6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Skoj att så många 6/10 brudar har hittat hit!!! Hur går det för er??? Låter som en hel del är under kontroll.
Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningarna i slutet av maj,men det kommer troligen inte bli förens i början av juni eftersom vi inte har lyckats hitta några som vi tycker om förens nu
Hänger på Andies fråga om osa. Hur nära ska man sätta det??? Är början av augusti lagom??? Hur gör ni?
Vi har osa senat en månad innan. så början på sept.
Andie: Jo, det är viktigt att barnen har roligt så att föräldrarna kan ha roligt. Genom att ha barnvakt som får träffa barnen dagen innan gör att föräldrarna kan slappna av lite och bara njuta...
Mirja78
Vi tänker (som jag säkert tidigare skrivit) skicka iväg vår inbjudningar i början av Juli har sista osa:t sista augusti. Det blir presice 8 veckor som inbjudningarna är ute då.
Vi har för övrigt allt under kontroll utom prästen eftersom vi inte kommer få kontakt med denna förrens i augusti. Men under sommaren tänkte jag faktiskt ta kontakt med hemförsamlingen igen och se hur det går för vi vill ju inte vara utan präst och ha en kyrka.
6 okt 2007
Det är ju smart att barnen får träffa barnvakterna dagen innan. Vi kommer nog inte att ha barnvakter men vi har lekhörna i samma rum som dansen. Detta beror mest på hur vår lokal ser ut.
Vi kommer också ha festprogram för barnen med lite pyssel och sånt så att de inte känner sig utanför när de sitter vi bordet.
Andie: Ja vi ska ha pappersduk på barnbordet och kritor. Så det är fritt fram att släppa loss under middagen och rita på duken. Lite busigt... :) Någon speciellt festprogram har vi inte tänkt ha eftersom de som behöver barnvakt och barnbord inte är läsdugliga... :)
6 okt 2007
Vi ska ha en sådan duk i lekhörnan. Men vi kommer inte att ha ett barnbord mest för att vi vill att barnen ska känna att de deltar i själva middagen men samtidigt så kan föräldrar till lite mindre barn hjälpa dem med att skära maten osv.
Låter som ni båda har bra tankar när det gäller att underhålla barnen. Kan tänka mig att det känns ganska skönt att ha det "klart". Kan väl annars vara ganska svårt i och med att middagen ofta pågår ganska länge... Vi har bestämt att den här kvällen får barnen vara hemma!
Mirja78: Till en början hade vi oxå tänkt ha barnfritt. Men när det visade sig att syskon trycker ut ungar så nära bröllopet måste dessa barn vara med + att många har ca. 55 mil att åka... så då fick de blir fest med barnvakt!
Andie: Barnbordet kommer att finnas med i festsalen. Då alla gäster sitter på små ö:ar. Vid barnbordet kommer barnvakterna att sitta för att hjälpa till under måltiden. När barnen har tröttnat på att äta... ja då får de smyga :) iväg till lekvåningen... Tror att det här kommer att bli jättebra... Är inte så orolig... än... iaf... :P
6 okt 2007
Det verkar ju som att ni har planerat saker för barnen på ett väldigt bra sätt så jag tror inte du behöver oroa dig för det.
Andie: Barn är barn och kan komma på precis vad som helst... så det är lite svårt att planera... men jag tror de blir tokbra! :D
Hur mycket uppgifter har ni lagt på toastmaster/madame?