Inlägg från: Ölme |Visa alla inlägg
  • Ölme

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Hej allihop!
    Här kommer en till som gifter sig i oktober, närmare bestämt den 6/10. Än så länge är det hemligt för våra nära och kära så det ska bli roligt att diskutera med andra. Vad gäller planeringen har vi kommit en bit på vägen, men åh vad det är svårt att hålla allt roligt för sig själv! Min blivande är inte direkt intresserad av mina funderingar kring frisyr si eller frisyr så.... Bara jag blir nöjd är svaret!

• Ölme

Hej, en till som gifter sig 6/10 och vi har kommit rätt långt i planeringen tycker jag. Vi har:
    bokat kyrka
    bokat festlokal
    bestämt buffé/dryck/tårta
    skickat inbjudningarna
    skickat hindersprövning/namnändring
    ordnat musik i kyrkan (psalmer/solosång)
    skickat noter till kantorn/solisten
    ordnat fotograf
    köpt tyg/mönster till klänning
    köpt underkläder
    köpt skor
    beställt ring
    ordnat blommor (bukett/dekoration/corsage)
    tittat ut fotoplatser
    ordnat rispåsar
    utkast till vigselprogram
    utkast till festprogram
    spånat på bordsplacering
    ordnat med värdpar
    pratat med prästen
    förberett annons i tidningen
    bokat frisör/make up
    bokat hotell

Jag tycker att vi nästan är "färdiga" men det känns ändå som jag glömt något viktigt, kan bara inte komma på vad!!!!
    Hjälp!

• Ölme

Andie: Jag har ingen aning om vad annonsen kostar. Jag mailade till tidningen och frågade men inte fått något svar. En väninna påstod att det var gratis i vår lokaltidning. Men när vi satte in förlovningsannons (3 rader) så kostade det runt 350 kr och jag kan tänka mig att det blir något sådant den här gången också. (Fast priset beror ju säkert på vad det är för typ av tidning).
    Hur har du tänkt göra gästboken? Jag funderar också på det. Köper du en färdig bok och snyggar till den eller gör du allt från början?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2