6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Måste bara få berätta för alla idag så ska jag börja med min klänning. För idag kommer sömmerskan hem till oss så att vi kan gå igenom lite idéer om min brudklänning. Känns verkligen bra faktiskt att äntligen få börja med den. Jag uppdaterar hur det har gått efter att hon varit här.
Hej alla!
Nu är jag tillbaka från New York som verkligen var helt fantastiskt (precis som du sa Andie)! Hade kunnat stanna där bra mycket längre!!
Det enda tråkiga var att jag blev magsjuk på flygresan hem och var några sekunder från att spy i gången i flyget... PANIK!
Nu mår jag i a f bättre, men har tyvärr lyckats smitta ner Magnus...
Mellan illamåendeattackerna har vi oxå varit på planeringsmöte på slottet. Det verkar välordnat de tänker på alla små detaljer så jag känner mig lugn!
Jag har oxå till slut gjort klart utsidan till alla inbjudningskorten. SÅ skönt! Eftersom jag varit sjuk gjorde jag de resterande 30 idag...första två-tre var rätt ok att göra
Håller alla tummarna för att Magnus är frisk till på söndag då vi planerat in ett möte med prästen. Vågar inte skicka ut inbjudningarna innan vi träffat honom, ifall han är så udda att det blir en borglig vigsel.
Ser att ni diskuterat en hel del när jag varit borta. Några kommentarer:
* Vi ska ha osa den 1 aug. Skönt att veta tidigat hur många som kommer tycker jag.
* Vi ska inte ha barn med på vårat bröllop. Har bara tre barn ca 2 år i bekantskapskretsen så de får stanna hemma!
* Vi hade tänkt ha kavaj som klädkod med en förklaring på hemsidan. Vill helst att folk är mer uppklädda egentligen, men jag tror att vissa skulle kunna tycka det var jobbigt... Å andra sidan, kommer nån i jeans är det fine det oxå...
EPB
Skojig kommentar om de hemmagjorda korten! Kan lova dig att det blev samma för mig idag!!
Andie
Hur gick första mötet med sömmerskan? Spännande!
Saffranin
Kul att du är tillbaka!
Visst är New York helt fantastiskt. Var du och kollade på nåt som jag hade rekomenderat?
Och jag hoppas du fick insperation å att du verkligen njöt. ååååååååå vad jag verkligen älskar den staden...
Du frågade om sömmerskan. Det gick bra. Vi tog en massa mått och jag visade lite bilder på klänningar,vad min m2b ska ha på sig samt lite bilder på smink och hår. Vi ska träffas nästa helg med men då ska nog jag åka hem till henne tror jag... Det blir iaf bra. Hon ska sy en "mall" först som vi kan göra alla ändringar i åsså ska vi nog åka och kolla tyg.
Jag är så glad att vi har börjat nu!
Hej alla,
Nu har jag sålt min fina tyllklänning. Den funkade inte helt enkelt och nu bor den hos en tjej som var väldigt mycket snyggare i den än jag. Lite vemodigt men trevligt ändå.
malin&eric
okej... hur ska du då göra med klänning till dig själv? Hoppas du hittar nåt bra.
Har en fråga till alla:
Vad ska ni ha på er under klänningen? Jag ska ju ha axelbandslöst och jag undrar vad jag ska under den så att den sitter bra?
Saffranin:
Välkommen tillbaka!!!! Låter som du har haft det riktigt härligt (jaa, förutom på slutet då, men skönt att du känner dig bättre)
Andie: Härligt att ha kommti igång med klänningen! Jag har ju bestämt mig men den kommer ju inte förens i augusti så det känns lite nervigt! Har inte provat den i min storlek, men jag hoppas att affären kan fixa till allt om det är något som behöver justeras!
Jag ska också ha axelbandslöst och har inte en aning om vad man ska sätta under. Korsett eller något liknande verkar ju vara det vanligaste. har haft vanlig bh utan band,men tycker inte att dom är så hemskt bra, känns ofta som de åker ner och "tynger ner" brösten och det vill man ju inte
Mirja78
Visst känns det skönt att ha börjat med klänningen vi ska träffas nu i helgen igen för att fixa lite mer med den och kanske åka och titta på tyg till den...
Vi har fått ganska mycket gjort i helgen förutom klänningen. Min m2b var i tyskland med sin far å handlade alkoholen till bröllopet. De hade haft trevligt men oj vad trötta de var när de kom hem igen.
Å sen har jag och vår toastis suttit och pillat med festprogrammet. Nu är det nog klart.Fattas bara några grejjer men det kan man ju fylla i efter att vi tex har gjort bordsplaceringen.
Kollade på tv nyss och såg att det ska vara Bridezillas på tv i kväll på TV400 kl: 20:00
Saffranin,
Jag har fortfarande min "kyrkklänning". Puffklänningen var tänkt till festen men den andra funkar hela kvällen om jag inte skulle falla pladask för något annat (eller bli väldigt sy-sugen )
BH: Jag ska också ha axelbandslöst och ska ha korsett under (min fina edwardianska med 32 stålskenor). Har 75E i BH så det är ganska lönlöst att försöka hitta något som funkar i normala affärer. Om man är mindre bystig och vill ha något riktigt fint under skulle jag rekommendera en "fuskkorsett" (dvs den bekväma varianten med plast istället för stål som man faktiskt kan böja sig i om man vill). Absurt bekvämt även om man inte är van. Finns ett jättebra märke som heter Shirly of Hollywood. Säljs bla på Kondomeriet här i Gbg vet jag. En riktig korsett kan man beställa på internet eller köpa av korsettmakare. Man måste dock träna ett tag att gå korsetterad för att lära sig andas och sitta på rätt sätt så det skulle jag inte rekommendera att ha på sig för första gången på bröllopet (Filmgrejen med tjejer som svimmar när de blir upprörda är förvånantsvärt sann. Börjar man hyperventilera är det ganska kört, varför det är bra att ha en kavaljer med snabba fingrar )