Inlägg från: 6 okt 2007 |Visa alla inlägg
  • 6 okt 2007

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Hejsan! Här är en 6 okt brud till. Jag längtar och insåg idag att det är 150 dagar kvar... Har nu suttit och gjort 15 inbjudningskort... 15 till ska göras... lite pyssligt men himla roligt! Men kände att lite mat skadar inte och en titt på BT!

Annars har vi väl allt under kontroll. Festloka - klart
    Mat - klart
    Kläder - klart
    Frisyr - klart
    Gästlista - klart
    Inblandade personer - klart
    Kyrka - klart
    Präst - inte klart :)
    Bröllopsnatt - klart

Ja... de är nog bara pysslet och finslipningen kvar... mysigt...

Hur går det för alla andra?!?

• 6 okt 2007

Andie: Vi gifter oss i dalby kyrka utanför Uppsala.

Tårtan ja... hur var det med den nu... Nej vi har nog inte tittat på den äns... men vi har tänkt på den... titta då var det en ska till som inte var klart... ;)

• 6 okt 2007

Kom på en sak till som inte är klart...

Bröllopsresan... ja vi vet inte vart det blir. Vi har nämligen önskat oss den i bröllopspresent vi ska boka resan måndagen efter bröllopet... lite pirrigt...

• 6 okt 2007

Saffranin: Hinderskapsprövning bör göras tidigast 4 månader innan bröllopet.

Festen kommer vi att ha på ett "privat" ställe. Min blivandes kårhus. (han är medlem där och får då hyra gratis) I huset ingår serveringspersonal och kock. Vi känner dem alla. Jätteskönt!
    Huset är rätt stort med tre våningar. Övre våningen ska vi inreda åt barnen i alla åldrar ja upp till 15 iaf. :) Mellersta planet ska vi ha middagen, dansen och baren på. Och i källaren ska vi ha tårtan medan de dukar av för dansen. Ja... kan gå... :D

• 6 okt 2007

Ja du, vi har barn mellan åldrarna 2 mån-15 år så ja... Det finns ett billjardrum som vi ska inreda åt det stora barnen med lite tidningar, spel och tilltugg. Sedan ska vi ha ett skaparrum där man kan klistra, limma, måla, kladda, osv. Ett tv rum finns och där skadet in en dvd plus massa filmer. Så jag tror det finns saker att göra... :) När det börjar nalkas för sovtid kommer vi att göra om ett rum till sovrum med madrasser och babywatcher (eller hur det stavas). På den här våningen kommer det att finnas 1-2 barnvakter som håller koll på de minsta... tror att det kan bli bra...

• 6 okt 2007

Vi har osa senat en månad innan. så början på sept.

Andie: Jo, det är viktigt att barnen har roligt så att föräldrarna kan ha roligt. Genom att ha barnvakt som får träffa barnen dagen innan gör att föräldrarna kan slappna av lite och bara njuta...

• 6 okt 2007

Andie: Ja vi ska ha pappersduk på barnbordet och kritor. Så det är fritt fram att släppa loss under middagen och rita på duken. Lite busigt... :) Någon speciellt festprogram har vi inte tänkt ha eftersom de som behöver barnvakt och barnbord inte är läsdugliga... :)

• 6 okt 2007

Mirja78: Till en början hade vi oxå tänkt ha barnfritt. Men när det visade sig att syskon trycker ut ungar så nära bröllopet måste dessa barn vara med + att många har ca. 55 mil att åka... så då fick de blir fest med barnvakt!

Andie: Barnbordet kommer att finnas med i festsalen. Då alla gäster sitter på små ö:ar. Vid barnbordet kommer barnvakterna att sitta för att hjälpa till under måltiden. När barnen har tröttnat på att äta... ja då får de smyga :) iväg till lekvåningen... Tror att det här kommer att bli jättebra... Är inte så orolig... än... iaf... :P

• 6 okt 2007

Andie: Barn är barn och kan komma på precis vad som helst... så det är lite svårt att planera... men jag tror de blir tokbra! :D

Hur mycket uppgifter har ni lagt på toastmaster/madame?

