• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • lillamillan

Andie

Våra inbjudningskort är skickade :)

Mja, våra familjer får fira oss och min sammbo under middan o fikat...sen kommer vår 3 åriga dotter vara med under hela dagen, men följa med mina föräldrar hem till dom när vi ska fortsätta med 30års festen (där vi inte vill att hon ska vara med).

I kyrkan får alla vara med...både vänner, familj o släkten, men midan är vikt till de näramste.
    Så då får kvällens fest vara vikt till bara vännerna.

Jag tror att det blir bra så.

• lillamillan

Andie

haha så mkt slarvfel...glömde dubbelkolla vad jag hade skrivit

Dom bjuder jag på...:P

• Andie

lillamillan
    Det blir säkert bra hur än ni gör.
    Måste bara fråga, varför har ni valt Backenkyrkan?
    Är det er hemförsamling kanske?
    Å sen en kanske känslig fråga... hur gamla är ni, din blivande fyller ju 30 men hur gamal är du?

• lillamillan

Andie

Vi hör inte inte till backenKyrkan eg...vi valde den för att vi tycker att den är fin. (Finare än stadskyrkan och även finare än många av de andra kyrkorna i Umeå.)
    Helena Elisabet kyrkan är förvisso fin, men nä...den passade inte riktigt :)

Åldern är än så länge ingen känslig fråga :)
    Jag fyller 28 nu i Juli :)

• Mirja78

Hej alla 6:e oktobrare!!!
    det var ju ett tag sedan jag var här och skrev, tiden har inte riktigt räckt till men jag har hållit mig uppdaterad på vad som händer för alla i alla fall!!!!! det verkar gå framåt och vilka fina kort och hemsidor alla har gjort!

För oss så skickades inbjudningar för några veckor sedan och det börjar ju komma in lite svar, men det känns som det är förvånansvärt många som väntar med att svara till närmre osa-datumet och det känns ju lite pirrigt. Verkar ju dock vara vanligt....

I eftermiddag ska vi träffa guldsmeden och få en offert på ring.... jättespännande.

Och tänk vad tiden går fort...

• Andie

lillamillan
    Okej... jag kommer inte ihåg om det finns många kyrkor i Umeå. Det var ju ett tag sen som jag bodde där.Men jag kommer ihåg att Backenkyrkan är sen ganska stor vit sten kyrka. Och jag vet att ska man bli fotat så finns det ju väldigt fina ställen längst med älven.

Mirja78
    Hej och välkommen tillbaka!
    Vi skickade iofs ut våra inbjudningar så att de kom till gästerna i måndags. Vi har fått ett fåtal svar. Men visst känns det pirrigt. Och ibland sitter jag och funderar "tänk om ingen svarar" jag vet det har inte gått så lång tid men iaf. Då kan jag bli lite nervös faktiskt...
    Har ju bokat en jättestor lokal och allt.
    Känner du också lite så kanske??

• Mirja78

Andie:
    Precis!!! Men det är väl bara att inse att det är ganska lång tid kvar att svara på så det ordnar sig nog!

Igår bestäldes ringen!!! Helt underbart. visserligen har jag vetat ganska länge hur jag vill att den ska se ut, men det är en speciell känlsa att sitta hos guldsmeden och välja diamant och så...tyvärr var jag ju tvungen att lämna kvar min förlovningsring så idag har jag gått och kännt mig helt naken.

Så nu är det dags att börja med festhäftet...hur långt har ni kommit med det?? några bra tips och idéer?

• Saffranin

Hej lillamillan!
    Kul med nytt folk!

Andie
    Supersnygga inbjudningskort!

Vi har fått 37 ja tack hittills och 2 nej. Det verkar dock som om alla kommer att sova över vilket känns jätteskoj!

Vet inte riktigt om jag tycker att det är bra att det är så få dagar kvar. Känns som om det är mkt kvar att göra. I helgen ska våra toastmasters träffas och planera... Skulle GÄRNA vilja veta vad de bestämmer...(fast eg inte, överaskningar är roligast!)

Malin
    Vackra skor! Hittade ett par som jag tyckte om på Tony´s högtidskläder. (med låg klack! Det ska ju gå och dansa oxå och Magnus är dessutom lika lång som jag utan klackar)

Semester om en dag! Det är då jag ska hinna fixa ALLT!

• Andie

Mirja78
    Visst är det så att det är ett tag kvar tills o.s.a.t är slut. Vi hade ju satt sista augusti på vårat... Så det är väl egentligen bara att hålla tummarna.
    Åh vad roligt med ringen. Jag och min m2b har varit runt hos lite olika guldsmedar å tittat vad de kan erbjuda. Jag vill inte ha någon prålig ring alls men jag får tydligen inte vara med när de ska beställas för jag får inte veta vilken ring det blir.

Festhäfte! Åh vad kul! Vi är snudd på klara med vårat... Fattas i stort sätt bara gästpresentationer till bordsplaceringen. Vad vill ni ha med?
    Jag kan säga så här vår första mall av festprogrammet blev en mindre novell och sen har vi fått ta bort massor! Kommer du att ha nån hjälp från tex tärna/toastis? Det kan nämligen vara bra att ha ett par ögon som inte är lite insatt i det som dig, som kan hjälpa dig ta bort lite av det onödiga.
    Vilken sorts vikning ska ni ha?
    Och jag var ju på ett bröllop under midsommar och vad jag insåg var att gästerna verkligen uppskattade barn citat.
    Om du vill ha mer tips är det bara att hojta till!

