• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

Saffranin
    Godmorgon.
    Vi ska inte ha något ris eftersom det står i kyrkan att man inte får ha det då det är farligt för fåglarna. Men pärlsocker var ju en kanon idée eftersom det smälter vid regn... Smart fotograf!

• jenbp

Hej på er! Ska oxå gifta mig den 6 /10 2007 så jag ger mig in här och hoppas att det går bra!

• Mirja78

Hej och GLAD PÅSK!!!

OHH vilket härligt gamalt slott!!! Riktigt "kråk-slott" med tinnar och torn, så underbart!!!

Visst finns en hemsida för "vårt" slott, tyvärr är det inte så mycket kort från insidan men ett och annat finns det allt. Dom har rustat upp hela slottet under de senaste åren så allt är vekligen jättefint!!! (Ligger utanför Linköping)
    www.bjarka-saby.se/main.asp

Utöver detta är fotograf klar och även solist till kyrkan. Gästlistan är nog nästan färdig och alla som är direkt inbanade är tillfrågade och med på noterna. Sen har vi bokat resa och jag tror att jag har bestämt mig för klänning så precis som för Saffranin är det alla trycksaker och musik till festen som upptar den mesta av tiden just nu!

• Mirja78

Välkommen jenbp!!!
    Var och hur (när behöver jag ju inte fråga

• Andie

jenbp
    Välkommen till tråden!
    Hoppas du kommer att trivas.
    Hur långt i planeringen har ni kommit?

• Andie

Själv skulle vi sätta oss nu under påskhelgen och börja fixa alla inbjudningar men vi insåg att färgpatronen som vi köpt inte funkade till vår skrivare. Nån (jag) råkade säga fel nr i butiken så nu får jag vänta ännu längre på att få börja med inbjudningarna..

Tänkte fråga er om ni kommer skicka med någon form av info blad med era inbjudningar?
    Om rese info o.s.v.

• jenbp

Hej och tack för ett trevligt mottagande!

Vi gifter oss i Limhamns kyrka lite utanför Malmö.

Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, hittat brudklänning och ringar, bestämmt toastmasters och bestman + tärnor, och håller på att "pula" med gästlistan. Ser ut att bli ca 70 personer i dagsläget.

Letar inbjudningskort för tillfället (har inte tänkt göra dem själv) men om vi inte hittar ngt som vi gillar till det tänkta priset kanske vi får göra det ändå.

Tänkte ha med ett infoblad alternativt en liten vers i inbjudan kring vår bröllopsresa (som vi kommer att önksa oss bidrag till) + länka till en hemsida som vi i nuläget håller på att bygga!

Hur har ni andra det?

Nu är det ca 6½ månad kvar bara......HI HI

• Mirja78

Hej alla!!

Andie:
    Vi kommer också ha ett infoblad med, kyrkan och festlokalen ligger en bit utanför liknköping och dessutom har vi ganska många gäster som inte är från trakten så en vägbeskrivning är nödvändig. Dessutom kommer vi kunna erbjuda övernattning på slottet för "långväga" gäster, men vi måste ju veta i förväg hur många som är intresserade.

Tanken är att vi ska göra färdigt gästlistan idag om jag bara kan få upp min andra hälft ut sängen

• Andie

jenbp
    Vi har bokat kyrka,festlokal,bestämt meny,bokat fotografer,börjat på festprogram både till barn och vuxna.Utsett en toasdam,spånat på en önskelista, köpt alla kläder till honom. Börjat fundera kring hur klänningen ska sys (får hjälp att sy upp en egen klänning) köpt skor och valt smycken.Kommit på hur inbjudningarna ska se ut och tackkorten (gör de själv men inte börjat ännu)Kommit på vad som ska stå i infobladet. Letar adresser till alla gäster då gästlistan är klar.Frågat de personer som ska hjälpa till under bröllopet. Fixat serveringspersonal och börjat fundera runt vilken musik som sak spelas under festen/dansen.

Har nog hunnit ganska mycket när man väl skriver upp allt även om man själv kan känna att man inte har gjort det...

• Andie

Mirja78
    Vilken stil har ni på ert infoblad?
    Använder ni er av rubriker eller ABC-format? Och tänker ni stoppa ner dem tillsammans med inbjudningarna?
    Finns så många varianter på hur man vill göra det här med infoblad. En del skickar bara ut infoblad till de som tackat ja medans vi tänkt att vi ska skicka ut dem tillsammans med själva inbjudan.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2