• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

Hejsan
    Är det fler av er som inte har kommit in på sidan på några dagar?
    Jag kom inte in igår och inte i förmiddags? Nån som vet nåt??

• Bröllopstokiig

Hej alla

Är helt ny här och gissa om jag blev glad när jag såg den här tråden

Jag ska gifta mig som alla andra här den 6/10 med min älskade sonny

Har ni andra kommit långt in på planeringen? Själv har jag bokat kyrka, lokal efter, köpt brudklänning, har kollat upp vart jag ska köpa blommor, maten och så va vi och kolla kläder till herrarna igår

Ha det gott alla kram catrin

• 6 okt 2007

Hej alla!

Nu är köket på plats och det blev så fint!!! Är supernöjd! Nu ligger all energi på BRÖLLOPET!

Håller på att titta på priser för våra vigelringar. Festprogrammen ska göras klara och lite annat smått och gott.

Har tittat lite på de ni har skrivit medan jag byggde kök.

* Vad ska man ha under klänningen? Jag har oxå axelbandslös klänning och vill ha något som får bysten att se lite större ut. Inte för att jag inte har något mest för att få en bättre figur. Inte snyggt när topparna hänger vid naveln... :D Vad tror ni passar?

* Vill säga ett extra hej till Carina! HEJ!

* Andie: Hur går det för dig med klänningen...

Skönt att vara tillbaka... :D

• Andie

Katriin
    Hej och välkommen till tråden! Kul att du hittat hit.

Själv har vi kommit ganska långt just nu hägrar dock inbjudningskorten mest.
    men jag antar att vi har kommit ganska långt eftersom det mest känns som att vi väntar på dagen. Hurlänge har ni planerat bröllop??

• Andie

6 okt 2007
    Vi har ju som sagt tagit måtten å jag har visat modellen som jag vill ha. Sen har jag pratat med sömmerskan å i början av juni så ska vi ta ytterligare mått om så behövs men vi ska inte stressa fram klänningen eftersom jag lider av "rysk roulett" varje månad...Så vi har kommit över ens om att vi ska börja sy klänningen i augusti det blir ju ca 2 månader innan å som hon sa hon syr ju inte ett stygn om dagen.
    Men jag måste ju hitta tyget till den innan dess så det blir tyg jakt i sommar skulle jag tro.

Har all er bröllopsplanering legat stilla medans ni installerade nytt kök?

• 6 okt 2007

Andie: Ja, all vaken tid har varit jobb och kök. Men nu är de bara finlir kvar på köket så nu har vi börjat tänka bröllop igen och de är så mysigt!

Kul med klänningen. Jag måste börja träna nu och äta rätt, måste ner 6-7 kg för att kunna ha min klänning. Men de fixar jag har gjort det förut så de gäller bara att fokusera! Ska börja med de nu på måndag... ja imorgon! :)

• Andie

6 okt 2007
    Lycka till med träningen!!!!
    Hur hade ni gjort... hade ni redan skickat ut inbjudningskorten??

• Bröllopstokiig

andie: japp vi har skickat iväg dom, nästan alla tykcte detva riktigt skönt att få som så igod tid

Nu leter jag för fullt efter klänningar till mina 2 brudtärnor, någon som har bra tips? Behöver inte köpas från en brudaffär! ska ner till vila snart har hört att det ska finnas ett klänning där som är väldigt populär till bröllop!

• Bröllopstokiig

andie: trodde du frågade öppet till alla , hehe sorry men jag svarade ändå

• Andie

Katriin
    Det är okej...

Har inga förslag på vart du kan skaffa tärnklänningar dock. Vart bor ni?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2