6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
jenbp
Om du behöver hjälp är det bara att hojta.
Tänkte du skaffa en weddingannouncer?
Tackar det kanske kommer att behövas! Nä vi har skaffat en "betal hemsida" för 400 kr/år med våra namn som domännamn. Vi tänker ha lite allt i allo på den sidan (bilder från resor och renovering av hus och så vidare...
Så vi håller på att knåpa med den. Måste ju vara klar innan inbjudningarna landar hos gästerna då vi länkar till den. :o)
Hej alla!!
Jag ska ockå ha tärna, men bara en sen kommer min brorsdotter och m2bs systerson att vara näbbar. Dom är egentligen lite för stora för det, men vi kände ändå att vi ville att dom skulle vara med! (inser att jag svara på lite gamla inlägg men det har varit mycket att göra de senaste dagarna).
malin&eric
ska ni också ha grönt som "tema"??? Tanken är att tärnan ska ha en Lime/kiwi grön klänning med detaljer i olivgrönt och näbben ska ha en liknande klänning fast "tvärt om" om du förstår hur jag menar
Saffranin
Kul att du tyckte om det!!! Vi blev helt sålda när vi kom dit och kände att det var helt rätt för oss. Dessutom är "upplägget" väldigt bra eftersom det är tre våningar med salong med brasa för mottagning samt matsal i botten, sovrum på mellanplan och dans/bar/salong längst upp. Vi slipper med andra ord att duka undan för att dansa (även om det är ganska vanligt)
Gör alla sina egna hemsidor??? Jag har själv ingen koll på datorer och jag tror inte att min blivande tycker att det är nödvändigt så det blir nog inget sådant för vår del, men man har ju klarat sig ganska länge utan såå....
En liten fråga till alla som ska gifta sig 6/10.....
Vad ska ni ha för klänningar??? Jag har fastnat för en axelbandslös som hela tiden kännts SÅ rätt, men jag tvekar nu, tänk om det blir för kallt det är ju trots allt höst. Skulle vara tacksam för lite andra tankar från er som är i samma situation
Oj vad långt det blev...
Mirja,
Japp, grönt och guld är temat. Fast mer åt det skogsgröna-olivgröna hållet. Grönt är fint
Malin&erik
Håller med om att weddingannouncer är hopplöst omständig ibland, men kan man inte programmera så får det gå ändå. Men det blir ju mer personligt att göra en helt egen...
Vad ska det vara för längd på era tärnklänningar? Vi letar efter en röd tärnklänning.
Så ni letar präst runt Gbg. Vi tänkte bara ta den som hörde till kyrkan, men när jag pratade med honom idag blev jag lite tveksam. Han verkar ha rätt bestämda åsikter och vara ganska traditionell. Men, men... vi ska boka in ett möte snart så får vi se vad vi tycker då. Tar gärna emot tips på bra präster i alla fall!
Mirja
Jag har köpt en axelbandslös klänning trots att det säkert blir kallt som bara den... Fick dock en sjal på köpet som man kanske kan använda. Eller så får man väl frysa...
På weddingannonucer är det enkelt att skaffa en hemsida om du har lust (men det tar tid! Vi kommer ingen vart med våran...) Den kanske inte blir så orginell, men det kan vara et bra sätt att få ut information utan att skicka med för mkt extrapapper i inbjudan.
Jag har fakiskt lyckats boka fotograf och DJ igår när jag var ledig på dan och så pratat med prästen då som jag skrev ovan. Känns som att det går lite framåt...
I helgen var vi föresten och provade ut frockcoats åt Magnus och hans marsalk oxå. Det blev två likadana svarta, randiga från Cavaliere om ni har koll på deras kollektion (finns inte så många olika). Väntar med att bestämma väst och pastrong tills vi hittat tärnans klänning. Har ni tänkt att marsalken och brudgummen ska ha helt lika kläder eller? Vi tänkte ev låta marsalken matcha tärnan med pastrong och västen.
Nu gäller det att ta tag i hemsidan oxå så att den blir klar innan inbjudningarna ska ut.
jenbp
Det klarar ni säkert tror jag.
Mirja78
Jag ska nog också ha någon form av axelbandslös eller med tunna axelband men jag har tänkt som så att är det kallt så tar jag på mig en bolero i vitt som matchar lite med klänningen. Så kan du ju också ha om du verkligen älskar klänningen du har hittat. Och man är ju ändå väldigt mycket innomhus och där brukar det ju vara ganska så varmt.