6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Malin
Ahh, nu fattar jag. Scrollade aldrig ner utan såg bara de små likadana bilderna på slöjor. De var snygga bägge två! Måste fundera på om jag ska ha slöja eller inte... Hur mkt kostade dem?
Vi ska också gifta oss den 6:e oktober i Värmdö kyrka. Lite problem när man som sagt ska försöka hitta en anslutande resa men efter mycket velande så bestämde vi oss för en kryssning i Karibien. Har precis beställt klänning från Kanacca, så spännande.... Tänk om den blir ful, för liten, fel färg osv....? Men jag gissar att ibland måste man bara våga... jag menar man ska ju faktiskt gifta sig.... bara det är att våga....
Hej EPB!
Ska klänningen sys upp alltså? Hur är det tänkt att den ska se ut?
Andie
Har du varit i NY? Tips på vad man absolut måste se.
Malin
Hörde att din balklänning var jättefin! Jag skulle oxå vilja kunna sy...
Saffranin:
tackar tackar.
Slöjorna kostade knappt 200:- styck inklusive frakt. (varav typ 80% av priset var just frakt ) Finns hemma hos mig om du vill komma och prova.
Mirja78
Jag vet dock att svärfar har suttit och fyllt i en massa papper om resan (typ införsels tillstånd) Men jag ska inte svara till punkt och pricka på det för jag ska inte med å vet inte så mycket förutom att vi sparar pengar på att åka dit och handla.
Saffranin
Men vännen om du gör 50 inbjudningskort och inte alla av dessa kan komma så behöver du ju inte göra lika många festprogram/vigselprogram och tackkort. Visst vill man ju att alla ska komma men det kan ju komma förhinder osv.
Och sminkning, en del frisör salonger har kontakt med en makeup artist som kan komma till salongen. I annat fall fråga tex Make up store (de brukar ju ha sådana) om de kan komma till frisörsalongen och fixa sminket.
EPB
Välkommen till tråden!
Saffranin
Japhs jag har varit i den fantastiska staden New York. Det är min andra kärlek! Och jag menar verkligen det, jag blev förälskad i den staden på en gång!!
Får nästan rysningar bara jag tänker på det.
Saker att kolla in.
Victorias seacret Finns ett flertal butiker. Kolla på nätet efter adresser.
Helt fantastiskt service och underbara underkläder!
Bath and bodyshop ungefär som Bodyshop i sverige bara större mer att välja på och helt fantastiska dofter,krämer osv. Finns en på brodway.
Saphora en affär med smink. Underbara grejjer som sitter väldigt bra,och med det menar jag de kladdas inte ut så lätt utan håller mer än en kväll!
Gillar man musik så är Virgin megastore ett ställe man kan gå vilse på. 5 våningar med bara musik och film. Bra personal som är mycket hjälpsamma när det gäller att hitta saker. Finns en på Brodway mittemot Mtvs TRL studio.
Turist grejjer att kolla in.
Central park. Det är konstigt men bara några meter in i parken så hör man inte ens trafiken... helt underbart ställe!
Buss tur runt stan. Vill man se så mycket som möjligt så är detta väldigt bra. Finns olika paket grejjer man kan köpa.(brukar stå folk vid bussarna och sälja)
Ställe att fika på finns på Brodway i närheten av Virgin megastore. Cafet heter Europa cafe. Fresha grejjer och gott. Billigt är det också.
Hoppas du fått många bra tips nu. Och om du behöver fler kan du ju fråga!
Ha en underbar resa!
Tusen tack för välkomnandet! Jo klänningen ska vara helt i spets och dom ska sy upp efter bilder både den och min dotters.... hon ska vara brudnäbb.....
Andie
Tack för tipsen!! Bussrundtur låter som en bra idé. Vi har bara 4 dar på oss så det gäller att göra så mkt som möjligt på kortast möjliga tid.
Ang inbjudningskorten så hade jag redan räknat bort en del folk. (50 kort betyder nästan 100 gäster då det är flest par)
Malin
Kollar gärna på slöjorna när jag kommit hem från storstan om du har de kvar då...
EPB
Låter vackert!! Hur långt har ni kommit i planeringen annars?
Saffranin
Då är bussturen en bra idée tror man kan köpa ett tre dagars pass å då får man hoppa av och på de röda bussarna hur man vill... bra transport runt stan.
Och glöm inte att ge dricks till både servitriser och taxi chaffisar...
Ang inbjudningskorten; aha då förstår jag då är det som för oss alltså. Vi har gjort 48 kort tror jag men det är över hundra personer som är bjudna... Men alla kanske inte kommer heller det får man ju se när man har haft sista osa:t.
När ska ni skicka ut era?
Hejsan! Här är en 6 okt brud till. Jag längtar och insåg idag att det är 150 dagar kvar... Har nu suttit och gjort 15 inbjudningskort... 15 till ska göras... lite pyssligt men himla roligt! Men kände att lite mat skadar inte och en titt på BT!
Annars har vi väl allt under kontroll. Festloka - klart
Mat - klart
Kläder - klart
Frisyr - klart
Gästlista - klart
Inblandade personer - klart
Kyrka - klart
Präst - inte klart :)
Bröllopsnatt - klart
Ja... de är nog bara pysslet och finslipningen kvar... mysigt...
Hur går det för alla andra?!?