Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Vi gifter oss 6/10-07!

Egentligen ville jag ha 7/10-07

Vi blev tillsammans 7/10-00
    Förlovade oss 7/10-02
    vigsel 7/10-07 hade inte varit fel, men det är ju på en söndag.
    Så för att göra allt mycket enklare för alla blir det lördag 6/10 och sen få vi vakna upp som gifta på vår 7 års dag

• lillamillan

Andie

Hej och tack!
    Vi ska gifta oss i Backens Kyrka i Umeå.
    I kyrkan är släkten och vännerna som vill välkomna att komma och titta.
    Men vi har gjort det i lite mindre skala sen. Inbjudningskorten är bara utskickade till närmsta släkten vilket är ca 35 personer.

Vi ska äta middag tillsammans i en samlingslokal som ska pyntas och dukas långbord i dagen innan.
    Det blir catering "Västerbottens buffé".

Senare på kvällen är alla vännerna välkomna, då blir det en hopslagning av bröllopsfest och min sambos 30års fest.
    han fyller nämligen 30 bara 2 dagar innan bröllopet.

• lillamillan

Andie

Jadu, det blir mycket levande ljus och kanske vita girlander (hur stavas det?!?) om jag får tag på det.

På bordet ska det vara vita dukar med bruna löpare och bruna bordstabletter i tyg.
    Vi ska ha pressade lönnlöv som är spaymålade, rönnbär, fat med blockljus i höstens färger....

Så pass långt har vi kommit iaf :)

• lillamillan

Andie

vi vet inte om det blir bordspalcering ännu eller vilka färger det blir på korten då.
    Vi har funderat på att sätta nman på torkade och sprayade lönnlöv...men vi får se hur det blir med det.

Något festprogram kommer vi inte att ha eftersom att det bara är middag/tårta som vi bjuder på...sen får gästerna fara hem och senare under kvällen ska vi ha 30 års fest för min sambo (nyblivna man) med alla vänner.

Det är familjen o närmsta släkten som är på middan efter vigseln.

Erat lät också väldigt fint!!

• lillamillan

Andie

Inbjudningskorten är jätte fina!!!
    Och vaddå....är det bara 95 dagar kvar nu!??

Jippie!!

• lillamillan

Andie

Våra inbjudningskort är skickade :)

Mja, våra familjer får fira oss och min sammbo under middan o fikat...sen kommer vår 3 åriga dotter vara med under hela dagen, men följa med mina föräldrar hem till dom när vi ska fortsätta med 30års festen (där vi inte vill att hon ska vara med).

I kyrkan får alla vara med...både vänner, familj o släkten, men midan är vikt till de näramste.
    Så då får kvällens fest vara vikt till bara vännerna.

Jag tror att det blir bra så.

• lillamillan

Andie

haha så mkt slarvfel...glömde dubbelkolla vad jag hade skrivit

Dom bjuder jag på...:P

• lillamillan

Andie

Vi hör inte inte till backenKyrkan eg...vi valde den för att vi tycker att den är fin. (Finare än stadskyrkan och även finare än många av de andra kyrkorna i Umeå.)
    Helena Elisabet kyrkan är förvisso fin, men nä...den passade inte riktigt :)

Åldern är än så länge ingen känslig fråga :)
    Jag fyller 28 nu i Juli :)

• lillamillan

Saffranin

Jag (o min sambo) som har allt i lite mindre skala, utan en speceill bröllopsfest med festprogram o sånt....kan ju tycka att det snart får vara dags för dne 6 oktober
    Längtar efter pirret!!

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2