er resa kommer att kosta?
Till Kenya kostar det ca 25000 per person för två veckor. Men då ingår ju i stort sätt all mat och de flesta aktiviteter.
Fast det ska ju förstås vara en punkt och inte @ i adressen...
sahlholm.weddingannouncer.com