6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Andie,
Jag tänkte dansa brudvalsen med min man Så var det problemet löst. Förstår vad du menar dock, det ringer en klocka någonstans i bakhuvudet om att man dansar halva och sen byter och dansar på var sitt håll osv. MEN, eftersom jag inte kommer ihåg så struntar vi nog i det
Våra inbjudningar är inte skickade. Just nu ligger de på vardagsrumsgolvet. Ska verkligen bli skönt när de blir klara.
malin&eric
Som sagt det var den där grejjen jag menade som du förklarade mycket bättre... I alla fall så var det nåt sånt som jag tänkte på. Men jag hittar ingen tråd här som handlar om det även fast jag tycker mig ha sett en för länge sen....
Vi gjorde klart våra helt och hållet igår. Så nu är de adresserade och frimärkade och kan läggas på lådan på fredag! Känns verkligen skönt. Men det var tur att vi fick hjälp av vår toastis med slut skedet! Är faktiskt riktigt nöjd med dem!
När ska ni skicka ut era inbjudningar??
Hej, en till som gifter sig 6/10 och vi har kommit rätt långt i planeringen tycker jag. Vi har:
bokat kyrka
bokat festlokal
bestämt buffé/dryck/tårta
skickat inbjudningarna
skickat hindersprövning/namnändring
ordnat musik i kyrkan (psalmer/solosång)
skickat noter till kantorn/solisten
ordnat fotograf
köpt tyg/mönster till klänning
köpt underkläder
köpt skor
beställt ring
ordnat blommor (bukett/dekoration/corsage)
tittat ut fotoplatser
ordnat rispåsar
utkast till vigselprogram
utkast till festprogram
spånat på bordsplacering
ordnat med värdpar
pratat med prästen
förberett annons i tidningen
bokat frisör/make up
bokat hotell
Jag tycker att vi nästan är "färdiga" men det känns ändå som jag glömt något viktigt, kan bara inte komma på vad!!!!
Hjälp!
TJEJER IDAG ÄR DET 100 DAGAR KVAR!!!
Visst känns det underbart att tiden börjar rinna iväg! Och saker börjar hända!
Vi firade lite igår med att gå till skatteverket och lämna in hindersprövningen och namnbytes papperet.OCh sen köpte vi grejjer till att göra vår egen gästbok eftersom vi tyckte de färdiga var så tråkiga + att vi inte ville ha samma som alla andra. Idag ska vi skriva de två sista adresserna på inbjudningarna och sedan stoppa dem i lådan.
Ölme
Har en liten fråga: annons i tidningen..vad kostar det på ett ungefär?
Andie: Jag har ingen aning om vad annonsen kostar. Jag mailade till tidningen och frågade men inte fått något svar. En väninna påstod att det var gratis i vår lokaltidning. Men när vi satte in förlovningsannons (3 rader) så kostade det runt 350 kr och jag kan tänka mig att det blir något sådant den här gången också. (Fast priset beror ju säkert på vad det är för typ av tidning).
Hur har du tänkt göra gästboken? Jag funderar också på det. Köper du en färdig bok och snyggar till den eller gör du allt från början?
Ölme
Okej. Jag tror säkert att det beror på vilken tidning man tänker sätta in annonsen i.
Vi köpte ett spiralblock i lite finare kvalite. Sen så kommer vi att ta ut sidorna i det och lägga dem i skrivaren och skriva ut färdiga frågor (som jag nyss satt och letade efter här på BT)
Köpte även glitter pyssel hjärtan i olika storlekar som jag kommer fästa på framsidan.
På det här sättet kommer vi kunna använda oss av samma typsnitt som vi har i alla våra grejjer. Och det gör vår gästbok mer personlig tror jag.
Tjohoo! Nu är inbjudningarna klara! Känns bra. Präst är fixat också så nu blir vi gifta iallafall. Sen så har vi bestämt (om nu beslutet håller när vi nyktrar till från all öl vi just hällt i oss på AWn) att strunta i bröllopstårta och ha tårtbuffé istället. Många fler tårtor! Yes!
malin&eric
När ska ni skicka ut era inbjudningar? Och vad har ni för o.s.a. datum?
Vi ska skicka våra idag är det tänkt. Så att de förhoppningsvis landar i gästernas brevlådor i början av nästa vecka!
Tårtbuffé låter som en cool idé faktiskt.
Go´vänner.
Jag startade en tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2374305.html om en bekant som jag har. Tänkte först skriva om det i den här tråden men jag valde att lägga in den som ny tråd. Tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av att läsa den.
Vi gifter oss 6/10-07!
Egentligen ville jag ha 7/10-07
Vi blev tillsammans 7/10-00
Förlovade oss 7/10-02
vigsel 7/10-07 hade inte varit fel, men det är ju på en söndag.
Så för att göra allt mycket enklare för alla blir det lördag 6/10 och sen få vi vakna upp som gifta på vår 7 års dag