• EPB

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Vi ska också gifta oss den 6:e oktober i Värmdö kyrka. Lite problem när man som sagt ska försöka hitta en anslutande resa men efter mycket velande så bestämde vi oss för en kryssning i Karibien. Har precis beställt klänning från Kanacca, så spännande.... Tänk om den blir ful, för liten, fel färg osv....? Men jag gissar att ibland måste man bara våga... jag menar man ska ju faktiskt gifta sig.... bara det är att våga....

• EPB

Tusen tack för välkomnandet! Jo klänningen ska vara helt i spets och dom ska sy upp efter bilder både den och min dotters.... hon ska vara brudnäbb.....

• EPB

Låter smart det där med barnbord, själv ska vi också tillåta barn på festen. De är liksom en del av livet... Vi har klippt och klistrat klart alla våra inbjudningar/tackkort (som gick från perfekta till "visst-är-det-snyggt-när det-ser hemgjort-ut?")... Klänningen är en i spets från Kanacca, men Gud det är så nervöst med tanke på diskussionerna här på BT. Vi tänkte ha norrlands-buffé på Hellasgården och valfri klädsel så det blir ett ganska informellt bröllop... Vi är lite till åren (jag snart 40 och han nyss 50) så då blir det liksom annat. Ärligt talat tror jag hela vårt bröllop kommer bli lite laid-back... Tal hålles av den som så känner utan utrop av någon toastmaster osv...

• EPB

Jag är skånska men m2b är Skellefteå-bo... Jag hittade i jakten på en bra catering en bra buffémeny med norrlandsmat och det tyckte jag lät så himla gott... Nu blev det Hellasgården istället men de fixar också bufféer och jag tänkte presentera dem mitt förslag... Här kommer länk om du vill kolla:
    www.abcmatresan.se/index.asp (Norrlands gyllene skafferi)
    Annars har jag inte tänkt något speciellt på det temat mer än gästerna som kommer därifrån och pratar släpigt...

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2