• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

6 okt 2007
    Välkommen till tråden.

Vart ska ni gifta er? (kyrka alltså)
    Och har ni funderat på hur tårtan ska vara? Jag sitter och finular på den just nu faktiskt...

• 6 okt 2007

Andie: Vi gifter oss i dalby kyrka utanför Uppsala.

Tårtan ja... hur var det med den nu... Nej vi har nog inte tittat på den äns... men vi har tänkt på den... titta då var det en ska till som inte var klart... ;)

• 6 okt 2007

Kom på en sak till som inte är klart...

Bröllopsresan... ja vi vet inte vart det blir. Vi har nämligen önskat oss den i bröllopspresent vi ska boka resan måndagen efter bröllopet... lite pirrigt...

• Saffranin

Andie
    Ska skicka ut dem i slutet av maj... det närmar sig! 20 gjorda nu, resten får bli när jag kommer hem.

Välkommen 6 okt!!
    Var ska festen vara? Egen mat, catering eller fixat från stället?

När är det dags att fixa hindersprövningen föresten?

• 6 okt 2007

Saffranin: Hinderskapsprövning bör göras tidigast 4 månader innan bröllopet.

Festen kommer vi att ha på ett "privat" ställe. Min blivandes kårhus. (han är medlem där och får då hyra gratis) I huset ingår serveringspersonal och kock. Vi känner dem alla. Jätteskönt!
    Huset är rätt stort med tre våningar. Övre våningen ska vi inreda åt barnen i alla åldrar ja upp till 15 iaf. :) Mellersta planet ska vi ha middagen, dansen och baren på. Och i källaren ska vi ha tårtan medan de dukar av för dansen. Ja... kan gå... :D

• Andie

6 okt 2007
    Coolt att ni gifter er i närheten av Uppsala. Själv ska vi gifta oss i Vaksala kyrka.

Och visst det är lätt att glömma bort vissa saker. Man kommer oftast ihåg de stora grejjerna som fotograf,lokal,mat,dryck,kläder och håruppsättningar,naglar och smink.

• Andie

Saffranin
    Okej... när har ni osa:t om ni skickar ut dem så tidigt? Vi tänker skicka ut våra i juli men det är mest för att vi vill att våra inbjudningar ska lysa upp lite i slut tampen av sommaren och början av hösten..

• Andie

6 okt 2007
    Låter som en kanon festlokal faktiskt. Vad för speciella grejjer ska ni göra till barnen? Ska ni ha tv-spel å film eller nåt?

• 6 okt 2007

Ja du, vi har barn mellan åldrarna 2 mån-15 år så ja... Det finns ett billjardrum som vi ska inreda åt det stora barnen med lite tidningar, spel och tilltugg. Sedan ska vi ha ett skaparrum där man kan klistra, limma, måla, kladda, osv. Ett tv rum finns och där skadet in en dvd plus massa filmer. Så jag tror det finns saker att göra... :) När det börjar nalkas för sovtid kommer vi att göra om ett rum till sovrum med madrasser och babywatcher (eller hur det stavas). På den här våningen kommer det att finnas 1-2 barnvakter som håller koll på de minsta... tror att det kan bli bra...

• Andie

6 okt 2007
    Låter som ni verkligen har tänkt till så att barnen får en trevlig afton också.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2