• lillamillan

Saffranin

Jag (o min sambo) som har allt i lite mindre skala, utan en speceill bröllopsfest med festprogram o sånt....kan ju tycka att det snart får vara dags för dne 6 oktober
    Längtar efter pirret!!

• Andie

Saffranin
    Kul att ha dig tillbaka!
    Visst har det blivit som att semestern har den magiska tiden att hinna fixa allt. Jag känner likadant.
    Vad har du in planerat att hinna fixa?

• Linum

Hej på er!

Är ny här ( fast jag tittade in lite i början också). Andie hade skrivit i min gästbok, och då tänkte jag att jag måste kika lite på er...

Skickade ut våra inbjudningskort veckan efter midsommar, och har fått två svar hittills (så vi blir i alla fall 4 st ). Visst är det mräkligt att man väntar med att osa sig?

Allting är annars ganska klart. Det vi har kvar att göra är att fixa med alla program, komma i klänningen (!) och lite annat småpyssel. Är ute i väldigt god tid känns det som, men man lär väl få panik ändå sita veckan...

Gifter mig i Råda Kyrka utanför Göteborg.

• Andie

Linum
    Hej och välkommen tillbaka får jag väl säga då
    Visst är det konstigt att man ska behöva vänta. Blir du också lite nervös av att vänta?

• Linum

Andie: Jag är en sån där som inte riktigt kan hålla mig... är det något roligt så vill jag göra det NU! Fast snart vet jag inte vad vi ska göra de två månderna innan... Allt är ju nästan klart.

Festhäfte kommer ju ta lång tid iofs...

Har ni kommit långt själva?

• Saffranin

Hej Linum,
    kul med en till från Göteborg!
    Var ska ni ha festen?
    Har du tips på nån bra affär där de säljer snygga brudskor?

Gud vad bra att ni pratar festprogram. Har samlat förslag på innehåll och dekorationer ett bra tag nu och tänkte sätta igång under semestern.

Så folk tyckte att barncitaten var roliga menar du Andie. Jag som inte hade tänkt ha med några såna.

Kollade efter mall för att få sidorna i rätt ordning på kortdesign, men fick för mig att de bara visade A4 vikta på längden och våra ska vara vikta på bredden. Kan man ändra det på nåt sätt? Har nån (Andie kanske som verkar ha kommit längst?) förslag på nån bättre mall?

Har ni förresten använt bordsplacerings-
    mallen som finns på BT eller nån annan? Hmm, var det kanske så att vi kunde få en sån från Thorskog? Måste maila och höra efter...

• Saffranin

En annan fråga förresten. Hur länge ska ni vara lediga före bröllopet? Jag har funderat fram och tillbaka om jag verkligen behöver vara ledig alls, men har nu till slut tagit en dag.
    Alla verkar tycka att det är jättelite, men vad sjutton ska man göra dagarna innan egentligen?? Nåt jag missat?

• Andie

Linum
    Just nu har vi ju inbjudningarna ut.Och ajg vill att gästerna ska svara NU!
    Men vi har en hel del kvar så jag tror inte vi kommer bli sysslolösa. Min m2b har hand om musiken. Han skulle ha börjat fixa detta redan i april men har inte kommit särskilt långt på den fronten tyvärr... Så man får väl bli en tjatmoster på det området.Han har inte heller slutfört sitt projekt- Gästboken.

Jag är nog klar med det mesta nu. Ska börja på klänningen i augusti.Sen är det nog mest planerings träffar med serveringspersonal som hägrar för min del.
    Och sen få tag på prästen som vi inte får veta nåt om förrens i slutet av augusti.

Vad har ni/du kvar att fixa?

• Andie

Saffranin
    Japhs barncitaten var mycket populära!
    Förstod inte riktigt hur du ville ha vikt ditt festprogram.
    Är det på bredden eller på längden(klassisk vikning)?

Det finns en uppsjö av trådar här på BT om festprogram och jag tror säkert att det finns någon som har mall på festprogram. Och jag tror till å med att Microsoft Outlook har en mall på detta men jag är inte 100%.
    Annars tipsar jag dig om att leka med Wordprogrammet, använda sig av kolummer och liknande.

På din andra fråga om hur länge man ska vara ledig innan bröllopet. Jag har nog tur i oturen att jag blir arbetslös den 1 oktober, och om vi säger så här jag kommer väl kanske inte att vara extremt påig för att få ett jobb just den veckan,det börjar jag med veckan efter bröllopet.

• Saffranin

Andie
    Jag vill ha A4 vikt på bredden. Ska genast kolla om det finns nån bra funktion i Word som man kan använda.

Har diskuterat lite med våra toastmasters om upplägget av festprogrammen. De ska nog "få" några sidor och skriva sånger och annat hemligt på. Nån mer som tänkte ha det så?

Idag har vi beställt min vigselring! Blev en Sandberg (samma märke som förlovningsringarna) i borstat rödguld med fyra vita stenar i. (Soft heter kollektionen om nån är intresseras...)

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2