• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • malin&eric

Hej alla,

Välkommen Catrin! Kul att se hur tråden växer.

Hur går det med era inbjudningskort? Känns som om våra aldrig kommer att bli klara. Allt står ganska still just nu generellt, vi har t.ex. fortfarande inte fått besked från prästen vi har frågat om han är ledig och hemsidan är fortfarande bara en index fil med ett halvfärdigt style sheet till.

Lite motigt just nu.

En annan fråga: hur har ni tänkt göra med fotografering och väder? Vi hade tänkt fotas utomhus, men om det regnar är ju det kört. Någon som har något bra förslag till back up om vädret inte vill vara med? (i Gbg)

• 6 okt 2007

Andie: Vi har inte skickat inbjudan än den ska vi skicka om typ tre veckor... Där runt midsommar...

Träningen går susen. Stavgång igår och idag cykel! Nu gäller de bara att låta bli alla godsaker och bara äta 1 tallrik mat...

• Andie

malin&eric
    Vi har också tänkt fota oss utomhus. Man vill ju få med de höstiga vädret. Om det bara skulle dugga så har vi köpt ett paraply på Rusta, det har röda rosor på det...
    Om det dock skulle regna mer så vet jag inte man vill ju inte förstöra kläderna.
    Men här på BT såg jag en tråd en gång om ställen att bli fotad på och där fanns ett par som hade fotat sig inne på en biograf. Det var väldigt coola bilder måste jag ju säga.
    Så mitt förslag är väl att hitta några coola och annourlunda ställen som man gillar och sendan fråga om man kan få bli fotade där.

Tråkigt att det står stilla för er med inbjudningskorten men jag kan trösta dig med att våra också ligger halvfärdiga på köksbordet. I annat fall så händer det lite grejjer hela tiden men inte mycket. Vi har inte ens fått vår präst och jag börjar bli nervös men så fort jag har fått semester ska jag kolla upp lite om prästerna i vår församling för att se vem som kan vara tänkbar...

• Andie

6 okt 2007
    Vilken tur att träningen går bra för dig! Hurra och håll andan uppe!

Okej... inbjudningskorten som jag skrev till Malin så ligger våra halv färdiga på köksbordet men vi har planer på att skicka ut dem 1 juli. Så juni kommer nog att gå åt till att hitta adresser till alla fattas fortfarande några.
    Om ni skickar era vid midsommar vilket o.s.a. ska ni ha då?

• 6 okt 2007

Andie: Vi ska ha sista augusti då är de 6 veckor kvar till bröllopet och de nissar som inte anmäler sig i tid har några dagar på sig att anmäla sig...

Ni då?

• Andie

6 okt 2007
    Eftersom vi kommer sikicka ut våra inbjudningar i början av juli så har vi satt sista augusti som o.s.a. och det ger oss ca 5 veckor till bordsplacering.
    Å de som inte anmält sig har helt enkelt inte anmält sig. Kommer inte sitta å ringa runt å fråga varför, eftersom har man inte anmält sig så vill man ju inte komma.

Till Alla!
    Om ni har lite halvt besvärliga släktingar, typ sådana som man vet inte riktigt gillar varandra. hur kommer ni att placera dessa?

• malin&eric

Andie,

Besvärliga släktningar ja... det är ju alltid ett kul ämne. Jag hade först planen att helt enkelt bara bjuda de som är trevliga, men det var tydligen inte "rätt". Funderar således på om man ska sätta alla de jobbiga ihop, helst i ett hörn så långt bort som möjligt (så att de trevliga gästerna slipper dem) eller blanda ihop dem med trevligt folk och hoppas att de uppför sig.

Någon annan som har tips?

• Andie

malin&eric
    Är inte risken då att de "besvärliga" gästerna kommer komma i luven på varandra om de sitter i en klunga?

Vi ska nog placera ut dem så långt från oss som möjligt samt så långt ifrån varandra som möjligt för då kanske de uppför sig något så när kan man ju hoppas.
    Eller vad tror du?

• 6 okt 2007

Andie: Motagandet av anmälningarna fixar toastmaster och madame. Vet inte hur det kommer att göra med försent anmälda gäster. Vi får se när vi kommer dit.

Angående besvärliga gäster så har vi tur nog bara ett par och dessa särar vi på och sätter vid var sitt bord LÅNGT från oss. Men å andra sidan vet vi inte äns om de tackar ja på inbjudan. Dessa kan vara sådana som inte äns svara och fuxflux dyker upp på bröllopet. Typiskt dem! :(

Nu är inbjudningarna klara. Ligger bara och väntar på att få bli iväg skickade... :)

Hur går de för er med allt nu då!

• Andie

6 okt 2007
    Okej det låter ju som att det kan bli ganska besvärligt om de inte hör av sig och sen bara dyker upp inte direkt så bra när man har kuvert å sånt som måste vara fixat i förtid.

Kul att era inbjudningar är klara. När ska ni skicka ut dem? Våra ligger fortfarande ofärdiga på köksbordet men vi måste börja ta tag i detta snart. Våra ska ju gå ut i slutet av juni. Det börjar ju närma sig nu men som tur är har jag bara 7 dagar kvar till semester å sen kan jag sitta i lugn och ro med detta.

Annars står det ganska stilla just nu...Ska åka och kolla på tyg snart till klänningen och på lördag ska jag ta extra mått till den. Känns mest som att vi sitter och väntar på att prästen ska höra av sig... vill kolla upp detta igen med församlingen men de tycker säkert att jag är tjatig. Sa ju till för ett år sen... Vår hemförsamling är väldigt knepig som det verkar...

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2