Inlägg från: malin&eric |Visa alla inlägg
  • malin&eric

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Hej alla!

Här har det bloggats må jag säga! Välkomna alla nya också.

Själv har jag varit uppe hos blivande svärföräldrarna i Dalarna och ätit godis hela påskhelgen. Mirakulöst nog verkar jag ha gått ner i vikt av detta för jeansen sitter lite löst nu. Ska ner till 70 innan bröllopet är det tänkt. Har ni andra några viktplaner?

I planeringen:

Inbjudiningarna är halvklara. Designen är gjord och vi ska mest bara skriva ut och klistra ihop nu. Och göra klart följebrevet. Och hitta en sigillstämpel. Och... ja, ni vet hur det är

Annars letar vi präst. Det är intressant. Känner ingen i Göteborg så vi får tips från kompisar som vi följer upp.

Sen så kommer min mamma och syster upp i helgen för att köpa tyg till tärneklänningarna. Evighetsföljetången "1000000000 nyanser av grönt" närmar sig sitt slut.

Sen så satt vi och mekade med weddingannouncer i en halvtimma innan vi båda skrek i frustration över hur oflexiblet det hela var och bestämde oss för att skriva en egen. (egen kod tar mer tid men så får man det som man vill ha det. Gissar att vi båda är ganska petiga eftersom vi jobbar med kodning båda två (han som jobb, jag som hobby och - förhoppningsvis - så småningom som jobb)

Oj, nu blir det långt igen
    Vilka färger ska ni ha på tärnornas klänningar förresten?

• malin&eric

Mirja,

Japp, grönt och guld är temat. Fast mer åt det skogsgröna-olivgröna hållet. Grönt är fint

• malin&eric

Hej tjejer,

Nu har mamma och min syster varit här i helgen och vi har köpt tyg till tärnaklänningarna och frackvästarna till killarna. Det kommer bli helt fantastiskt snyggt. Jag är glad.

• malin&eric

Hej,

Vi gör också våra kort själva och har räknat ut att de kommer gå på mellan 10-15 kr styck inklusive porto och kuvert. Så det känns helt ok. Vi har gjort själva korten nu men följebrevet går inte frammåt så vi kommer nog inte skicka dem än på ett tag iallafall.

Vi funderar också på just bröllopsresan. Just nu finns det två alternativ: Barcelona/Medelhavet eller Las Vegas/Mexico. Lutar åt Medelhavet dock, inte lika lång flygning och där är det verkligen jättefint i början/mitten av oktober. (Bodde i södra frankrike i tre år, enda egentliga regnet kommer i december-januari så där är nästan garanterat fint väder. Tips)

• malin&eric

Saffranin:

Japp, jag frågar glatt alla i kören om de vill vara med och sjunga Det var kul, Annie blev lite paff "Men hur vet du vem det är?"

Tror definitivt att Sicilien skulle funka. Vi har bestämt oss nu. Det blir tre dagar Barcelona och sen tre dagar Aix-en-Provence (där jag bodde). Kommer bli jättefint. Längtat verkligen efter att komma tillbaka och visa Eric alla ställen.

Mirja,

Jag tar väldigt gärna tips, ös på bara.

• malin&eric

Den sitter mycket snyggare på mig än på modellen på bilden kan tilläggas. Muhahah. Älskar att min klänning är strl 36 fast att jag egentligen är en 42:a. Någon nytta ska man ha av att se ut som ett timglas. (oftast blir det bara fel fel fel, välja mellan vulgo och fet, typ )

Igår var jag och handlade papper för 1200 spänn (lätt surrealistiskt) så nu har vi 75% av vad vi behöver till alla pappersrelaterade grejer. Det var dock inte första vändan till pappersaffären så budgeten börjar se lätt ansträngd ut. Fast fint blir det.

Funderar även på att göra min egen slöja. Jag vill ha en superenkel, jättelång slöja och det verkar inte finnas i butikerna här (och gör det det så kostar de typ 2000 spänn). Någon som vet om det är svårt?

Någon annan som behöver en slöja förresten? Jag köpte två på e-bay innan jag bestämde mig för att jag nog ville ha en lång. Finns en vit med pärlor och en ivory med swarowski-kristaller.

• malin&eric

Haha! Nu snor jag det 100:e inlägget på tråden! Tredje gången gillt!

Jag har spenderat senaste veckan med att sy en lång vit klänning med släp, dock inte till bröllopet utan till vår körbal igår. Den blev fin men jösses vad mycket tid det tog! Medeltida med trumpetärmar. Väldigt många på balen undrade om vi hade gjort en kupp och gift oss i förväg.

Hur ska ni göra med hår och smink förresten? Jag var och satte upp håret i går för första gången i mitt liv och måste säga att jag inte blev nöjd alls. Det var inte det att det såg dåligt ut, men det såg inte proffsigt ut heller. Jag hade förväntat mig modetidningshår (helt blankt och perfekt) men det syntes lika mycket ojämnheter och småhår som när jag gör det själv (mer än när jag lyckas riktigt bra). Så jag tänker nog inte gå till frisören. Känns surt att betala en massa pengar när man inte får något för det på något sätt. Hur tänker ni i frågan? (Vad ska ni ha för slags frisyrer?)

• malin&eric

Saffranin,

Scrolla ner så kommer det bilder (ganska stora) på slöjorna. Den ena är ett lager (vit) med pärlor på. Den andra är lite längre, två lager (ivory) med kristaller på. Ber om ursäkt för kassa e-bay-länkar. Har ingen hemsida uppe för tillfället som jag kan lägga upp grejer på.

Hår: jag funderar på att ha en väldigt enkel uppsättning med lockar. Antingen en halvuppsättning och lockar som hänger ner längs ryggen eller en låg uppsättning med lockar i nacken. Ska prova lite ihop med min tärna tror jag.

Har ni börjat fundera på mat och sånt förresten? Vad ska ni ha?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2