• 6 okt 2007

Andie: Jo, de är nog samma. Vi har två... och dessa fixar sånghäfte, anmälan, talen, håller koll på sittningen och presenterar brudvalsen... Ja, de vanliga... det känns som vi har bra koll på vad de ska göra och de har koll på vad vi ska göra... :D

Spännande de här!!!

• 6 okt 2007

Å va roligt att det löser sig! Nu ligger mina planer på is för vårt nya kök är på g att sättas upp... :D

• 6 okt 2007

Hej alla!

Nu är köket på plats och det blev så fint!!! Är supernöjd! Nu ligger all energi på BRÖLLOPET!

Håller på att titta på priser för våra vigelringar. Festprogrammen ska göras klara och lite annat smått och gott.

Har tittat lite på de ni har skrivit medan jag byggde kök.

* Vad ska man ha under klänningen? Jag har oxå axelbandslös klänning och vill ha något som får bysten att se lite större ut. Inte för att jag inte har något mest för att få en bättre figur. Inte snyggt när topparna hänger vid naveln... :D Vad tror ni passar?

* Vill säga ett extra hej till Carina! HEJ!

* Andie: Hur går det för dig med klänningen...

Skönt att vara tillbaka... :D

• 6 okt 2007

Andie: Ja, all vaken tid har varit jobb och kök. Men nu är de bara finlir kvar på köket så nu har vi börjat tänka bröllop igen och de är så mysigt!

Kul med klänningen. Jag måste börja träna nu och äta rätt, måste ner 6-7 kg för att kunna ha min klänning. Men de fixar jag har gjort det förut så de gäller bara att fokusera! Ska börja med de nu på måndag... ja imorgon! :)

• 6 okt 2007

Andie: Vi har inte skickat inbjudan än den ska vi skicka om typ tre veckor... Där runt midsommar...

Träningen går susen. Stavgång igår och idag cykel! Nu gäller de bara att låta bli alla godsaker och bara äta 1 tallrik mat...

• 6 okt 2007

Andie: Vi ska ha sista augusti då är de 6 veckor kvar till bröllopet och de nissar som inte anmäler sig i tid har några dagar på sig att anmäla sig...

Ni då?

• 6 okt 2007

Andie: Motagandet av anmälningarna fixar toastmaster och madame. Vet inte hur det kommer att göra med försent anmälda gäster. Vi får se när vi kommer dit.

Angående besvärliga gäster så har vi tur nog bara ett par och dessa särar vi på och sätter vid var sitt bord LÅNGT från oss. Men å andra sidan vet vi inte äns om de tackar ja på inbjudan. Dessa kan vara sådana som inte äns svara och fuxflux dyker upp på bröllopet. Typiskt dem! :(

Nu är inbjudningarna klara. Ligger bara och väntar på att få bli iväg skickade... :)

Hur går de för er med allt nu då!

• 6 okt 2007

Andie: Vi har inte heller klart med präst men vi har fått höra att schemat för hösten inte är klart förän i augusti och då ringer de. Kanske är de så för dig med!

Inbjudan ska iväg till midsommar är det tänkt och eftersom de är klara så går de iväg då. :D

Vi håller på att tittar på vigseleingar nu och ser runt på priser. Vi ska båda ha ring men vi vill bara ha två helt vanliga ringar som man köper till förlovning. Vi har nämligen en liten annorlunda förlovningsring och denna vill vi ha igen fast i vitt guld. De håller vi på med för fullt nu.

Oj! Jag börjar jobba om 15 minuter! :o

• 6 okt 2007

Äntligen köket klart! 3 veckor tog de från demolering till nytt kök med golv, lister och tavlor... Hur snyggt som helst!

Andie: Inte behöver du vara orolig att de glömmer er! Ni finns med i anmälningarna! Jag lovar!

Alla: När skickar ni efter hinderskapsprövningen, namnbyte osv. Hur gör ni med pass, körkort/legitimation? Vi har tänkt att åka på beöllopsresa Jul/Nyår när ska man då fixa passen. Vet att man ska ha samma namn på biljetterna som i passet... :)

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2