• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Mirja78

Andie
    Oj, jag vet inte än...så långt har inte vi kommit i planeringen men tanken är att vi skickar ut infobladet ihop med inbjudan precis som ni. ABC-format vad är det??

• Saffranin

Hejsan Jenbp!

Otroligt fint slott Mirja! Gillade särskilt festlokalen!

Vi tänkte nog oxå skicka med ett infoblad, men räknar oxå med att de flesta ska kunna kolla på hemsidan.

Nån som ska ha tärna? Jag håller på att leta efter klänning till min tärna, men vet inte om man ska satsa på en hellång eller trekvarts. Vad tycker ni?

Letar oxå efter ett bra bröllopsresemål. Nåt förslag på vart det är tillräckligt varmt i oktober? Vi funderar lite på vingård i Sicilien, men är osäkra på vädret.

• malin&eric

Hej alla!

Här har det bloggats må jag säga! Välkomna alla nya också.

Själv har jag varit uppe hos blivande svärföräldrarna i Dalarna och ätit godis hela påskhelgen. Mirakulöst nog verkar jag ha gått ner i vikt av detta för jeansen sitter lite löst nu. Ska ner till 70 innan bröllopet är det tänkt. Har ni andra några viktplaner?

I planeringen:

Inbjudiningarna är halvklara. Designen är gjord och vi ska mest bara skriva ut och klistra ihop nu. Och göra klart följebrevet. Och hitta en sigillstämpel. Och... ja, ni vet hur det är

Annars letar vi präst. Det är intressant. Känner ingen i Göteborg så vi får tips från kompisar som vi följer upp.

Sen så kommer min mamma och syster upp i helgen för att köpa tyg till tärneklänningarna. Evighetsföljetången "1000000000 nyanser av grönt" närmar sig sitt slut.

Sen så satt vi och mekade med weddingannouncer i en halvtimma innan vi båda skrek i frustration över hur oflexiblet det hela var och bestämde oss för att skriva en egen. (egen kod tar mer tid men så får man det som man vill ha det. Gissar att vi båda är ganska petiga eftersom vi jobbar med kodning båda två (han som jobb, jag som hobby och - förhoppningsvis - så småningom som jobb)

Oj, nu blir det långt igen
    Vilka färger ska ni ha på tärnornas klänningar förresten?

• Andie

Mirja78
    ABC -format är att man skriver ihop en ABC lista tex
    A-ankomst till kyrkan sker 15:30
    B-baren öppnar efter middagen, glöm inte selma

typ så...
    Vi kommer att ha abc för att det blir lite roligt tycker vi.

• Andie

Saffranin
    Vi ska inte ha någon tärna men min syster har lånat ut en av sina döttrar som brudnäbb eftersom hon har erfarenhet hon var nämligen det när dom gifte sig för ett par år sen. Har hittat en klänning till henne men eftersom barn växer fort så måste vi ta det när de kommer från norrland veckan innan bröllopet men jag tror det ska gå bra.

malin&eric
    Weddingannouncer osmidigt...det har jag aldrig märkt... men man är nog olika på det planet antar jag. Men när ni fått ihop er sida kan du väl lägga ut länken här så att man kan kika in på den.

• jenbp

Har ni några hemsidor som man kan titta på? Håller på att skapa en egen...

Märkte precis att jag nog haft fel för mig kring titlarna inför ett bröllop. Ska ha mina lilla systrar som "tärnor" (trodde jag) men det är nog brudnäbbar jag menar... Hrm...Tärnans roll är med än bara stå bredvid i kyrkan va?

Inte så van vid sånt här uppenbarligen!

• jenbp

Andie

Oj vad ni har kommit långt i planeringen! Måste kännas bra!

Var gifter ni er?

• Andie

jenbp
    tja vi kanske har kommit en bra bit men det känns ändå som att det står stilla och inte händer nåt...

Du frågade om hemsidor du kan ju kika in på vår hemsida om du vill andieandricky.weddingannouncer.com
    Hoppas att du kan få lite tips på hur er sida kanske kan se ut.

• jenbp

Trevlig! Nu ska jag se om jag kan fixa vår med!

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2